Säljer Tesla data om mig?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1040
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Säljer Tesla data om mig?

Inlägg av holden »

LarsL skrev:
När Siri och Tesla förstår alla mina kommandon första gången jag säger dem så ska jag börja ”oroa” mig.

Även om de har kodord så måste dessa tolkas och därmed måste den lyssna, skicka upp och tolka allt... inte en chans idag.
Det som lagras analyseras väl först om myndigheterna tycker sig behöva det. Att någon aktivt spanar på valfri svennebanan finns det givetvis inte resurser för, man måste ju ha något skäl - till exempel om man uttalat vissa ordföljder i sin avlyssnade bil.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Reconnnn
Inlägg: 105
Blev medlem: 25 feb 2021 08:54

Re: Säljer Tesla data om mig?

Inlägg av Reconnnn »

LarsL skrev:
När Siri och Tesla förstår alla mina kommandon första gången jag säger dem så ska jag börja ”oroa” mig.

Även om de har kodord så måste dessa tolkas och därmed måste den lyssna, skicka upp och tolka allt... inte en chans idag.
Kanske lite offtopic men för mig fungerar oftast Teslas kommandon väldigt väl. Använder det alltid för navigering då det är smidigare än att skriva adressen själv.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1040
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Säljer Tesla data om mig?

Inlägg av holden »

Reconnnn skrev:
LarsL skrev:
När Siri och Tesla förstår alla mina kommandon första gången jag säger dem så ska jag börja ”oroa” mig.

Även om de har kodord så måste dessa tolkas och därmed måste den lyssna, skicka upp och tolka allt... inte en chans idag.
Kanske lite offtopic men för mig fungerar oftast Teslas kommandon väldigt väl. Använder det alltid för navigering då det är smidigare än att skriva adressen själv.
Det kan också tilläggas att det är stor skillnad att prata med systemen och få realtidsvar enligt enkla mönster och att analysera data asynkront med en helt annan nivå på analysverktygen.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Inlägg: 214
Blev medlem: 27 apr 2021 21:23
Referralkod: ts.la/jan21228

Re: Säljer Tesla data om mig?

Inlägg av IcePic »

holden skrev:
Åker du runt med en mobiltelefon så delar du ju ändå data med Google eller Apple och indirekt därmed diverse amerikanska myndigheter med oklar agenda.
Den här är ju lite skoj, fejka trafik-stockning genom att dra 99 mobiler långsamt på en gata:

https://www.boredpanda.com/fake-traffic ... s%20sparse.
Tesla M3 LR..
Skriv svar