Sida 2 av 2

Re: Byta bilar innan tjänstebilsregler

Postat: 10 nov 2020 18:43
av Banane
En Model 3 LR verkar få ca 34% höjt förmånsvärde. En Model S LR får en lite mindre höjning och Model X klarar sig bäst. Spännande tider.

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... ngen-sagt/

Re: Byta bilar innan tjänstebilsregler

Postat: 10 nov 2020 19:34
av swegarm
Artikeln baseras på de justeringar som görs efter 1/1 samt 1/7.

Re: Byta bilar innan tjänstebilsregler

Postat: 10 nov 2020 19:38
av Banane
swegarm skrev:
Artikeln baseras på de justeringar som görs efter 1/1 samt 1/7.
Nej, inte vad jag kan se. De skriver bara om fossilbilar. Elbilar får samma höjning som den bil som räknas som närmaste fossilalternativ. Vilket väl är ca 350' för en Model 3 LR?

Re: Byta bilar innan tjänstebilsregler

Postat: 10 nov 2020 20:15
av spacecoin
Banane skrev:
En Model 3 LR verkar få ca 34% höjt förmånsvärde. En Model S LR får en lite mindre höjning och Model X klarar sig bäst. Spännande tider.

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... ngen-sagt/
Model X har ju ett skithögt förmånsvärde relativt MS och M3, så det är väl ändå rimligt?

Re: Byta bilar innan tjänstebilsregler

Postat: 10 nov 2020 22:51
av swegarm
Någon som förstår hur beräkningen görs för bilar som inte finns som ICE?

https://www.vismaspcs.se/visma-support/ ... r-2021.htm

Verkar som reglerna är klara (tom. 1 juli då)

Re: Byta bilar innan tjänstebilsregler

Postat: 11 nov 2020 06:30
av lano
Samma beräkning som för 2020 fast med justerat prisbasbelopp (47600).