Garanti på reparation

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 593
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Garanti på reparation

Inlägg av macksie »

Hej.

Har för tredje gången problem med knirkande från framvagnen, tror att det är länkarmen, kommer inte exakt ihåg, men ljudet är exakt detsamma och kommer från samma ställe.
Har haft den inne två gånger tidigare, en inom garanti, en utanför, för samma ljud, med ungefär ett års mellanrum. Osäker på vänster/höger, så eventuellt är det typ knappt två år sen denna del byttes/lagades.

Är det nån som lyckats få garanti på utfört jobb oavsett jobb/del eller motsatt erfarenhet? Personligen har jag provat i ett annat ärende där jag inte lyckades med ett annat problem som inte var så självklart.

ps.
(Bara för info om nån är intresserad så uppgraderade jag MCU'n, och direkt efter det, dagen efter, fick jag dålig bild på backkameran. Jag hävdade att nåt måste ha hänt vid monteringen av MCU'n, men Tesla bytte kameran och efter det fungerade det. Surt, men svårt att hävda mig)
MYP
X90d
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2412
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Garanti på reparation

Inlägg av NiklasTesla »

Tesla har väl två år 8000mil som garanti.

MVH och känner igen problemet med länkarmar.
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1057
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Garanti på reparation

Inlägg av jeppe_sthlm »

Jag bytte handtag bak i höstas, utanför nybilsgarantin. Ett började krångla några månader senare, vilket de kom och åtgärdade utan kostnad. Minns inte riktigt hur lång tid de sa att de hade garanti på reparation, men minst 6 månader har jag för mig
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
ironjack
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 10 mar 2014 21:18
Ort: Bålsta

Re: Garanti på reparation

Inlägg av ironjack »

Bytte nyligen två länkarmar fram på garanti pga knirkande framvagn. Det var andra besöket inom en månad för samma fel, första gången byttes en länkarm men utan resultat. Nu är den tyst igen.
Model 3 som har gått 5000 mil på två år.
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Skriv svar