Ormet kryper

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ormet kryper

Inlägg av HelectriC »

din möte, jaja, alla måste ju lära sig nån gång :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ormet kryper

Inlägg av taliz »

Tycker det är ovanligt mkt SC-personal som pratar klockren engelska men ingen/taskig svenska. Min tolkning är att de antingen skickar runt engelsktalande personal mellan länderna efter behov och/eller inte bryr sig så mkt om lokala språket när de rekryterar, utan det är fokus på engelska.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ormet kryper

Inlägg av HelectriC »

taliz skrev:
Tycker det är ovanligt mkt SC-personal som pratar klockren engelska men ingen/taskig svenska. Min tolkning är att de antingen skickar runt engelsktalande personal mellan länderna efter behov och/eller inte bryr sig så mkt om lokala språket när de rekryterar, utan det är fokus på engelska.
Då hade det varit bättre att de skriver på engelska till kunderna också, så slipper man missförstånd. Samma i Norge, de flesta på SC som jag varit i kontakt med har inte varit skandinaver.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Ormet kryper

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:
taliz skrev:
Tycker det är ovanligt mkt SC-personal som pratar klockren engelska men ingen/taskig svenska. Min tolkning är att de antingen skickar runt engelsktalande personal mellan länderna efter behov och/eller inte bryr sig så mkt om lokala språket när de rekryterar, utan det är fokus på engelska.
Då hade det varit bättre att de skriver på engelska till kunderna också, så slipper man missförstånd. Samma i Norge, de flesta på SC som jag varit i kontakt med har inte varit skandinaver.
Det fanns tidigare en inställning på Tesla-kontot hur man ville kommunicera och vill minnas att förutom SMS/mail/telefon fanns även språk. Detta verkar inte finnas kvar längre. Själv brukar jag skriva felrapporterna på engelska eftersom de kommer att kunna hanteras av icke svensktalande Tesla-anställda och ligger till grund för Teslas KDB.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar