Spotify repeat fix (hemmahack)

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
love_k
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 27 jun 2020 20:50
Ort: Luleå

Spotify repeat fix (hemmahack)

Inlägg av love_k »

Hej.

Sedan dag ett (för drygt en månad sedan) så har jag irriterat mig på buggen i Teslas egen Spotify-app att om man har repeat/repeat-1 aktivt i ngn telefon med samma konto så repeterar bilen den låt som just då spelas. Detta är 100% reproducerbart.
Om man då halar upp sin telefon och slår av repeat på den (det står då i Spotify-appen på telefonen att det är bilen som spelar, vilket är helt korrekt) så fungerar det som tänkt i bilen.

Iom att detta beteende är reproducerbart hackade jag ihop ett python skript som med ett visst intervall (just nu var 20'e sekund) kopplar upp sig mot Spotifys API och kollar vilken enhet som är aktiv (som spelar just nu) och om det är bilen så slår den av repeat, om det är ngn annan enhet (eller ingen) så lämnas repeat-status orört. Av ngn anledning påverkar detta inte repeat som man slagit på i Teslas app :roll: Vilket iof är mycket bra.

Detta skript snurrar på en Raspberry Pi jag använder för allt möjligt Tesla-relaterat (TWC load balancer, API-data_logger, mm) så den går dygnet runt. Just detta script har jag testkört en kortare tid så oklart hur stabilt det fungerar men ser lovande ut iaf.

Om ngn är intresserad så säg till så postar jag kod när jag ser att det fungerar som tänkt.

//L
--------------------------------------------------
Tesla Model 3 Performance (2020)
Tesla Model Y Performance (2022)

Spotify repeat fix
TWC load balancer
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Inlägg: 320
Blev medlem: 03 aug 2016 22:37
Ort: Brottby
Kontakt:

Re: Spotify repeat fix (hemmahack)

Inlägg av pinussen »

Nice! Skulle gärna köra på min rpi.
Skriv svar