Teslared skrev:Ja det låter ju bra! Men hur det med att upptäcka faror bakifrån?
Jag har bara kört på farthållaren, ingen AP, när bilen ibland för sig att mer eller mindre tvärbromsa helt i onödan. Vid ett par tillfällen på raksträcka utan någon bil i närheten.
Senaste faran bakifrån var på väg ut från Götet, 3 filer, låg i mitten fil farthållaren inställd på 83 km/h stor häftig långtradare bakom, plötsligt får bilf-n för sig att bromsa häftigt så tradarn kom otäckt nära. Han blinkade och var märkbart irriterad. Jag tyckte det var ganska läskigt. Pratade med en Göteborgspolis senare och han tyckte jag skulle haft en Volvo i stället!
Har nu börjat låta bli farthållaren, kan man inte knappa in en gammal hederlig i bilen, nån som vet?
Dessutom har jag fått helt svarta skärmar under några minuter vid minst 6 tillfällen i år .
Funderar på om jag ska kontakta Trafiksäkerhets verket om det här. Jag är inte så imponerad av Teslas körsystem hittills man vet aldrig vad bilen hittar på nästa gång. Har en MX Raven LR, kul bil jag gillar ju den egentligen men den har som sagt en egen vilja som ibland känns ganska farlig!
Jag har också en X Raven. Tycker farthållaren och AP är det bästa sedan skivat bröd.
Jag kan hålla med dig om att de tvära bromsningarna är extremt irriterande.
Jag tycker dock jag lärt mig hantera dem hyggligt bra genom att jag snabbt tycker till på gasen. För tanken är ju att man ska vara uppmärksam hela tiden för att snabbt agera.
De svarta skärmarna tycker jag du ska ta med Tesla om det är så många. Har hänt mig med någon gång, men bilen funkar ju så det är ju knappast någon trafikfara.
PS, varför pratade du med polisen om frågan? Det är givetvis upp till dig dock.
PS2, varför skulle du prata med Transportstyrelsen om frågan? Det är givetvis upp till dig dock.