PPS - Paint protection spray

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Rydan
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 sep 2019 16:34
Ort: Kalmar

PPS - Paint protection spray

Inlägg av Rydan »

Har letat runt efter hur jag ska skydda min kommande M3 och har varit inne på att lägga en film stenskottsskydd.

Hittade igår att SGS styling hade paint protection spray som enligt dem "PROTECTS SKYDDANDE EGENSKAPER OCH KVALITET SLÅR UT ALLT SOM FINNS PÅ MARKNADEN IDAG, INKLUSIVE STENSKOTTSFILM".
Verkar ha samma egenskaper som en PPF med självläkning osv, men blir inga kanter då den sprayas på.

Någon som har erfarenhet av detta? Finns väldigt lite information på nätet, youtube osv. Om den skulle vara så pass bra, varför har det inte slagit igenom mer? PPF är ju väldigt vanligt än...
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: PPS - Paint protection spray

Inlägg av Mickep »

Jag skulle nog prova på en yta för att se hur det ser ut.
Risk att ytan blir tålig men ser Fdj ut.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: PPS - Paint protection spray

Inlägg av fraggan »

Rydan skrev:
Har letat runt efter hur jag ska skydda min kommande M3 och har varit inne på att lägga en film stenskottsskydd.

Hittade igår att SGS styling hade paint protection spray som enligt dem "PROTECTS SKYDDANDE EGENSKAPER OCH KVALITET SLÅR UT ALLT SOM FINNS PÅ MARKNADEN IDAG, INKLUSIVE STENSKOTTSFILM".
Verkar ha samma egenskaper som en PPF med självläkning osv, men blir inga kanter då den sprayas på.

Någon som har erfarenhet av detta? Finns väldigt lite information på nätet, youtube osv. Om den skulle vara så pass bra, varför har det inte slagit igenom mer? PPF är ju väldigt vanligt än...
Har du testat? Om du testar den så skriv gärna här samt visa nån bild före/efter.
Skriv svar