Hur fungerar det med supercharger på en uthyrd tesla?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Fluff
Inlägg: 39
Blev medlem: 27 mar 2021 11:50

Hur fungerar det med supercharger på en uthyrd tesla?

Inlägg av Fluff »

Hej alla!

Jag planerar att hyra en tesla model 3 för att kunna testa bilen ordentligt innan jag beställer en egen. :P

Jag undrar om några av er har erfarenhet av att låna/hyra en model 3? Mer specifikt funderar jag på ett par saker:

1. Hur fungerar det om jag vill ladda på supercharger? Är bilen alltid kopplad till ägaren/företagets egen tesla-konto eller kan man koppla sitt eget bankkort på något sätt?

2. Fungerar det bra att koppla tesla appen till bilen som "gäst"-användare? Är det bara att skapa ett tesla-konto?

Tack :)
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Hur fungerar det med supercharger på en uthyrd tesla?

Inlägg av LasseTM »

Fluff skrev:
Hej alla!

Jag planerar att hyra en tesla model 3 för att kunna testa bilen ordentligt innan jag beställer en egen. :P

Jag undrar om några av er har erfarenhet av att låna/hyra en model 3? Mer specifikt funderar jag på ett par saker:

1. Hur fungerar det om jag vill ladda på supercharger? Är bilen alltid kopplad till ägaren/företagets egen tesla-konto eller kan man koppla sitt eget bankkort på något sätt?

2. Fungerar det bra att koppla tesla appen till bilen som "gäst"-användare? Är det bara att skapa ett tesla-konto?

Tack :)
Jag har hyrt ut min förra Model 3 vid 3st tillfällen till folk som precis som du vill testa det på långresa för att se om de ska köpa en bil.
Dessa gånger så har dom bara swishat mig för supercharger i efterhand, jag har visat vad det har kostat vid återlämnandet av bilen och dom har swishat.
Allt är ju markerat med tid och datum och finns loggat på mitt Tesla konto så det är ju inget problem.

När du ska få ett "gäst" konto så får personen som hyr ut sin bil skriva in din mail adress från Tesla kontot sedan får du ett mail som hjälper dig igenom processen men det är snabbt och smidigt.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Skriv svar