Skillnad Michelin Primacy 3 VS Pilot sport 4

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
abagewitz
Teslaägare
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 dec 2018 14:00

Skillnad Michelin Primacy 3 VS Pilot sport 4

Inlägg av abagewitz »

Tjo

Funderar på nya sommardäck till en S85D.

Vad skiljer eg mellan Michelin Primacy 3 VS Pilot sport 4? Tänker mig de ljuddämpande versionerna av bägge.

Ljudnivån är märkt som 69 på Primacy och 71 på Pilot. Men det är väl ljudnivån "utanför" bilen. Hur är det inne i bilen (tycker inuti är viktigare än utanför faktiskt). Är det nån skillnad?

Och vad är, förutom ljudet, skillnaden mellan dem?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14514
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Skillnad Michelin Primacy 3 VS Pilot sport 4

Inlägg av taliz »

Primacy är väl ett sommardäck för "vanliga" bilar, dvs inte ett sport-däck med hög(re) prestanda.
Rimligen hårdare gummi och lite sämre grepp.
Vilket som är "bäst" beror helt på dina önskemål, vill du ha bäst grepp eller bäst livslängd.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
abagewitz
Teslaägare
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 dec 2018 14:00

Re: Skillnad Michelin Primacy 3 VS Pilot sport 4

Inlägg av abagewitz »

Rent krasst så är det nästan ljudnivån som är viktigast för mig. Bägge lär väl ha ok grepp och livslängd tänker jag då de väl bägge är "premiundäck" vad jag förstår. Vilket däck tror du har längst livslängd?
Verdi

Re: Skillnad Michelin Primacy 3 VS Pilot sport 4

Inlägg av Verdi »

abagewitz skrev:
Rent krasst så är det nästan ljudnivån som är viktigast för mig. Bägge lär väl ha ok grepp och livslängd tänker jag då de väl bägge är "premiundäck" vad jag förstår. Vilket däck tror du har längst livslängd?
Primacy håller antagligen längst.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Skillnad Michelin Primacy 3 VS Pilot sport 4

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Förra året bytte jag från Pilot Sport 3 till Primacy 3 Acoustic och det var stoooor skillnad på det upplevda vägljudet i bilen.

Hur mycket det skiljer mellan Pilot Sport 3 och 4 vet jag inte, men jag kommer tveklöst att köpa Primacy 3 Acoustic nästa gång det är dags att byta
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar