Utbränd Tesla i Östberga

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av Xmag »

Mitt i all Corona-rapportering så mer eller mindre försvann nyheten att ett 15-tal bilar sattes i brand i Östeberga i veckan. Bland dem fanns minst en Tesla. Tråkigt med skadegörelse som drabbar så många. De måste ha använt bensin för att tända eld på bilen. Bör vara svårt att starta brand i en Tesla annars. Verkar som batteriet har klarat sig. Undrar om det möjligtvis finns ett USB-minne med Sentry-inspelningar som klarat sig. Kunde vara till hjälp för att få fast förövarna...
178D7837-5B89-4336-B633-8B822CDAA917.jpeg
E3165793-22B5-4676-9D9C-E4DE7DD170C7.jpeg
B6699018-2A54-4CEC-BE2B-86512FD4954D.jpeg
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av ChristerSjo »

Det är när man ser sådant jävla onödigt som man funderar på varför inte införa dödsstraff.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av thedude »

ChristerSjo skrev:
Det är när man ser sådant jävla onödigt som man funderar på varför inte införa dödsstraff.
Att inför dödsstraff hjälper inte de drabbade och det är sällan dessa idioter, som utför såna onödiga och tråkiga handlingar, tänker på straffen innan dem begår brott. Det ligger extremt mycket ansvar på föräldrarna att uppfostra sina barn.

Jag förstår din frustration men att alltid förlänga straffet och fylla fängelserna har aldrig gjort situationen bättre, varken i demokratier eller i diktaturer.

Det är ändå för jävligt att sånt händer, men tur att man har en försäkring som gör att man inte förlorar sin livsbesparing. Det är säkert värre i vissa andra länder.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av LarsL »

thedude skrev:
Det ligger extremt mycket ansvar på föräldrarna att uppfostra sina barn.
Vi ska inte glömma samhällets ansvar här. Heltidsarbetande föräldrar har kanske kontakt med barnen 4 timmar per dygn och sover i 8-9 h resten av tiden sköter diverse samhällsinstutitioner, dvs dagis, skola, fritids mm. Om dessa institutioner fallerar att uppfostra ungarna dvs låterdem härja fritt så är föräldrarna ganska maktlösa.
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av thedude »

LarsL skrev:
thedude skrev:
Det ligger extremt mycket ansvar på föräldrarna att uppfostra sina barn.
Vi ska inte glömma samhällets ansvar här. Heltidsarbetande föräldrar har kanske kontakt med barnen 4 timmar per dygn och sover i 8-9 h resten av tiden sköter diverse samhällsinstutitioner, dvs dagis, skola, fritids mm. Om dessa institutioner fallerar att uppfostra ungarna dvs låterdem härja fritt så är föräldrarna ganska maktlösa.
Absolut! det är samhällets och lagstiftarnas ansvar också.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av lator »

LarsL skrev:
thedude skrev:
Det ligger extremt mycket ansvar på föräldrarna att uppfostra sina barn.
Vi ska inte glömma samhällets ansvar här. Heltidsarbetande föräldrar har kanske kontakt med barnen 4 timmar per dygn och sover i 8-9 h resten av tiden sköter diverse samhällsinstutitioner, dvs dagis, skola, fritids mm. Om dessa institutioner fallerar att uppfostra ungarna dvs låterdem härja fritt så är föräldrarna ganska maktlösa.
Sticker ut huvudet lite och hävdar att om man inte klarar att ta hand om barn så ska man inte skaffa några. Sen om det har misslyckats i det tidiga stadiet så blir det tyvärr upp till myndigheterna att reda ut skiten...:(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av heldiggrisen »

thedude skrev:
ChristerSjo skrev:
Det är när man ser sådant jävla onödigt som man funderar på varför inte införa dödsstraff.
Att inför dödsstraff hjälper inte de drabbade och det är sällan dessa idioter, som utför såna onödiga och tråkiga handlingar, tänker på straffen innan dem begår brott. Det ligger extremt mycket ansvar på föräldrarna att uppfostra sina barn.

Jag förstår din frustration men att alltid förlänga straffet och fylla fängelserna har aldrig gjort situationen bättre, varken i demokratier eller i diktaturer.

