Tesla for Windows

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lars Json
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 06 mar 2020 11:48
Ort: Nacka

Tesla for Windows

Inlägg av Lars Json »

Har någon provat denna "app" för PC och har något positivt att säga om den?

https://teslaforwindows.com/
Tesla for Windows.jpg
Modell 3 LR med dragkrok.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7087
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Tesla for Windows

Inlägg av fth »

Det är enligt About-sidan ett "highschool project", så man kanske inte skall bygga upp sin verksamhet runt detta? :)

Forumet på hemsidan har typ två användare förutom utvecklaren, så jag tror inte detta är ett särskilt aktivt projekt.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Lars Json
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 06 mar 2020 11:48
Ort: Nacka

Re: Tesla for Windows

Inlägg av Lars Json »

fth skrev:
Det är enligt About-sidan ett "highschool project", så man kanske inte skall bygga upp sin verksamhet runt detta? :)

Forumet på hemsidan har typ två användare förutom utvecklaren, så jag tror inte detta är ett särskilt aktivt projekt.

/fth
Tack för observationen.

Hade passat mig bättre till formatet än dessa små mobilskärmar som knappt rymmer fingertopparna.
Modell 3 LR med dragkrok.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 17 aug 2014 22:10
Ort: Leksand
Kontakt:

Re: Tesla for Windows

Inlägg av Henrik »

Har byggt en app till mig själv med fler funktioner som funkar på windows (har en platta som styr bilen) samt ipad/iphone och på smartspegel. (kan även styra allt med röst och händer men överkurs kanske..)

Om ni vill ha en sådan app är det bara att säga till! Efterliknat Teslas app så gott det går grafiskt.

(jag har inte tid att lägga upp sådana grejer "officiellt", med uppdateringar underhåll etc, men som kul hobbyverksamhet så funkar det bra)
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Tesla for Windows

Inlägg av bonath »

Henrik skrev:
Har byggt en app till mig själv med fler funktioner som funkar på windows (har en platta som styr bilen) samt ipad/iphone och på smartspegel. (kan även styra allt med röst och händer men överkurs kanske..)

Om ni vill ha en sådan app är det bara att säga till! Efterliknat Teslas app så gott det går grafiskt.

(jag har inte tid att lägga upp sådana grejer "officiellt", med uppdateringar underhåll etc, men som kul hobbyverksamhet så funkar det bra)

Har du nån "bild" eller skärmdump eller nåt???
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 22 sep 2017 11:34

Re: Tesla for Windows

Inlägg av pubbe »

Jag kör teslamate i en docker container på servern hemma, kan rekommenderas om ni gillar titta på stats! Går nog att köra det i princip gratis i aws om man inte har tillgång till en server.

Jag gillar inte ge full access till bilen till en 3e part och har lite svårt att förstå att så många gör det!

Teslamate kan hantera 2 tesla på samma konto också.
Skriv svar