I vanliga fall skulle de ta år av certifieringsarbete att få den godkänd av myndigheter men kanske kan bli annorlunda i detta läge.
Sannolikt kommer certifieringsarbetet sätta käppar i hjulet, när det gäller tidig utrullning av dessa "nya" produkter. Är väll inte lika strikt som läkemedel dock.
Skulle det inte vara så strikt inom läkemedel skulle vi kunna ha olika aspiranter på vacciner inom någon månad. Men testas det inte i tillräcklig omfattning kan konsekvenserna bli förödande som t.ex. https://sv.wikipedia.org/wiki/Neurosedynskandalen
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Jag har skrivit färdigt morgondagens artikel om respiratorn och beslutat att inte vänta med den till i morgon bitti utan släppa det redan nu på en gång:
Jag har skrivit färdigt morgondagens artikel om respiratorn och beslutat att inte vänta med den till i morgon bitti utan släppa det redan nu på en gång:
Är inte så konstigt att biltillverkare kan bygga Medtech utrustning, när det kommer till CE-märkning så är det fordonsdirektivet och medicintekniska direktivet rätt lika visst andra understandarder men förfarandet med underliggande dokument och rutiner som mjukvaruvalidering , riskanalyser, spårbarhet i underkomponenter etc lika vilket gör att man faktiskt kan hantera det relativt fort. Det gör det oxå enkelt för myndigheter om man väljer att göra undantag.
Sen som en notering: Det är stor skillnad på mediciner och medicinteknisk utrustning när det kommer till hur man gör för att få grejerna godkända