Det är ändå för jävligt att sånt händer, men tur att man har en försäkring som gör att man inte förlorar sin livsbesparing. Det är säkert värre i vissa andra länder.
Jag tar gärna lite dokumentation på det påståendet.
Jag tror inte strängare straffar påverkar rehabiliteringsprocessen, men jag tror möjligheten för rehab är slut för många av samhällets värsta bovar.
Jag vill se ”3 strike rule” i Sverige också.
2 första gångerna du blir fängslat, ska samhället lägga allt krut som går att lägga på att försöka rehabilitera individen. 3e gången och framåt så har du förbrukat dina chanser, och då är det samhällets skydd mot individen som gäller. Inga fler straffrabatten, och man gör som i USA, man summerar brottens straff, mordbrand 3 år+ skadegörelse 1 år =4 år för att eldat bilar tex om man straffat med fängelse 2 gånger förut.
Individen blir inte rehabiliterat under de 4 åren, men samhället är skyddat i 4 år.
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av thedude »

lator skrev:
LarsL skrev:
thedude skrev:
Det ligger extremt mycket ansvar på föräldrarna att uppfostra sina barn.
Vi ska inte glömma samhällets ansvar här. Heltidsarbetande föräldrar har kanske kontakt med barnen 4 timmar per dygn och sover i 8-9 h resten av tiden sköter diverse samhällsinstutitioner, dvs dagis, skola, fritids mm. Om dessa institutioner fallerar att uppfostra ungarna dvs låterdem härja fritt så är föräldrarna ganska maktlösa.
Sticker ut huvudet lite och hävdar att om man inte klarar att ta hand om barn så ska man inte skaffa några. Sen om det har misslyckats i det tidiga stadiet så blir det tyvärr upp till myndigheterna att reda ut skiten...:(
Du vet inte om du klarar av barn förrän du skaffar några, och att första barnet blir bra eller dåligt så säger det ingenting om hur nästa barn blir ;)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av TiborBlomhall »

Tror tyvärr inte USB minne kan ha överlevt branden, kabinen ser rejält utbränt ut. Eventuellt om Teslas servrar har fått några bilder skickade till sig.

Tragikomiskt på något sätt att de var tvungna skvätta bensin på elbilen för att få fjutt på den.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av LarsL »

lator skrev:
LarsL skrev:
thedude skrev:
Det ligger extremt mycket ansvar på föräldrarna att uppfostra sina barn.
Vi ska inte glömma samhällets ansvar här. Heltidsarbetande föräldrar har kanske kontakt med barnen 4 timmar per dygn och sover i 8-9 h resten av tiden sköter diverse samhällsinstutitioner, dvs dagis, skola, fritids mm. Om dessa institutioner fallerar att uppfostra ungarna dvs låterdem härja fritt så är föräldrarna ganska maktlösa.
Sticker ut huvudet lite och hävdar att om man inte klarar att ta hand om barn så ska man inte skaffa några. Sen om det har misslyckats i det tidiga stadiet så blir det tyvärr upp till myndigheterna att reda ut skiten...:(
Vad jag menar är att om samhället är uppbyggt så att föräldrar måste jobba heltid och vara borta 9-10 timmar per dag så måste samhället också ta ansvar för hur barn uppför sig. Om inte institutionerna som har hand om barnen i 8-12 timmar per dag inser att de är desamma styr hur barn uppför sig och beter sig så är vi riktigt illa ute.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av lator »

LarsL skrev:
lator skrev:
LarsL skrev:
thedude skrev:
Det ligger extremt mycket ansvar på föräldrarna att uppfostra sina barn.
Vi ska inte glömma samhällets ansvar här. Heltidsarbetande föräldrar har kanske kontakt med barnen 4 timmar per dygn och sover i 8-9 h resten av tiden sköter diverse samhällsinstutitioner, dvs dagis, skola, fritids mm. Om dessa institutioner fallerar att uppfostra ungarna dvs låterdem härja fritt så är föräldrarna ganska maktlösa.
Sticker ut huvudet lite och hävdar att om man inte klarar att ta hand om barn så ska man inte skaffa några. Sen om det har misslyckats i det tidiga stadiet så blir det tyvärr upp till myndigheterna att reda ut skiten...:(
Vad jag menar är att om samhället är uppbyggt så att föräldrar måste jobba heltid och vara borta 9-10 timmar per dag så måste samhället också ta ansvar för hur barn uppför sig. Om inte institutionerna som har hand om barnen i 8-12 timmar per dag inser att de är desamma styr hur barn uppför sig och beter sig så är vi riktigt illa ute.
Förstår vad du menar och det stämmer så länge man fogar sig till de utstakade leden... (jordens undergång...)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Magre
Inlägg: 112
Blev medlem: 06 nov 2019 19:23

