Lagerbil

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Elbaz
Inlägg: 16
Blev medlem: 22 maj 2021 07:35

Lagerbil

Inlägg av Elbaz »

Har suttit och velat på köpknappen i två veckor nu på en m3p och under denna tid har jag kikat mycket på deras nya bilar som dom har i lager.
Det verkar som att det uppdateras var och varannan dag med nya som står i ''Ghent'' och under transport m.f.l.

Igår bestämde jag mig för att ta och beställa den tillslut men tänkte att man ska slå till på en lagerbil för att eventuellt få en snabbare leverans eller tänker jag fel här?
Med min typiska tur så var det slut på vita m3p med svart inredning i lagret, och beställer man en ny så står det förväntad leverans tidigast i Augusti.

Hur ofta dyker det upp nya lagerbilar?
Ska man eventuellt vänta några dagar och hoppas att det dyker upp några där eller ska man helt enkelt bita i det sura äpplet och beställa en direkt på sidan och ta en senare leverans?

Skiljer det sig något gällande garantier gentemot en lagerbil som är under transport dvs inte ett visningsexemplar och en specifikt lagd order?

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
Oopsen
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 28 sep 2019 14:48

Re: Lagerbil

Inlägg av Oopsen »

Lagerbilar är oftast bilar som står på en båt på väg till Europa. Dvs de finns inte än i Sverige. Detta gäller särskilt vid kvartalsskiften. Jag tror att de dynamiskt omdirigerar bilar innan de kommit fram till Europa beroende på efterfrågan, därav att det kommer och går lagerbilar (det beställs ju en del också). Alla lagerbilar är planerade att levereras innan kvartalsskifte, för att få bra statistik, så de bilar som nu är lagerbilar står nog på lastbilar på väg genom Europa till "sitt" land, kanske finns några på kajen som inväntar slutland beroende på efterfrågan.
Just nu tror inte jag att det dyker upp några nya, så länge det inte avbeställs någon.

Garantier, ingen skillnad.
Model X Plaid -22 (Vit/Vit) shit vilket monster :lol: :o
Modell 3 LR -21

Model X LR (Vit/svart) Beställd och avbeställd
Modell S Raven LR -20- såld
Kia Niro PHEV - 19 Såld
models4karl
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 maj 2016 09:51

Re: Lagerbil

Inlägg av models4karl »

Pröva att ring en säljare. De kan ibland se fler bilar än vad som finns på den publika webbsidan.
Jag gillar Renée. Hon verkar allert och kunnig.
Lycka till.
Elbaz
Inlägg: 16
Blev medlem: 22 maj 2021 07:35

Re: Lagerbil

Inlägg av Elbaz »

Tackar för svaren!
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 25 jun 2019 08:36

Re: Lagerbil

Inlägg av Matthiaz »

Jag va i samma sits förra kvartalsslutet. När jag väl bestämt mig att beställa så var lagerbilar med den konfigurationen jag ville ha slut. Ringde och pratade med en säljare och sa vad jag ville ha. Om hon kunde fixa det skulle jag beställa annars avvakta sa jag. En timma senare ringde hon tillbaka och hade fått tag på en avbeställd bil som jag då köpte.
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Elbaz
Inlägg: 16
Blev medlem: 22 maj 2021 07:35

Re: Lagerbil

Inlägg av Elbaz »

Matthiaz skrev:
Jag va i samma sits förra kvartalsslutet. När jag väl bestämt mig att beställa så var lagerbilar med den konfigurationen jag ville ha slut. Ringde och pratade med en säljare och sa vad jag ville ha. Om hon kunde fixa det skulle jag beställa annars avvakta sa jag. En timma senare ringde hon tillbaka och hade fått tag på en avbeställd bil som jag då köpte.
Chattade lite kort med tesla och där var det blankt nej inga fler bilar kommer komma.
Men man kanske ska försöka med ett samtal till någon säljare och göra som du gjorde helt enkelt och se om man har lite flyt.

Vilket nummer ringde du?
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 25 jun 2019 08:36

Re: Lagerbil

Inlägg av Matthiaz »

Elbaz skrev:
Matthiaz skrev:
Jag va i samma sits förra kvartalsslutet. När jag väl bestämt mig att beställa så var lagerbilar med den konfigurationen jag ville ha slut. Ringde och pratade med en säljare och sa vad jag ville ha. Om hon kunde fixa det skulle jag beställa annars avvakta sa jag. En timma senare ringde hon tillbaka och hade fått tag på en avbeställd bil som jag då köpte.
Chattade lite kort med tesla och där var det blankt nej inga fler bilar kommer komma.
Men man kanske ska försöka med ett samtal till någon säljare och göra som du gjorde helt enkelt och se om man har lite flyt.

Vilket nummer ringde du?
Det var en som jobbade på Tesla store i Mall of Scandinavia jag pratade med.
+46844 68 60 57
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Skriv svar