Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
Moderator: Redaktion
Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
Tänkte bara lägga ett positivt inlägg om Teslas servicenivå som balans till att det uppfattas som att Teslas servicenivå är låg, uppenbarligen är de bra också ibland.
Jag har en Model S 85D från 2015. Köpt av Tesla i mars 2018 och fick då 4 nya år med garanti. I somras kontaktade jag Tesla om ett problem med AP (AP1) genom att lägga en servicebokning. Fick först tid om ranger-serivce men sen återkom de nästa dag och sa att det inte gick med ranger och jag fick en tid 3v senare i Segeltorp. Jag ville stämma av med Tesla om det innan då bilen varit med om en mindre grävlingskollision med efterföljande byte av radarn. Kommunikationen med Tesla via sms gick väldigt bra, de svarade alltid samma dag från Segeltorp. Efter lite dividerande om problemet var ett garantiärende eller om det kunde ha att göra med reparationen efter grävlingskrocken som gjordes av Werksta Danderyd bestämde vi att jag skulle lämna in bilen hos Tesla Segeltorp och inte hos Werkstad. Tesla ville kolla om kamera+radar var ok monterade och kalibrerade. Om de bedömde att det var Werkstas fel skulle jag få betala och sen ta kostnadsfrågan med Werksta.
Inlämning av bilen hos Tesla gick smidigt. Vi beslutade att jag skulle vänta 1-2h för att de skulle titta på problemet och om de behövde ha kvar bilen på garantiärende så skulle jag få lånebil. Vid inlämnandet sa jag också att de kunde titta på varför bilen inte fått ner nya mjukvaruversioner på ett tag. Efter 1,5h kom de ut och berättade att de hittat att radarn inte var kalibrerad och att de fixat det. Allt på garantin, även om det kanske eg. var Werksta som hade monterat fel. De hade dock inte fått ner ny mjukvara och undrade om jag kunde vänta lite till. Jag sa ok och väntade ytterligare 30min. Efter 30min kom de ut och sa att de identifierat att MCUn hade problem och behövde bytas, sannolikt skulle det ta 3 veckor att få delar. Även detta skulle gå på garantin. Bra att få MCUn utbytt då den väl sannolikt rasat ihop förr eller senare (kanske nu med iofs men då ännu senare)
När jag skulle få lånebil fanns endast 2 gamla Model S kvar med riktigt dåliga däck. Jag sa att om jag ska ha lånebil i 3v vill jag ha en med ok däck. Svaret var att detta var de som fanns. Jag frågade då om de inte hade nån Model 3 istället. Efter lite letande fick jag då en Model 3 long range performance från 2019. Kul att testa model 3 tyckte jag.
Efter 1v (alltså inte 3v) med lånebil får jag sen smsmeddelande att MCUn är utbytt och bilen är klar att hämta. Jag hämtar bilen och jag inser att jag fått ny MCU med 4G istället för 3G som jag hade tidigare.
Allt på garanti, 0 SEK i kostnad för mig. Bra kommunikation hela tiden. Ok lånebil under tiden. Snabbare än väntat. Fick ny MCU och en gratis uppgradering från 3G till 4G. Summa summarun, inget att klaga på.
Ibland funkar det uppenbarligen.
Jag har en Model S 85D från 2015. Köpt av Tesla i mars 2018 och fick då 4 nya år med garanti. I somras kontaktade jag Tesla om ett problem med AP (AP1) genom att lägga en servicebokning. Fick först tid om ranger-serivce men sen återkom de nästa dag och sa att det inte gick med ranger och jag fick en tid 3v senare i Segeltorp. Jag ville stämma av med Tesla om det innan då bilen varit med om en mindre grävlingskollision med efterföljande byte av radarn. Kommunikationen med Tesla via sms gick väldigt bra, de svarade alltid samma dag från Segeltorp. Efter lite dividerande om problemet var ett garantiärende eller om det kunde ha att göra med reparationen efter grävlingskrocken som gjordes av Werksta Danderyd bestämde vi att jag skulle lämna in bilen hos Tesla Segeltorp och inte hos Werkstad. Tesla ville kolla om kamera+radar var ok monterade och kalibrerade. Om de bedömde att det var Werkstas fel skulle jag få betala och sen ta kostnadsfrågan med Werksta.
Inlämning av bilen hos Tesla gick smidigt. Vi beslutade att jag skulle vänta 1-2h för att de skulle titta på problemet och om de behövde ha kvar bilen på garantiärende så skulle jag få lånebil. Vid inlämnandet sa jag också att de kunde titta på varför bilen inte fått ner nya mjukvaruversioner på ett tag. Efter 1,5h kom de ut och berättade att de hittat att radarn inte var kalibrerad och att de fixat det. Allt på garantin, även om det kanske eg. var Werksta som hade monterat fel. De hade dock inte fått ner ny mjukvara och undrade om jag kunde vänta lite till. Jag sa ok och väntade ytterligare 30min. Efter 30min kom de ut och sa att de identifierat att MCUn hade problem och behövde bytas, sannolikt skulle det ta 3 veckor att få delar. Även detta skulle gå på garantin. Bra att få MCUn utbytt då den väl sannolikt rasat ihop förr eller senare (kanske nu med iofs men då ännu senare)
När jag skulle få lånebil fanns endast 2 gamla Model S kvar med riktigt dåliga däck. Jag sa att om jag ska ha lånebil i 3v vill jag ha en med ok däck. Svaret var att detta var de som fanns. Jag frågade då om de inte hade nån Model 3 istället. Efter lite letande fick jag då en Model 3 long range performance från 2019. Kul att testa model 3 tyckte jag.
Efter 1v (alltså inte 3v) med lånebil får jag sen smsmeddelande att MCUn är utbytt och bilen är klar att hämta. Jag hämtar bilen och jag inser att jag fått ny MCU med 4G istället för 3G som jag hade tidigare.
Allt på garanti, 0 SEK i kostnad för mig. Bra kommunikation hela tiden. Ok lånebil under tiden. Snabbare än väntat. Fick ny MCU och en gratis uppgradering från 3G till 4G. Summa summarun, inget att klaga på.
Ibland funkar det uppenbarligen.
Re: Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
Kul att höra! Jag har bara haft kontakt med Segeltorps försäljningsdel men både jag och sambon har varit oerhört nöjda med bemötandet där. Hade även lite strul med kopplingen mellan beställning och DNB-finansieringen nu i väntan på vår Model 3. Försökte först få hjälp via de nummer som anges på beställningssidan och DNB kundservice men det var hopplöst. Åkte därför förbi Segeltorp och fick löst det direkt.
Re: Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
Japp alla jag träffat där (3 olika personer) har alla varit mycket hjälpsamma
Re: Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
Har också mycket positiv upplevelse av Segeltorp - både kommunikation och hantering.
Det är ju inte deras fel att de ligger 91 mil bort.
Det är ju inte deras fel att de ligger 91 mil bort.
Tesla Y LR -22 EAP
Re: Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
Jobbigt. Nu bor jag i Stockholm ca 10 minuter ifrån Segeltorp...BrooklynS skrev:Har också mycket positiv upplevelse av Segeltorp - både kommunikation och hantering.
Det är ju inte deras fel att de ligger 91 mil bort.
Re: Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
Fick akuthjälp där med airbagproblem när jag hade kanin i bilen (se annan tråd). Extremt bra skött, snabbt och smidigt trots att jag inte hade bokat tid, Hade lite flyt med att det var precis efter semestern och dom inte hade sjukt mycket bilar inne också...
P85D svart/svart med gratis SuC
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7089
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
Remuz skrev:[...] när jag hade kanin i bilen [...]
Fortfarande lika roligt, men jag undrar hur det gick för kaninen?
Segeltorp, och Upplands Väsby innan det, har jag också bara positiva erfarenheter av, alltid proffsigt och vänligt bemötande.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
Vill minnas att Tesla låg i topp när man jämförde serviceupplevelsen bland ägare till olika bilmärken.
Så det är som vanligt, man läser främst om problem på ett märkesforum... och det blir en väldigt skev bild eftersom alla som inte har problem inte skriver något.
Själv har jag bara positivt att säga om SC Malmö.
Så det är som vanligt, man läser främst om problem på ett märkesforum... och det blir en väldigt skev bild eftersom alla som inte har problem inte skriver något.
Själv har jag bara positivt att säga om SC Malmö.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2081
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
Upplands Väsby startade med flaggan i topp en gång i tiden. När M3 leveranserna kom igång förra året så blev dom kraftigt överbelastade och serviceupplevelsen rasade. Efter att Segeltorp öppnat så är Tesla återigen ikapp med serviceorganisation i och runt huvudstaden och därmed är serviceupplevelsen mycket bättre.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Re: Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
Fast du har ju närmare alternativ, även om det bara är ett par mil kortare till Upplands VäsbyBrooklynS skrev:Har också mycket positiv upplevelse av Segeltorp - både kommunikation och hantering.
Det är ju inte deras fel att de ligger 91 mil bort.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
bylund skrev:Fast du har ju närmare alternativ, även om det bara är ett par mil kortare till Upplands VäsbyBrooklynS skrev:Har också mycket positiv upplevelse av Segeltorp - både kommunikation och hantering.
Det är ju inte deras fel att de ligger 91 mil bort.
UMEÅ. Kommer snart.
Tesla Y LR -22 EAP
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tesla, bra serviceupplevelse Segeltorp
Kanske jag skulle ta och skriva om ett perfekt besök i Väsby (jag har ju mest haft dåliga erfarenheter ochtaliz skrev:Vill minnas att Tesla låg i topp när man jämförde serviceupplevelsen bland ägare till olika bilmärken.
Så det är som vanligt, man läser främst om problem på ett märkesforum... och det blir en väldigt skev bild eftersom alla som inte har problem inte skriver något.
Själv har jag bara positivt att säga om SC Malmö.
skrivit om det flera gånger),
Förra veckan på onsdag kväll lossnade en ruta på en bakdörr på ena bilen som sambon behöver nu när
hon började plugga i Sundsvall (i måndags), så det blev skaplig panik liksom...
Jag löft upp rutan och tejpade fast den så högt det gick.
Sedan åkte vi helt sonika ner så snart vi kunde på Torsdagen och kom ner vid halv tvåtiden och inom en kvart
hade dom tagit in bilen (helt obokad tid) och kl tre var dom klar! dom fick även byta motorn...
Då var man nöjd och glad kan jag säga! Även sambon såklart...
Den här bilen har nästan varit felfri och har en sån ”felfri”-känsla och det kände vi redan när vi körde
hem den första gången för ganska precis två år sedan nu Väghållningen är ”ruskig” alltså
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19