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av Magre »

LarsL skrev:
lator skrev:
LarsL skrev:
thedude skrev:
Det ligger extremt mycket ansvar på föräldrarna att uppfostra sina barn.
Vi ska inte glömma samhällets ansvar här. Heltidsarbetande föräldrar har kanske kontakt med barnen 4 timmar per dygn och sover i 8-9 h resten av tiden sköter diverse samhällsinstutitioner, dvs dagis, skola, fritids mm. Om dessa institutioner fallerar att uppfostra ungarna dvs låterdem härja fritt så är föräldrarna ganska maktlösa.
Sticker ut huvudet lite och hävdar att om man inte klarar att ta hand om barn så ska man inte skaffa några. Sen om det har misslyckats i det tidiga stadiet så blir det tyvärr upp till myndigheterna att reda ut skiten...:(
Vad jag menar är att om samhället är uppbyggt så att föräldrar måste jobba heltid och vara borta 9-10 timmar per dag så måste samhället också ta ansvar för hur barn uppför sig. Om inte institutionerna som har hand om barnen i 8-12 timmar per dag inser att de är desamma styr hur barn uppför sig och beter sig så är vi riktigt illa ute.
Vilka 'institutioner' tar hand om barn 12h per dygn, lämna 08.00 - hämta 20.00?
Inte ens förskola har väl ett medel på 8h per dygn om man tar det på riksnivå?
"har kanske kontakt med barnen 4 timmar per dygn": Du har väl hela helgen på dig att uppfostra dina barn med?
HenrikC
Inlägg: 661
Blev medlem: 11 jan 2019 16:42

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av HenrikC »

Det finns ju knappt några ungar kvar efter 16 på förskolorna, så nog blir det ganska många timmar per vecka som föräldrarna har ungarna. Det är snarare den allmänna slappheten med slöddret som skapat detta läge.

Kan vi inte bunta ihop buset och skicka att arbeta i någon koboltgruva i Kongo? Då bidrar de ju i alla fall till världen.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av mati »

thedude skrev:
lator skrev:
LarsL skrev:
thedude skrev:
Det ligger extremt mycket ansvar på föräldrarna att uppfostra sina barn.
Vi ska inte glömma samhällets ansvar här. Heltidsarbetande föräldrar har kanske kontakt med barnen 4 timmar per dygn och sover i 8-9 h resten av tiden sköter diverse samhällsinstutitioner, dvs dagis, skola, fritids mm. Om dessa institutioner fallerar att uppfostra ungarna dvs låterdem härja fritt så är föräldrarna ganska maktlösa.
Sticker ut huvudet lite och hävdar att om man inte klarar att ta hand om barn så ska man inte skaffa några. Sen om det har misslyckats i det tidiga stadiet så blir det tyvärr upp till myndigheterna att reda ut skiten...:(
Du vet inte om du klarar av barn förrän du skaffar några, och att första barnet blir bra eller dåligt så säger det ingenting om hur nästa barn blir ;)
Jag visste mycket väl att jag aldrig skulle klara av barn och det hade troligen slutat i en katastrof om jag hade skaffat några, och jag drog konsekvenserna av det. Så jag stod på mig och skaffade aldrig några barn, och det är jag extremt glad för. Jag tror att många skaffar barn mer eller mindre för att andra förväntar sig att man gör det. Det är nånting man "ska" göra, oavsett om man verkligen vill det eller inte. När jag var yngre har jag alltid behövt försvara mig överallt och känt mig mer eller mindre tvungen att förklara varför jag inte har några barn. Man utmålas som oansvarig och egoistisk och allt möjligt. Nu är jag tack och lov för gammal för det och folk inser nog att det är kört, men det finns helt klart en stark förväntan från samhället att man skaffar barn. Och många funderar nog inte ens på om det är så lämpligt eller om man kanske bättre skulle låta bli att bli förälder.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5517
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av Gustafsson »

Utbränd Tesla ? Ingen Opel Zafira i närheten väl ???
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av Mickep »

hmm, snart kommer nog en brandsäker Tesla. Som står emot alla form av apokalyps.
Värmetålig chassi och däck. Impregnerad textil som står emot direkt brand. plast som inte smälter. (förresten, sa jag plast, menar förstås kolfiber överallt)
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av Swede1 »

Det här kan vara iscensatt för att avleda polisen från knarkhandel/gängbrottslighet. Men det görs nog ofta av yngre på uppdrag av gängledare. Starkt samband med skuggsamhälle, ansvarslös invandringspolitik, absurd integrationspolitik, utanförskap, allt enligt min åsikt. Se och lär hur övriga norden och tex Schweiz har gjort istället. Inte mycket skjutningar, bomber och bränder där.

Jag skyller i hög grad på Miljöpartiet, kan tom påstå att ALLT är Miljöpartiets fel (i kombination med tveksamt demokratiskt system). Det är min åsikt.

Ni är säkert många här som vill tysta mig och gå till personangrepp(patetiskt) istället för att ha en saklig och givande diskussion.

Godmorgon till en spännande vecka
Fredrik j
Inlägg: 10827
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av Fredrik j »

Swede1 skrev:
Se och lär hur övriga norden och tex Schweiz har gjort istället. Inte mycket skjutningar, bomber och bränder där.
Vad är den norska metoden?

https://www.aftenposten.no/meninger/kro ... ar-haakaas
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 22 sep 2017 11:34

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av pubbe »

Swede1 skrev:
Det här kan vara iscensatt för att avleda polisen från knarkhandel/gängbrottslighet. Men det görs nog ofta av yngre på uppdrag av gängledare. Starkt samband med skuggsamhälle, ansvarslös invandringspolitik, absurd integrationspolitik, utanförskap, allt enligt min åsikt. Se och lär hur övriga norden och tex Schweiz har gjort istället. Inte mycket skjutningar, bomber och bränder där.

Jag skyller i hög grad på Miljöpartiet, kan tom påstå att ALLT är Miljöpartiets fel (i kombination med tveksamt demokratiskt system). Det är min åsikt.

Ni är säkert många här som vill tysta mig och gå till personangrepp(patetiskt) istället för att ha en saklig och givande diskussion.

Godmorgon till en spännande vecka
Hur är allt miljöpartiets fel? Även om nu detta skulle vara något som vill så krävs det andra partier för att släppa igenom förslagen så MP knappat har egen majoritet.
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av Swede1 »

pubbe skrev:
Swede1 skrev:
Det här kan vara iscensatt för att avleda polisen från knarkhandel/gängbrottslighet. Men det görs nog ofta av yngre på uppdrag av gängledare. Starkt samband med skuggsamhälle, ansvarslös invandringspolitik, absurd integrationspolitik, utanförskap, allt enligt min åsikt. Se och lär hur övriga norden och tex Schweiz har gjort istället. Inte mycket skjutningar, bomber och bränder där.

Jag skyller i hög grad på Miljöpartiet, kan tom påstå att ALLT är Miljöpartiets fel (i kombination med tveksamt demokratiskt system). Det är min åsikt.

Ni är säkert många här som vill tysta mig och gå till personangrepp(patetiskt) istället för att ha en saklig och givande diskussion.

Godmorgon till en spännande vecka
Hur är allt miljöpartiets fel? Även om nu detta skulle vara något som vill så krävs det andra partier för att släppa igenom förslagen så MP knappat har egen majoritet.
M behövde MP för makten, liksom S behöver dem nu, de hotar att fälla regeringen om inte invandringen är ultraliberal/ansvarslös, tex att de sk afghanska flyktingbarnen får stanna mm. C är med på ett hörn nu också.
Fredrik j
Inlägg: 10827
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av Fredrik j »

Swede1 skrev:
pubbe skrev:
Swede1 skrev:
Det här kan vara iscensatt för att avleda polisen från knarkhandel/gängbrottslighet. Men det görs nog ofta av yngre på uppdrag av gängledare. Starkt samband med skuggsamhälle, ansvarslös invandringspolitik, absurd integrationspolitik, utanförskap, allt enligt min åsikt. Se och lär hur övriga norden och tex Schweiz har gjort istället. Inte mycket skjutningar, bomber och bränder där.

Jag skyller i hög grad på Miljöpartiet, kan tom påstå att ALLT är Miljöpartiets fel (i kombination med tveksamt demokratiskt system). Det är min åsikt.

Ni är säkert många här som vill tysta mig och gå till personangrepp(patetiskt) istället för att ha en saklig och givande diskussion.

Godmorgon till en spännande vecka
Hur är allt miljöpartiets fel? Även om nu detta skulle vara något som vill så krävs det andra partier för att släppa igenom förslagen så MP knappat har egen majoritet.
M behövde MP för makten, liksom S behöver dem nu, de hotar att fälla regeringen om inte invandringen är ultraliberal/ansvarslös, tex att de sk afghanska flyktingbarnen får stanna mm. C är med på ett hörn nu också.
Vissa är ju lika besatta av flyktingar som nykterister är besatta av alkohol.
Är det inte dags att släppa det där och gå vidare nu? Senaste veckornas händelser kanske sätter ett och annat i perspektiv?
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av Swede1 »

Fredrik j skrev:
Swede1 skrev:
Se och lär hur övriga norden och tex Schweiz har gjort istället. Inte mycket skjutningar, bomber och bränder där.
Vad är den norska metoden?

https://www.aftenposten.no/meninger/kro ... ar-haakaas
Intressant artikel. Jo Norge har en del problem, främst Oslo.
123 bilbränder i Oslo på ca två år misstänker de vara anlagda, ja Oslo i Norge har vissa problem med gäng, de hänvisar till en dödsskjutning på Aker brygge 2006 som fick upp ögonen på politikerna.

Sveriges problem verkar vara många många gånger större med frekventa bombningar, dödsskjutningar, bilbränder i många städer söder om Stockholm.

Min förklaringsmodell har jag angett, andra pratar om skolan och föräldrar. Fredrik går till personangrepp och anser att jag är besatt. Ja, allt beror inte på en ansvarslös invandringspolitik, även den fria rörligheten över gränserna underlättar för knarkhandeln.

Finland verkar betydligt lugnare, ändå är de nära Ryssland och Baltstaterna. Vad gör de rätt där? (Ok, minimal invandring, men sendå, gränskontroller?)

Schweiz, världens säkraste land?, har en rätt rejäl invandring, vad gör de rätt?
Fredrik j
Inlägg: 10827
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av Fredrik j »

Swede1 skrev:
Fredrik går till personangrepp och anser att jag är besatt. Ja, allt beror inte på en ansvarslös invandringspolitik, även den fria rörligheten över gränserna underlättar för knarkhandeln.
Personangrepp vet jag inte. Det är ju dina åsikter jag pratar om. Noterar bara att vissa är helt besatta av flyktingfrågan och inte sällan kommer dom där stackars afganska ensamkommande fram som om det vore ett stort problem som vi alla borde engangera sig i.
Ganska säker på att det inte är dom afganska ungdomarna som ligger bakom gängbrottsligheten i sverige.

Flyktingkritik, kritik mot rörligheten över gränserna, nationalism. Oftast kommer det samtidigt med åsikten att en ansvarsfull invandringspolitik är en som innebär ingen invandring alls.
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av Swede1 »

Fredrik j skrev:
Swede1 skrev:
Fredrik går till personangrepp och anser att jag är besatt. Ja, allt beror inte på en ansvarslös invandringspolitik, även den fria rörligheten över gränserna underlättar för knarkhandeln.
Personangrepp vet jag inte. Det är ju dina åsikter jag pratar om. Noterar bara att vissa är helt besatta av flyktingfrågan och inte sällan kommer dom där stackars afganska ensamkommande fram som om det vore ett stort problem som vi alla borde engangera sig i.
Ganska säker på att det inte är dom afganska ungdomarna som ligger bakom gängbrottsligheten i sverige.

Flyktingkritik, kritik mot rörligheten över gränserna, nationalism. Oftast kommer det samtidigt med åsikten att en ansvarsfull invandringspolitik är en som innebär ingen invandring alls.
Ok, bra Fredrik, mer personangrepp och börjar lägga värderingar och åsikter på mig istället för en öppen diskussion. Afghan bluffen var bara senaste exemplet, yngre?män, hitlurade, vilsna, utan inkomst, kan lätt hamna i brottslighet.

Vad är din förklaring till de många bilbränderna?
Fredrik j
Inlägg: 10827
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Utbränd Tesla i Östberga

Inlägg av Fredrik j »

Swede1 skrev:
Vad är din förklaring till de många bilbränderna?
Gängen har hittat en öm punkt som dom lärt sig triggar igång debatten.

När det sker mer organiserat tror jag det är för att avleda polisens uppmärksamhet.
Det går åt en hel del radiobilar när det kastas sten och eldas bilar. Man kan passa på och göra annat när dom är upptagna.
Skriv svar