Enhanced Autopilot är tillbaka

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av ChristerSjo »

PeteAstro skrev:
Nu har jag testat min nyinköpta EAP Bromma-Linköping-Bromma. På vägen ner hade vi en cykel på dragkroken. Det var inte lyckat för EAP. Precis när jag bekräftade omkörningen med blinkerspaken fick jag felmeddelande om att en ultraljudssensor var blockerad vilket gjorde att omkörningen avbröts, mycket irriterande men logiskt med tanke på cykeln. Jag slog av EAP.

Vägen hem gick det bättre utan cykel. Näst intill perfekta omkörningar med inställningen Mad Max. Trodde nog att det skulle vara mer drag i den inställningen men känns normal och bilen hinner köra om innan bakomvarande hinner ikapp. Dock ser inte EAP att det längre fram ligger en långsam långtradare i höger fil och då blir det onödiga filbyten. Men med små fartjusteringar på höger ratthjul undviker man det samt om bilen ibland lägger sig i vänsterfilen för oändligt långa omkörningar så ökar man farten på samma sätt. Ibland tyckte jag att det inte var läge för omkörning och struntade då i förslaget.

Skyltavläsningen funkade för det mesta bra. Det var bekvämt att klicka på ”skylten” för att justera farthållaren.

Kände mig lite som en pilot med autopiloten på som bevakar att allt fungerar och finjusterar under färden. Avslappnande tycker jag då bilen väljer ett lugnare körsätt än om det varit jag som varit piloten.

Om det är användbart för andra och om priset är OK är det upp till var och en att bestämma. Jag gillar att få uppleva lite av den självkörning som nånstans där framme kommer även om den är långt ifrån perfekt nu.

Kanske att jag kommer kalla den, Enchanted Auto Pilot :D
Hade du kopplat på släpvagns läge?
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av taliz »

ChristerSjo skrev:
PeteAstro skrev:
Nu har jag testat min nyinköpta EAP Bromma-Linköping-Bromma. På vägen ner hade vi en cykel på dragkroken. Det var inte lyckat för EAP. Precis när jag bekräftade omkörningen med blinkerspaken fick jag felmeddelande om att en ultraljudssensor var blockerad vilket gjorde att omkörningen avbröts, mycket irriterande men logiskt med tanke på cykeln. Jag slog av EAP.

Vägen hem gick det bättre utan cykel. Näst intill perfekta omkörningar med inställningen Mad Max. Trodde nog att det skulle vara mer drag i den inställningen men känns normal och bilen hinner köra om innan bakomvarande hinner ikapp. Dock ser inte EAP att det längre fram ligger en långsam långtradare i höger fil och då blir det onödiga filbyten. Men med små fartjusteringar på höger ratthjul undviker man det samt om bilen ibland lägger sig i vänsterfilen för oändligt långa omkörningar så ökar man farten på samma sätt. Ibland tyckte jag att det inte var läge för omkörning och struntade då i förslaget.

Skyltavläsningen funkade för det mesta bra. Det var bekvämt att klicka på ”skylten” för att justera farthållaren.

Kände mig lite som en pilot med autopiloten på som bevakar att allt fungerar och finjusterar under färden. Avslappnande tycker jag då bilen väljer ett lugnare körsätt än om det varit jag som varit piloten.

Om det är användbart för andra och om priset är OK är det upp till var och en att bestämma. Jag gillar att få uppleva lite av den självkörning som nånstans där framme kommer även om den är långt ifrån perfekt nu.

Kanske att jag kommer kalla den, Enchanted Auto Pilot :D
Hade du kopplat på släpvagns läge?
Med släpläge kan man väl inte aktivera AP överhuvudtaget.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av ChristerSjo »

taliz skrev:
ChristerSjo skrev:
PeteAstro skrev:
Nu har jag testat min nyinköpta EAP Bromma-Linköping-Bromma. På vägen ner hade vi en cykel på dragkroken. Det var inte lyckat för EAP. Precis när jag bekräftade omkörningen med blinkerspaken fick jag felmeddelande om att en ultraljudssensor var blockerad vilket gjorde att omkörningen avbröts, mycket irriterande men logiskt med tanke på cykeln. Jag slog av EAP.

Vägen hem gick det bättre utan cykel. Näst intill perfekta omkörningar med inställningen Mad Max. Trodde nog att det skulle vara mer drag i den inställningen men känns normal och bilen hinner köra om innan bakomvarande hinner ikapp. Dock ser inte EAP att det längre fram ligger en långsam långtradare i höger fil och då blir det onödiga filbyten. Men med små fartjusteringar på höger ratthjul undviker man det samt om bilen ibland lägger sig i vänsterfilen för oändligt långa omkörningar så ökar man farten på samma sätt. Ibland tyckte jag att det inte var läge för omkörning och struntade då i förslaget.

Skyltavläsningen funkade för det mesta bra. Det var bekvämt att klicka på ”skylten” för att justera farthållaren.

Kände mig lite som en pilot med autopiloten på som bevakar att allt fungerar och finjusterar under färden. Avslappnande tycker jag då bilen väljer ett lugnare körsätt än om det varit jag som varit piloten.

Om det är användbart för andra och om priset är OK är det upp till var och en att bestämma. Jag gillar att få uppleva lite av den självkörning som nånstans där framme kommer även om den är långt ifrån perfekt nu.

Kanske att jag kommer kalla den, Enchanted Auto Pilot :D
Hade du kopplat på släpvagns läge?
Med släpläge kan man väl inte aktivera AP överhuvudtaget.
Ja så kanske det är.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av fraggan »

AndersN skrev:
Jag har precis köpt EAP. Summon funkar bara om jag står precis bredvid och smart summon funkar inte alls. Jag har ställt in max avstånd 12 m i bilen men appen i mobilen larmar för att den saknar kontakt med bilen. För andra användningar med bluetooth funkar det på större avstånd. Någon som vet något om detta?
Funkar det om du "simlurerar" taskig parkering? Dvs att man kan stå 2-3 meter bakom bilen och köra ut den ifrån parkeringen? Eller måste man stå å mer eller mindre stöta i den för att kunna köra ut? Jag hade inte möjlighet att testa summon när jag testkörde EAP.
Lämnade tillbaka boosten nu, var väl ev lite skillnad men inte värt pengarna att behålla det. Tycker att boosten borde ingått i EAPn. :D

Jag hade hoppats på att bilen skulle justera hastigheten själv iom den nu kan läsa av den. Vi kom fram till att bilarna fortarande justerar mha kartorna inte avläsningen. Hoppas verkligen att de kommer införa det snarast. Hade ju sugit om de fått för sig att inkludera det i EAP och inte vanliga AP :/
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av fraggan »

Står fortfarande i valet och kvalet om att köpa EAP och behålla det denna gång. Om man förutsätter att det kommer komma uppdateringar som gör funktionerna användbara (främst autopark & summon) så kanske det är "värt" det. Men det hänger ju mycket på EU också. För som det är nu så är de ju inte direkt användbara i praktiken. Och frågan är när, om och vad det kostar om EAP kommer till ex jul igen vid nästa kvartalsslut =) Och om det då kostar mer så kommer man ju bli gråtfärdig och ångra sig...

Ni som köpt EAP nu kommer ni behålla det?
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av OfarligTesla »

fraggan skrev:
Står fortfarande i valet och kvalet om att köpa EAP och behålla det denna gång. Om man förutsätter att det kommer komma uppdateringar som gör funktionerna användbara (främst autopark & summon) så kanske det är "värt" det. Men det hänger ju mycket på EU också. För som det är nu så är de ju inte direkt användbara i praktiken. Och frågan är när, om och vad det kostar om EAP kommer till ex jul igen vid nästa kvartalsslut =) Och om det då kostar mer så kommer man ju bli gråtfärdig och ångra sig...

Ni som köpt EAP nu kommer ni behålla det?
Frågan blir ju lite hur man tror Tesla kommer göra, kommer de våga certifiera och aktivera nivå 3 eller inte? Jag är faktiskt osäker på om de anser den vara tillräckligt bra för det. Och den stora frågan då är ifall det ingår i EAP eller om man måste ha FSD.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av fraggan »

OfarligTesla skrev:
fraggan skrev:
Står fortfarande i valet och kvalet om att köpa EAP och behålla det denna gång. Om man förutsätter att det kommer komma uppdateringar som gör funktionerna användbara (främst autopark & summon) så kanske det är "värt" det. Men det hänger ju mycket på EU också. För som det är nu så är de ju inte direkt användbara i praktiken. Och frågan är när, om och vad det kostar om EAP kommer till ex jul igen vid nästa kvartalsslut =) Och om det då kostar mer så kommer man ju bli gråtfärdig och ångra sig...

Ni som köpt EAP nu kommer ni behålla det?
Frågan blir ju lite hur man tror Tesla kommer göra, kommer de våga certifiera och aktivera nivå 3 eller inte? Jag är faktiskt osäker på om de anser den vara tillräckligt bra för det. Och den stora frågan då är ifall det ingår i EAP eller om man måste ha FSD.
Precis lite så. Ska man tolka texten på EAP så ska den ju innehålla allt som är i texten så är det ju nästan FSD fast utan autostop (igenkänning) av stoppskyltar och rödljus. Sen summon är ju som sagt mer en regelfråga. Så kommer det löpande uppdateringar till det så kan det vara värt pengarna. Jag kommer också trolige att behålla bilen +5 år. Autopark är inget jag använder eller kommer använda. Anser mig kunna parkera :) dessutom parkerar jag gärna längre ifrån och går än att riskera bildörruppslag.
Och det finns väl ingen att ringa och fråga heller vad deras plan är kommande år med EAP heller.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av OfarligTesla »

fraggan skrev:

Precis lite så. Ska man tolka texten på EAP så ska den ju innehålla allt som är i texten så är det ju nästan FSD fast utan autostop (igenkänning) av stoppskyltar och rödljus. Sen summon är ju som sagt mer en regelfråga. Så kommer det löpande uppdateringar till det så kan det vara värt pengarna. Jag kommer också trolige att behålla bilen +5 år. Autopark är inget jag använder eller kommer använda. Anser mig kunna parkera :) dessutom parkerar jag gärna längre ifrån och går än att riskera bildörruppslag.
Och det finns väl ingen att ringa och fråga heller vad deras plan är kommande år med EAP heller.
Ja men man vet ju aldrig med Tesla, jag hoppas väl att nivå 3 iaf skall vara möjligt med dagens hårdvara och att det kommer under nästa år men man vet ju aldrig. Men då ser ju FSD ut som en riktigt dålig deal om det faktiskt blir så att det ingår i EAP.

Funderar på om jag skall köpa det ändå och det mest med förhoppning på vad som kommer i framtiden även om att filbyten är rätt bekvämt. Mitt problem är ju att jag inte riktigt vet när jag tröttnar helt på bilen, försöker få mig att behålla den tills den iaf är 2-3 år gammal.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av fraggan »

OfarligTesla skrev:
fraggan skrev:

Precis lite så. Ska man tolka texten på EAP så ska den ju innehålla allt som är i texten så är det ju nästan FSD fast utan autostop (igenkänning) av stoppskyltar och rödljus. Sen summon är ju som sagt mer en regelfråga. Så kommer det löpande uppdateringar till det så kan det vara värt pengarna. Jag kommer också trolige att behålla bilen +5 år. Autopark är inget jag använder eller kommer använda. Anser mig kunna parkera :) dessutom parkerar jag gärna längre ifrån och går än att riskera bildörruppslag.
Och det finns väl ingen att ringa och fråga heller vad deras plan är kommande år med EAP heller.
Ja men man vet ju aldrig med Tesla, jag hoppas väl att nivå 3 iaf skall vara möjligt med dagens hårdvara och att det kommer under nästa år men man vet ju aldrig. Men då ser ju FSD ut som en riktigt dålig deal om det faktiskt blir så att det ingår i EAP.

Funderar på om jag skall köpa det ändå och det mest med förhoppning på vad som kommer i framtiden även om att filbyten är rätt bekvämt. Mitt problem är ju att jag inte riktigt vet när jag tröttnar helt på bilen, försöker få mig att behålla den tills den iaf är 2-3 år gammal.
Japp. Det är ju lite av ett lottospel :) Skillnaden då mot FSD är ju som det står nu, att FSD klarar av rödljus, stopskyltar etc så den kan stanna å svänga åt dig vid korsningar etc och klarar av att köra i städerna där rödljus å stopplikt är i varje korsning. Det är ju den svåraste delen i detta med FSD.
Medans då EAP klarar det utanför städerna, ungefär som nu. Fast man får uppdateringar till EAP som gäller just det. Så man inte bara köper ett "snapshot" av hur det är idag men sen får man inga uppdateringar alls för bättre filbytet, av/på-fartskörning etc då e det ju absolut inte värt 40k
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av fraggan »

OfarligTesla skrev:
fraggan skrev:

Precis lite så. Ska man tolka texten på EAP så ska den ju innehålla allt som är i texten så är det ju nästan FSD fast utan autostop (igenkänning) av stoppskyltar och rödljus. Sen summon är ju som sagt mer en regelfråga. Så kommer det löpande uppdateringar till det så kan det vara värt pengarna. Jag kommer också trolige att behålla bilen +5 år. Autopark är inget jag använder eller kommer använda. Anser mig kunna parkera :) dessutom parkerar jag gärna längre ifrån och går än att riskera bildörruppslag.
Och det finns väl ingen att ringa och fråga heller vad deras plan är kommande år med EAP heller.
Ja men man vet ju aldrig med Tesla, jag hoppas väl att nivå 3 iaf skall vara möjligt med dagens hårdvara och att det kommer under nästa år men man vet ju aldrig. Men då ser ju FSD ut som en riktigt dålig deal om det faktiskt blir så att det ingår i EAP.

Funderar på om jag skall köpa det ändå och det mest med förhoppning på vad som kommer i framtiden även om att filbyten är rätt bekvämt. Mitt problem är ju att jag inte riktigt vet när jag tröttnar helt på bilen, försöker få mig att behålla den tills den iaf är 2-3 år gammal.
Blev det nått köp för dig?
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av OfarligTesla »

fraggan skrev:
Blev det nått köp för dig?
Inte ännu, jag står och väger mellan att köpa och att byta ut bilen mot en ny 3a under nästa år när den är 1-1.5 år istället. Så får jag ta del av nyheter som förhoppningsvis kommit då, t.ex. akustikrutor osv.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av fraggan »

OfarligTesla skrev:
fraggan skrev:
Blev det nått köp för dig?
Inte ännu, jag står och väger mellan att köpa och att byta ut bilen mot en ny 3a under nästa år när den är 1-1.5 år istället. Så får jag ta del av nyheter som förhoppningsvis kommit då, t.ex. akustikrutor osv.
Hehe byta bil är ju ett alternativ också =) Jag lämnade som sagt tillbaka EAP men jag hade bestämt mig för att inte köpa det. Men nu blir jag fan osäker igen om man inte skulle slå till igen. Eller om man ska vänta till nyår vid nästa kvartalsslut. Läste nått Elon skrivit har aj för mig om att FSD är omskrivet helt och kommer släppas senare iår. Frågan är om det bara påverkar FSD eller även EAP funktionerna. Om man får ta del av dem.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av Mickep »

om man ser det så här; autopiloten är mjukvara. Hårdvaran har man hursomhelst. Och då är priset flytande. De kan utan förvarning höja och sänka det beroende vad de vill. Det är inget man behöver köpa utan kan köpa till senare.
Om man vill ha bättre hårdvara, dvs batteri rutor lack. Ja, detta får man vänta på. Är det viktigare än ev funktioner (som en del kanske inte värdesätter) ja då kan man vänta.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av fraggan »

Mickep skrev:
om man ser det så här; autopiloten är mjukvara. Hårdvaran har man hursomhelst. Och då är priset flytande. De kan utan förvarning höja och sänka det beroende vad de vill. Det är inget man behöver köpa utan kan köpa till senare.
Om man vill ha bättre hårdvara, dvs batteri rutor lack. Ja, detta får man vänta på. Är det viktigare än ev funktioner (som en del kanske inte värdesätter) ja då kan man vänta.
Mjo jag är nöjd med hårdvaran så att säga. Det enda jag stör mig på är konstruktionen med stänkskydden och lister som skrapar på lacken. Köpte par rullar med plastfilm som jag ska montera på men ändå...
Det enda som talar emot för att vänta just nu är ju att priserna på FSD gått upp med tiden. Och att EAP inte är tillgängligt hela tiden. Utan kommer lite då å då. Men ingen garanti att det kommer komma igen. Och då suger det att man missat chansen.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av LarsL »

Tänker också att jag kan köpa ny bil och få HW3 (eller HW4 kanske) på köpet utan att behöva betala 77 kkr för bilen jag redan har. Om FSD då är bättre så kanske jag köper det då och har i bilen under många fler år.
Hade jag fått HW3 med vid köpet av EAP så hade det varit en annan historia. Men nu blir det ju lite nja...
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av OfarligTesla »

Jag har ju HW3 redan så jag skulle ju ha EAP+HW3 om jag köpte det. Tyvärr är det ju lite osäkert ifall man ens kommer få nivå 3 även om Tesla faktiskt kommer hoppa på det tåget, hade de iaf sagt att navigate on autopilot kommer inrymma nivå 3 "när det kommer" så hade iaf ett frågetecken retts ut.

Å andra sidan kan jag ju lika gärna köpa FSD om nivå 3 kommer, lär ju kanske velat byta bil innan oavsett.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av fraggan »

LarsL skrev:
Tänker också att jag kan köpa ny bil och få HW3 (eller HW4 kanske) på köpet utan att behöva betala 77 kkr för bilen jag redan har. Om FSD då är bättre så kanske jag köper det då och har i bilen under många fler år.
Hade jag fått HW3 med vid köpet av EAP så hade det varit en annan historia. Men nu blir det ju lite nja...
Hela tanken med EAP är att du ska kunna använda den fullt ut med hw2.5 som med hw3. Så det kommer inte komma någon uppdatering till EAP som kräver hw3+. Då försvinner ju syftet med den.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av LarsL »

fraggan skrev:
Hela tanken med EAP är att du ska kunna använda den fullt ut med hw2.5 som med hw3. Så det kommer inte komma någon uppdatering till EAP som kräver hw3+. Då försvinner ju syftet med den.
Kanske? Mitt syfte med att uppdatera är att få HW3 med skyltläsning och då är det FSD eller ny bil som gäller. Då kan faktiskt en ny bil kanske bli billigare.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av OfarligTesla »

fraggan skrev:
Hela tanken med EAP är att du ska kunna använda den fullt ut med hw2.5 som med hw3. Så det kommer inte komma någon uppdatering till EAP som kräver hw3+. Då försvinner ju syftet med den.
Som det ser ut nu så skulle det ju i så fall innebära att EAP inte kan innefatta nivå 3 eftersom HW2.5 inte kan läsa skyltar, om de nu inte fixar så hw2.5 kan det såklart.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av fraggan »

OfarligTesla skrev:
fraggan skrev:
Hela tanken med EAP är att du ska kunna använda den fullt ut med hw2.5 som med hw3. Så det kommer inte komma någon uppdatering till EAP som kräver hw3+. Då försvinner ju syftet med den.
Som det ser ut nu så skulle det ju i så fall innebära att EAP inte kan innefatta nivå 3 eftersom HW2.5 inte kan läsa skyltar, om de nu inte fixar så hw2.5 kan det såklart.
Precis. Jag är dock nöjd med nivå 2 fast mer funktion/träffsäker eller vad man ska säga. Att den gör jobbet Bättre. Även om den verkar rätt bra redan.
Och att de skulle lägga till funktioner för oss med hw3 då är ju inte rimligt heller kanske.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av OfarligTesla »

fraggan skrev:

Precis. Jag är dock nöjd med nivå 2 fast mer funktion/träffsäker eller vad man ska säga. Att den gör jobbet Bättre. Även om den verkar rätt bra redan.
Och att de skulle lägga till funktioner för oss med hw3 då är ju inte rimligt heller kanske.
Ja jag är ju inte missnöjd med nivå 3 men skall jag betala 39k för mer funktionalitet vill jag ju att det skall kunna utvecklas till nivå 3. Det blir dyra filbyten om det enda jag får är automatiska sådana.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av fraggan »

OfarligTesla skrev:
fraggan skrev:

Precis. Jag är dock nöjd med nivå 2 fast mer funktion/träffsäker eller vad man ska säga. Att den gör jobbet Bättre. Även om den verkar rätt bra redan.
Och att de skulle lägga till funktioner för oss med hw3 då är ju inte rimligt heller kanske.
Ja jag är ju inte missnöjd med nivå 3 men skall jag betala 39k för mer funktionalitet vill jag ju att det skall kunna utvecklas till nivå 3. Det blir dyra filbyten om det enda jag får är automatiska sådana.
Jo det blir ju det. Även om det är bekvämt. :) Det finns väl kanske inte så mycket mer att bygga på där om det ska ha stöd för hw2.x också.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av fraggan »

*suck* Även om det mesta säger emot mig att köpa EAP så är jag ändå sugen! *grrr* Beslutångest.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av OfarligTesla »

fraggan skrev:
*suck* Även om det mesta säger emot mig att köpa EAP så är jag ändå sugen! *grrr* Beslutångest.
Haha jag har också varit sugen idag, gått bra med investeringarna också så då kliar det ju ännu mer i plånboken :p. Men jag avvaktar just för vi inte vet något om nivå 3 osv, när det kommer spelar det ingen roll om det kostar 100 eller 200k, jag kommer köpa det direkt. Kanske hinner byta bil innan det dock så kan vara vettigt att ha sparat in på EAP då.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Enhanced Autopilot är tillbaka

Inlägg av fraggan »

OfarligTesla skrev:
fraggan skrev:
*suck* Även om det mesta säger emot mig att köpa EAP så är jag ändå sugen! *grrr* Beslutångest.
Haha jag har också varit sugen idag, gått bra med investeringarna också så då kliar det ju ännu mer i plånboken :p. Men jag avvaktar just för vi inte vet något om nivå 3 osv, när det kommer spelar det ingen roll om det kostar 100 eller 200k, jag kommer köpa det direkt. Kanske hinner byta bil innan det dock så kan vara vettigt att ha sparat in på EAP då.
Tror inte 3 kommer komma till EAP, är ju där FSD kommer in i bilden. Och kostar det 100k så kommer jag absolut Inte köpa det :) Men då hade det varit nice med befintliga EAP funktioner istället. Finns även en risk att 3 inte kommer alls utan det blir 4a direkt.
Skriv svar