OlleBack skrev:SwedishAdvocate skrev:chaffis75 skrev:Banane skrev:Det är ett icke-argument för en bil går ju i regel mer än 12000 mil ändå.
Varför är de ett icke argument.. Även en elbil har ju ett miljö avtryck.. Bara för den är bättre än en fossil bil så är de ju inte bra. Jag tycker de är högst rimligt att man även får elbil så miljövänlig man kan få den.. Ja om man nu köper den för miljöns skull såklart, skiter man i miljön så kvittar de såklart..
Se mitt resonemang ovan.
.../ Utopin att när allt är eldrivet så blir det fantastiskt verkar inte bita på skeptiker och mtp hur extremt brottom det är att få ner utsläppen så är det ju jäkligt illa om vi på kort sikt ställer till så här illa. Om en elbil inte tjänar in sig på 5-10 år så är det ju kört ändå. /...
Jag är lekman på allt det här.
Det här är min bild av läget utifrån min förståelse av vetenskapsläget:
Tyvärr verkar det som vi inte kommer kunna förhindra en betydande klimatpåverkan.
Men förhoppningsvis har vi fortfarande möjlighet att påverka hur illa det kommer att bli.
Jag vill naturligtvis ha en klimatpolitik som speglar den extremt allvarliga situation vi nu har kommit fram till.Enligt mig: Den klimatpolitiken har vi inte på långa vägar idag.