Intressant video av Steven Peeters.
TLDW: Autosteer kan och bör svänga tidigare och undvika många "autosteerng limited"-varningar, och blir säkrare och ha bättre komfort inom ramen för UNECE-begränsningarna.
Are the UNECE regulations really what makes AP behave badly?
Moderator: Redaktion
Re: Are the UNECE regulations really what makes AP behave ba
Precis, och sedan går det ju faktiskt att sakta ner lite också för att ytterligare sänka g-krafter vid skarpa kurvor.
Jag tycker reglementet är bra; tillverkarna ska inte hitta på hur som helst
Jag tycker reglementet är bra; tillverkarna ska inte hitta på hur som helst
Re: Are the UNECE regulations really what makes AP behave ba
Har märkt att onormalt låga hastigheter i kurvor irriterar bilister som ligger bakom. Tror detta år dåligt för trafikflödet. Skulle mycket väl kunna skapa och ge upphov till fler olyckor än vad det förhindrar. Stress och onormala beteenden i rusningstrafik är ofta en grund till olyckor och missförstånd mellan bilister. En AP som särskiljer sig kraftigt i trafikbeteende från en mänskligt styrd bil är oftast inte bra för trafiksäkerheten.Nicklas skrev:Precis, och sedan går det ju faktiskt att sakta ner lite också för att ytterligare sänka g-krafter vid skarpa kurvor.
Jag tycker reglementet är bra; tillverkarna ska inte hitta på hur som helst
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Are the UNECE regulations really what makes AP behave ba
Jag tycker det är alldeles för aggressiv i sin körning... Tycker verkligen att den ska tagga ner lite