Moderator: Redaktion
LasseTM skrev:Skulle lätt betala det för 1 månad under semestern om det var nivå 4. Kan jag läsa en bok och bilen kör mig och min familj till Spanien eller Italien så är det trevligt, men det skulle vara 1 månad per år.
wannabee skrev:LasseTM skrev:Skulle lätt betala det för 1 månad under semestern om det var nivå 4. Kan jag läsa en bok och bilen kör mig och min familj till Spanien eller Italien så är det trevligt, men det skulle vara 1 månad per år.
Ja, att man skulle ha sin bil körande runt som taxi, när man inte använder den, kunde man ju kanske tänkt sig före Corona, men inget jag skulle fundera på innan folk inte blir smittade med Corona längre, alltså när tillräckligt många vaccinerat sig, och det även kommit ett så säkert vaccin att jag kan tänka mig att ta det.
(Har inte vaccinerat mig på minst tio år)
Fredrik j skrev:wannabee skrev:LasseTM skrev:Skulle lätt betala det för 1 månad under semestern om det var nivå 4. Kan jag läsa en bok och bilen kör mig och min familj till Spanien eller Italien så är det trevligt, men det skulle vara 1 månad per år.
Ja, att man skulle ha sin bil körande runt som taxi, när man inte använder den, kunde man ju kanske tänkt sig före Corona, men inget jag skulle fundera på innan folk inte blir smittade med Corona längre, alltså när tillräckligt många vaccinerat sig, och det även kommit ett så säkert vaccin att jag kan tänka mig att ta det.
(Har inte vaccinerat mig på minst tio år)
Nu är ju inte level5 aktuellt på bra länge och definitivt inte med dagens hårdvara men kopplingen till Corona hänger jag inte riktigt med på.
mikebike skrev:Jag föredrar att köra själv, men det vore ju kul om man kunde skicka iväg bilen för att ladda.
LarsL skrev:FSDs absoluta värde måste ju sättas emot vad tex taxiresor kostar. 5000kr/månad innebär att jag skulle kunna åka taxi till krogen varje helg och då bor jag 3 mil från närmsta ställe... alltså orimligt dyrt.
När det gäller långa resor långa resor så pratade jag med familjen om detta. Jag tyckte att det verkade smart att vi kunde hoppa in i bilen och sedan bara låta den köra oss dit vi ville. Deras svar blev då ”Så vad är skillnaden för oss?” Klar poäng där!
Stora pluset vore att bilen kunde köra ungarna till träningarna. Men jag gissar att det inte kommer fungera i Sverige så länge barnen behöver skjutsas och så länge nuvarande bil håller.
Det här skitsnacket om att bilar står still 90% av tiden då? Nu är det ju inte kalendertid som gör att bilen skrotas utan körda mil. När bilen gått 30-40 000 mil är det helt enkelt oftast tid att återvinna den. Kanske att en taxi kan gå 50-60 000 mil men där någonstans är det stopp. Och då snackar vi riktiga högkvalitativa bilar som MB och inte det smäck som Amerikaner lyckas skruva ihop. Om Elon ska lyckas med sitt nätverk behöver han bygga en ny typ av bil där alla delar är byggda för att köras och användas i 160 000 mil, inte bara batteriet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster