Sida 1 av 1

Re: Är teslan EMC testad enligt svenska normer?

Postat: 31 jul 2020 11:25
av Fredrik j
fredd90 skrev:
Fredrik j skrev:
Problemet med SFRO är att det kan vara något personberoende...
Bara för att det gått till på ett sätt med en bil innebär det inte att det alltid är ok.
Har för mig att han hade "bosse bildoktorn" som besiktingsgubbe, om det var positivt eller negativt är svårt att säga ;)
Han kan tydligen vara lite speciell. Amatörbyggt fordon genom SFRO är en mycket osvensk process där personliga åsikter hos inspektören har förbluffande stor påverkan. Man kan få en inblick i hur det kan bara att besikta en bil i mer sydliga länder.
Som sagt, ska man registrera amatörbyggt bör man ta kontakt med en SFRO-representant tidigt och välja honom noga. Helst samma som tidigare godkänt liknande bygge. Att någon annan godkänt brukar hjälpa föga. Också krångligt att byta inspektör så bli för guds skull inte ovän med honom.

Re: Är teslan EMC testad enligt svenska normer?

Postat: 01 aug 2020 21:18
av fredd90
kontakten2 skrev:
Kul!
Var ska du bygga den i Sverige?

Jag har samma kit med Kia batteripack till en gammal Matra murena.
Tänkte köra på Orion 2 bms .
Håller hus i jönköping :D

Har inte helt bestämt mig gällande batterier än, hade ju varit guld att få tag på ett 85kwh batteripack från en tesla men ligger på 100000:- och uppåt, har fått upp ögonen för Chevrolet volt, där är det ju även vätskekylda batteri likt tesla, har får för mig att det måste vara det. Som min nuvarande skiss är att få in 2 uppsättningar Chevrolet volt batterier, då får man 32kwh vilket känns som en lagom effekt, och hög strömstyrka, tror dom skall klara 500A tillsammans :mrgreen: :geek: