Försäkring?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Försäkring?

Inlägg av Kriper »

tompajo skrev:
thedude skrev:
tompajo skrev:
Fick just svar från Watercircles. De ville ha 40 000 kronor...
Privat eller företagsförsäkring?
Privat
Har en P85D -15 hos Watercircles där jag pröjsar 850/mån för helförsäkring inkl. hyrbil som privatperson. Länsförsäkringar Stockholm var de som kom närmast med 1050/mån.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Försäkring?

Inlägg av thedude »

TH vill ha 26K per år och 2000mil företag
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 858
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Försäkring?

Inlägg av loftux »

Jag fick ner priset på en leasad företagsbil i Nacka (halvförsäkring 1500 mil, Model 3) med ca 5000 hos WaterCircles jämfört med TH.
Pröva ringa Christian Utterman 08-517 29 611 (frågade, och han tyckte det var ok lägga ut hans kontaktuppgifter). Har inget egenintresse i denna rekommendation, och kan ju inte garantera att de ger bättre priser. De har inte företagsförsäkring officiellt än vad jag vet, och är kanske ute testar marknaden.

Det enda jag hittade som inte finns i WaterCircles är "värdesäkring" som ingår i TH Tesla Butikspaket.
Men i det finstilta så står det att detta inte gäller leasade bilar. Så äger du inte bilen själv så får du ändå inte de extra 25% över marknadsvärdet. Frågade TH, och argumentet är något i stil med att man äger ju ändå inte bilen, så de kan inte betala ut detta till dig...
Tycker detta är en riktig fuling av TH, då många missar detta finstilta. Står på försäkringsbrevet, utan hänvisning till att det finns villkor, du måste gå till separat dokument för att se det.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
tompajo
Inlägg: 54
Blev medlem: 21 sep 2020 19:46

Re: Försäkring?

Inlägg av tompajo »

loftux skrev:
Pröva ringa Christian Utterman 08-517 29 611 (frågade, och han tyckte det var ok lägga ut hans kontaktuppgifter).
Jag ringde Christian och fick ett mycket gott intryck av honom. Tyvärr kunde han inte matcha priset men jag kommer absolut att rekommendera andra att kontakta honom i försäkringsärenden. Han visste vad han pratade om.

Tom
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Försäkring?

Inlägg av thedude »

tompajo skrev:
loftux skrev:
Pröva ringa Christian Utterman 08-517 29 611 (frågade, och han tyckte det var ok lägga ut hans kontaktuppgifter).
Jag ringde Christian och fick ett mycket gott intryck av honom. Tyvärr kunde han inte matcha priset men jag kommer absolut att rekommendera andra att kontakta honom i försäkringsärenden. Han visste vad han pratade om.

Tom
Samma här! han ringde tillbaka när det var upptaget, kunnig och hjälpsam men kunde inte matcha tyvärr.
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 367
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Försäkring?

Inlägg av d3marcus »

Bor i Göteborg och har LF, helförsäkring, 16k/år med bonus, 75D.

Inte konstigt att det är extremt dyra försäkringar för Teslor då de har så många dyra, konstaterade designfel. MCU:n kostade tidigare 17k att laga och har säkert trissat upp priserna. LED-listen för varselljusen som pajjar efter typ fyra år kostar 35k/styck att laga (hela strålkastaren måste bytas, verkligen hållbar design).
Skriv svar