Tesla UMC versus Huskvarna robotgräsklippare

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 761
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Tesla UMC versus Huskvarna robotgräsklippare

Inlägg av lem »

Jag upptäckte att UMC direkt larmade och bytte till en som fått torka ut några månader. När jag tog i sladden upptäckte jag att det var huggmärken i gummit och signalledaren var av.

1-0 till gräsklipparen

Jag lödde ihop kabel och nu fungerar den men jag skall ta gummivulktejp så kan den duga som nödreservkabel torra dagar.

Klantigt av mig att inte insett detta kunde ske...
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1570
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Tesla UMC versus Huskvarna robotgräsklippare

Inlägg av renes »

Att löda kabeln låter inte som en bra idé. Lite dålig kontakt och värmeökning och tennet smälter med kanske ljusbåge eller brand som följd.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Tesla UMC versus Huskvarna robotgräsklippare

Inlägg av martinot »

Håller med. Kan skapa elektriska stötar, orsaka brandfara eller ställa till det för och slå ut bilens elektronik (minst allvarliga).

Byt kabel om du är händig, eller skaffa en ny på försäkringen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 761
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Tesla UMC versus Huskvarna robotgräsklippare

Inlägg av lem »

Det var den tunna signalkabeln som var av. Kraftledarna var oskadade.
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Skriv svar