Moderator: Redaktion
Sabbe skrev:Tesla FSD kommer att släppas som en prenumerationstjänst och kan i framtiden komma att kosta så mycket som 5000kr/månad. Hur mycket är det värt att betala för fullt fungerande FSD om det enligt lag skulle vara godkänt att använda?
https://youtu.be/29cqOLIV7O4
Sabbe skrev:Om det blir så att bilen kan generera 300.000kr/år i vinst till ägaren så är en kostnad på 5000kr/månad för FSD rimligt enligt mig.
Elmil skrev:Sabbe skrev:Om det blir så att bilen kan generera 300.000kr/år i vinst till ägaren så är en kostnad på 5000kr/månad för FSD rimligt enligt mig.
Om det där händer överhuvudtaget i Sverige kommer dagens bilar redan vara utdaterade om inte skrotade.
Banane skrev:Elmil skrev:Sabbe skrev:Om det blir så att bilen kan generera 300.000kr/år i vinst till ägaren så är en kostnad på 5000kr/månad för FSD rimligt enligt mig.
Om det där händer överhuvudtaget i Sverige kommer dagens bilar redan vara utdaterade om inte skrotade.
Även om robot-taxi blir verklighet tror jag det blir svårt att nå den lönsamheten. Branscher där man kan skära guld med täljkniv blir snabbt överetablerade.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 11 gäster