Spotify autoplay

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Spotify autoplay

Inlägg av AndreasF »

Detta gäller den inbyggda Spotifyklienten (och väl också radion om jag inte minns fel) i bilen.
Varje gång man öppnar en dörr så drar Spotify igång, finns det något sätt att förhindra "Autoplay"?
Sjukt irriterande att inse att man missar viktiga minuter av "Bilar med sladd" när man skrapar kamerorna före en åktur.

Jag har provat att pausa Spotify (med vänster rattknapp) när man lämnar bilen men när man återkommer och öppnar dörren drar musiken likväl igång.

Någon som upplevt samma sak, något förslag på hur man kan lösa det?
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7573
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Spotify autoplay

Inlägg av mikebike »

Du får ha isskrapan i fickan! :mrgreen:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11554
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Spotify autoplay

Inlägg av martinot »

AndreasF skrev:
Detta gäller den inbyggda Spotifyklienten (och väl också radion om jag inte minns fel) i bilen.
Varje gång man öppnar en dörr så drar Spotify igång, finns det något sätt att förhindra "Autoplay"?
Sjukt irriterande att inse att man missar viktiga minuter av "Bilar med sladd" när man skrapar kamerorna före en åktur.

Jag har provat att pausa Spotify (med vänster rattknapp) när man lämnar bilen men när man återkommer och öppnar dörren drar musiken likväl igång.

Någon som upplevt samma sak, något förslag på hur man kan lösa det?
Både vår Tesla och Merca har samma irriterande beteende. Hatar när radio och poddar drar igång automtiskt bara för att man startar bilen (speciellt nu på vintern).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Inlägg: 912
Blev medlem: 17 nov 2014 07:32
Ort: Skövde

Re: Spotify autoplay

Inlägg av Nicklas »

Som jag kommer ihåg det är det inte Spotify som har auto-play utan Tunneln...

Vad jag brukar göra var att sätta igång en låt på Spotify (och pausa direkt) innan jag lämnade bilen efter att ha lyssnat på Tunneln-pod.

Detta verkar dock löst i den version vi kör nu: 2021.4.3
Användarvisningsbild
rockard
Teslaägare
Inlägg: 430
Blev medlem: 10 maj 2016 11:48
Ort: Solna

Re: Spotify autoplay

Inlägg av rockard »

Det enda sätt jag kommit på är att ha för vana att byta till radio och sedan dra ned volymen varje gång man går ur bilen. Tesla har hävdat att de infört att den bara ska börja spela upp om du sätter dig i förarsätet och stänger dörren, men min skrålar då gladeligen musik över hela kvarteret om jag så bara öppnat bakluckan.
Svart X75D -17
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Spotify autoplay

Inlägg av mans71 »

Måste ju vara telefontillverkaren/trasig Bluetooth-standard? Jag råkar ofta ut för att när jag kommer till bilen som då är på radio-läget så börjar telefonen spela en podd automatiskt fast den hör jag inte - är ju inte på den källan. Telefonen matar sen på avsnitt efter avsnitt fast ingen lyssnar... sådär kul när sen en massa poddar är markerade som uppspelade :(
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11554
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Spotify autoplay

Inlägg av martinot »

mans71 skrev:
Måste ju vara telefontillverkaren/trasig Bluetooth-standard? Jag råkar ofta ut för att när jag kommer till bilen som då är på radio-läget så börjar telefonen spela en podd automatiskt fast den hör jag inte - är ju inte på den källan. Telefonen matar sen på avsnitt efter avsnitt fast ingen lyssnar... sådär kul när sen en massa poddar är markerade som uppspelade :(
Irriterande. Har råkat ut för liknande med vår Merca, där jag brukar spela poddar via mobilen automatiskt när man startar.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: Spotify autoplay

Inlägg av AndreasF »

Jag vill betona att mitt gnäll i denna tråd handlar om den inbyggda Spotifyklienten (inte TuneIn eller BlueTooth) i bilen.
Det skall dock sägas att Spotifyklienten har blivit sjukt mycket bättre sedan i höstas då synken mellan vad du spelar i telefonen och bilen verkligen funkar (tex, jag har lyssnat till 52:09 av podcast XX, då fortsätter bilen där man lämnade av i telefonen). Det enda som jag verkligen klagar på är att den alltid börjar spela automatiskt i bilen.
Blickarna man får av frugan när Zara Larsson (guilty pleasure) körs på i volym 10 i bilen automatiskt är inte kul (det var ju min lilla hemlighet) och man får snabbt som attans hoppa över till Entombed eller något annat mer socialt accepterat.
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11554
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Spotify autoplay

Inlägg av martinot »

AndreasF skrev:
Jag vill betona att mitt gnäll i denna tråd handlar om den inbyggda Spotifyklienten (inte TuneIn eller BlueTooth) i bilen.
Det skall dock sägas att Spotifyklienten har blivit sjukt mycket bättre sedan i höstas då synken mellan vad du spelar i telefonen och bilen verkligen funkar (tex, jag har lyssnat till 52:09 av podcast XX, då fortsätter bilen där man lämnade av i telefonen). Det enda som jag verkligen klagar på är att den alltid börjar spela automatiskt i bilen.
Blickarna man får av frugan när Zara Larsson (guilty pleasure) körs på i volym 10 i bilen automatiskt är inte kul (det var ju min lilla hemlighet) och man får snabbt som attans hoppa över till Entombed eller något annat mer socialt accepterat.
Hep!! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar