Hur ser det ut när man köpt begagnad Tesla?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Hur ser det ut när man köpt begagnad Tesla?

Inlägg av HelectriC »

Om man köper begagnad Tesla från annan än Tesla själv, hur ser det då ut på ”min sida” På Tesla.com? Ligger ursprungligt avtal på köp av bilen där? Eller vad ser man som andra eller tredje ägare?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hur ser det ut när man köpt begagnad Tesla?

Inlägg av mati »

HelectriC skrev:
Om man köper begagnad Tesla från annan än Tesla själv, hur ser det då ut på ”min sida” På Tesla.com? Ligger ursprungligt avtal på köp av bilen där? Eller vad ser man som andra eller tredje ägare?
Min första Tesla köpte jag från tredjepart. Då fanns ingenting av betydelse under dokumemtfliken på min sida. Jag tror bruksanvisningen för Chademo-adaptern låg där, fastän jag hade ingen sådan. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2241
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Hur ser det ut när man köpt begagnad Tesla?

Inlägg av frippe »

mati skrev:
HelectriC skrev:
Om man köper begagnad Tesla från annan än Tesla själv, hur ser det då ut på ”min sida” På Tesla.com? Ligger ursprungligt avtal på köp av bilen där? Eller vad ser man som andra eller tredje ägare?
Min första Tesla köpte jag från tredjepart. Då fanns ingenting av betydelse under dokumemtfliken på min sida. Jag tror bruksanvisningen för Chademo-adaptern låg där, fastän jag hade ingen sådan. :lol:
Så var det på min också, ingen dokumentation förutom bruksanvisningen på teslasidan.

Går tydligen inte ens att få ut servicehistorik om inte tidigare ägare förser dig med detta. Tesla är väldigt petiga på det.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hur ser det ut när man köpt begagnad Tesla?

Inlägg av HelectriC »

Ok, tack för svar. Jag har egentligen inget att dölja för han som köpt min bil, det var mer nyfikenhet vad han får tillgång till.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar