TiborBlomhall skrev:Audi mfl har redan automatik på gång som begränsas av reglerna.
Frippan var kan man hitta dokument om UNECE möten?
Jag läste någonstans att Audi sökt undantag från regulation 79? Det borde väl också Tesla kunna göra?
Moderator: Redaktion
TiborBlomhall skrev:Audi mfl har redan automatik på gång som begränsas av reglerna.
Frippan var kan man hitta dokument om UNECE möten?
Beigler skrev:Är det inte enklast att bara tydligt koppla ansvaret till de som levererar systemet med extremt höga böter och krav på fonderingar för att säkra upp att det finns pengar att betala ut?
Fredrik j skrev:Beigler skrev:Är det inte enklast att bara tydligt koppla ansvaret till de som levererar systemet med extremt höga böter och krav på fonderingar för att säkra upp att det finns pengar att betala ut?
Det är så det amerikanska systemet fungerar. Böterna baseras på hur mycket pengar ett företag tjänat på att förbise riskerna.
Dessvärre går det ju inte att ta tillbaka en dödsolycka med hjälp av pengar.
I Europa vill man försöka undvika att olyckor uppstår.
Är nog kodat till landets regler där du befinner dig. Däremot kanske du skulle kunna åka till Norge och testa FSD där.Pontus skrev:Nu har ju Elon sagt att Norge och Kanada ska bli nästa marknader där FSD skickas ut.
Vad händer om man köper en Norsk Tesla med FSD och importerar, får behålla FSD sim det är i Norge då eller inte?
martinot skrev:Fredrik j skrev:Beigler skrev:Är det inte enklast att bara tydligt koppla ansvaret till de som levererar systemet med extremt höga böter och krav på fonderingar för att säkra upp att det finns pengar att betala ut?
Det är så det amerikanska systemet fungerar. Böterna baseras på hur mycket pengar ett företag tjänat på att förbise riskerna.
Dessvärre går det ju inte att ta tillbaka en dödsolycka med hjälp av pengar.
I Europa vill man försöka undvika att olyckor uppstår.
Å andra sidan kanske fördröjandet av utvecklingen (som potentiellt kan spara enormt mycket liv), innebär att fler dör i onödan genom att tekniken försenas.
Finns nästan alltid en både + och - sida av myntet.
Fredrik j skrev:martinot skrev:Fredrik j skrev:Beigler skrev:Är det inte enklast att bara tydligt koppla ansvaret till de som levererar systemet med extremt höga böter och krav på fonderingar för att säkra upp att det finns pengar att betala ut?
Det är så det amerikanska systemet fungerar. Böterna baseras på hur mycket pengar ett företag tjänat på att förbise riskerna.
Dessvärre går det ju inte att ta tillbaka en dödsolycka med hjälp av pengar.
I Europa vill man försöka undvika att olyckor uppstår.
Å andra sidan kanske fördröjandet av utvecklingen (som potentiellt kan spara enormt mycket liv), innebär att fler dör i onödan genom att tekniken försenas.
Finns nästan alltid en både + och - sida av myntet.
Javisst. Men jag har inte uppfattat det som att Teslor med "bara AP skulle vara speciellt farliga. Iallafall inte så olycksbenägna att det är viktigt att snabbt släppa på FSD.
Det är ju det man får jämföra med. Bilar helt utan hjälpsystem kommer ju inte få det bara för att Tesla kan låsa upp FSD.
martinot skrev:Fredrik j skrev:martinot skrev:Fredrik j skrev:Beigler skrev:Är det inte enklast att bara tydligt koppla ansvaret till de som levererar systemet med extremt höga böter och krav på fonderingar för att säkra upp att det finns pengar att betala ut?
Det är så det amerikanska systemet fungerar. Böterna baseras på hur mycket pengar ett företag tjänat på att förbise riskerna.
Dessvärre går det ju inte att ta tillbaka en dödsolycka med hjälp av pengar.
I Europa vill man försöka undvika att olyckor uppstår.
Å andra sidan kanske fördröjandet av utvecklingen (som potentiellt kan spara enormt mycket liv), innebär att fler dör i onödan genom att tekniken försenas.
Finns nästan alltid en både + och - sida av myntet.
Javisst. Men jag har inte uppfattat det som att Teslor med "bara AP skulle vara speciellt farliga. Iallafall inte så olycksbenägna att det är viktigt att snabbt släppa på FSD.
Det är ju det man får jämföra med. Bilar helt utan hjälpsystem kommer ju inte få det bara för att Tesla kan låsa upp FSD.
Absolut.
Aktiv körhjälp och aktiv säkerhet (ADAS) har väldigt många moderna bilar (oavsett el eller ICE), och det tillsammans med bilbälten, krockkuddar och anti-sladdsystem, har tillsammans räddat enormt många liv.
Nästa stora steg att ta för att spara ytterligare liv i trafiken är dock just att helt ersätta människan bakom ratten och gå för full AD.
frippan skrev:Är nog kodat till landets regler där du befinner dig. Däremot kanske du skulle kunna åka till Norge och testa FSD där.Pontus skrev:Nu har ju Elon sagt att Norge och Kanada ska bli nästa marknader där FSD skickas ut.
Vad händer om man köper en Norsk Tesla med FSD och importerar, får behålla FSD sim det är i Norge då eller inte?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster