Kan inte logga in på tesla

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Kan inte logga in på tesla

Inlägg av Haze »

Hej på er
Happy days....sålde min dieselbil igår. Så nu är planen att kanske köpa en tesla.
Så jag tänkte skapa ett konto på tesla för att ta nästa steg, gick inte så bra!

Problem 1:
Access Denied
You don't have permission to access "http://auth.tesla.com/oauth2/v1/register?" on this server.
Reference #18.ad0d655f.1627622988.27418d17
Lösning: Hade tydligen igång en VPN tunnel hemma, stängde av den sen gick det att komma vidare. Fattar inte vad VPN tunnel har med saken att göra, tunneln säger att jag är svensk och servern ligger i stockholm.

Problem 2: Skapa konto
Kan klicka på skapa konto och fylla i allt men den gillar inte mitt captcha svar. Jag vet att ibland kan det vara svårt att tyda captcha men FANIMÄJ inte denna gång och jag tycker att captchan är tydlig på Teslas hemsida. Har provat kanske 20 gånger.
Jag tror att captcha är trasigt på teslas hemsida.
Tråkigt då kanske det inte blir en tesla i alla fall:(

Någon som kan prova hemsidan och skapa ett temporärt konto?
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1430
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av kenjon »

Testade, första försöket gav fel, andra så skapades ett nytt konto.
Jag vet inte hur mycket du har läst på forumet här, men börja din beställning med en referral-kod från någon, så ni får gratis SuC-laddning båda två.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 17 kWh batteri
Användarvisningsbild
dhogborg
Teslaägare
Inlägg: 238
Blev medlem: 04 jul 2016 19:06

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av dhogborg »

Det verkar som att de håller på att driftsätta en ny konto-portal, vissa saker är lite halv-fungerande ibland.
Model Y, eldriven.
https://offpeak.se , tibber-referal
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av Maw »

dhogborg skrev:
Det verkar som att de håller på att driftsätta en ny konto-portal, vissa saker är lite halv-fungerande ibland.
Kan det vara förberedelse för Tesla-konto för SuC-kunder utan Teslabilar tro?
Användarvisningsbild
dhogborg
Teslaägare
Inlägg: 238
Blev medlem: 04 jul 2016 19:06

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av dhogborg »

Maw skrev:
dhogborg skrev:
Det verkar som att de håller på att driftsätta en ny konto-portal, vissa saker är lite halv-fungerande ibland.
Kan det vara förberedelse för Tesla-konto för SuC-kunder utan Teslabilar tro?
Vem vet… ser ut att vara lite snyggare menyer och uppdaterad UX, har man engelska som språk får man lite ”annonser” för solar roof på hemskärmen.
Model Y, eldriven.
https://offpeak.se , tibber-referal
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1430
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av kenjon »

Jag har inte engelska, och ser ändå solcellstaket... kom igår tror jag.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 17 kWh batteri
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av Haze »

anyway....jag lyckades till slut med att byta till edge som browser....sen lyckades jag skapa konto och beställa en Model 3.
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14382
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av taliz »

Haze skrev:
anyway....jag lyckades till slut med att byta till edge som browser....sen lyckades jag skapa konto och beställa en Model 3.
Kul! Vad blev det för spec?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av Haze »

taliz skrev:
Haze skrev:
anyway....jag lyckades till slut med att byta till edge som browser....sen lyckades jag skapa konto och beställa en Model 3.
Kul! Vad blev det för spec?
...en "Midnight Silver Metallic-lack" (MIC) M3 LR med 19" fälgar, 18" vinterdäck och drag.
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av martinot »

Haze skrev:
taliz skrev:
Haze skrev:
anyway....jag lyckades till slut med att byta till edge som browser....sen lyckades jag skapa konto och beställa en Model 3.
Kul! Vad blev det för spec?
...en "Midnight Silver Metallic-lack" (MIC) M3 LR med 19" fälgar, 18" vinterdäck och drag.

Härligt - grattis! :D

Tog själv Midnight Silver och gillar verkligen den färgen. Mer mörkgrå med lyster, än vanlig silver. Är jättenöjd med den (förutom klassiska lackfel/missar). Riktigt snygg!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av Haze »

martinot skrev:
Haze skrev:
taliz skrev:
Haze skrev:
anyway....jag lyckades till slut med att byta till edge som browser....sen lyckades jag skapa konto och beställa en Model 3.
Kul! Vad blev det för spec?
...en "Midnight Silver Metallic-lack" (MIC) M3 LR med 19" fälgar, 18" vinterdäck och drag.

Härligt - grattis! :D

Tog själv Midnight Silver och gillar verkligen den färgen. Mer mörkgrå med lyster, än vanlig silver. Är jättenöjd med den (förutom klassiska lackfel/missar). Riktigt snygg!
Oj nu säger du bra saker, jag har hört en del om kvalitéts brister hos Tesla. Vad ska jag titta efter sen när jag får min, några tips?
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av martinot »

Haze skrev:
martinot skrev:
Haze skrev:
taliz skrev:
Haze skrev:
anyway....jag lyckades till slut med att byta till edge som browser....sen lyckades jag skapa konto och beställa en Model 3.
Kul! Vad blev det för spec?
...en "Midnight Silver Metallic-lack" (MIC) M3 LR med 19" fälgar, 18" vinterdäck och drag.

Härligt - grattis! :D

Tog själv Midnight Silver och gillar verkligen den färgen. Mer mörkgrå med lyster, än vanlig silver. Är jättenöjd med den (förutom klassiska lackfel/missar). Riktigt snygg!
Oj nu säger du bra saker, jag har hört en del om kvalitéts brister hos Tesla. Vad ska jag titta efter sen när jag får min, några tips?
Titta i halvskuggat ljus (inte fullt solljus, eller helt mörkt), och mycket snett från sidan över alla plåtar. Hade en ljus/vit missfärgad rund fläck på ca 1-2 mm på ett ställe och ett annat ställe där färgen runnit lite vid lackningen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av Haze »

martinot skrev:
Haze skrev:
taliz skrev:
Haze skrev:
anyway....jag lyckades till slut med att byta till edge som browser....sen lyckades jag skapa konto och beställa en Model 3.
Kul! Vad blev det för spec?
...en "Midnight Silver Metallic-lack" (MIC) M3 LR med 19" fälgar, 18" vinterdäck och drag.

Härligt - grattis! :D

Tog själv Midnight Silver och gillar verkligen den färgen. Mer mörkgrå med lyster, än vanlig silver. Är jättenöjd med den (förutom klassiska lackfel/missar). Riktigt snygg!
Hur kan man missa något sånt på fabriken:(
Såg något youtube klipp på hur man kunde kolla med en glaspinne om plåten satt rakt osv.
Låter ändå som du är nöjd:)
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Kan inte logga in på tesla

Inlägg av martinot »

Haze skrev:
martinot skrev:
Haze skrev:
taliz skrev:
Haze skrev:
anyway....jag lyckades till slut med att byta till edge som browser....sen lyckades jag skapa konto och beställa en Model 3.
Kul! Vad blev det för spec?
...en "Midnight Silver Metallic-lack" (MIC) M3 LR med 19" fälgar, 18" vinterdäck och drag.

Härligt - grattis! :D

Tog själv Midnight Silver och gillar verkligen den färgen. Mer mörkgrå med lyster, än vanlig silver. Är jättenöjd med den (förutom klassiska lackfel/missar). Riktigt snygg!
Hur kan man missa något sånt på fabriken:(
Såg något youtube klipp på hur man kunde kolla med en glaspinne om plåten satt rakt osv.
Låter ändå som du är nöjd:)
Jag är i stort väldigt nöjd! Detta är min andra M3 LR, och kikade runt på flera alternativ på marknaden innan jag bestämde mig för vilken ny bil jag skulle gå för. Då hade Tesla inte bestämt att de skulle öppna upp SuC, så det blev i sig en avgörande faktor till att välja Tesla igen då de andra laddnäten utvecklats mycket sämre under dessa två år än vad jag innan väntat mig. När jag skaffade första elbilen för två år sedan så hade Ionity enormt stora planer på utbyggnad och expansion som jag trodde på. Men nu verkar det bli SuC som tar den rollen (på både gott och ont). Men även när jag kikade på olika sportiga småbilar i samma klass som M3 så blev jag förvånad att så lite hänt under två år. De modeller jag hade främst som alternativ var Polestar 2 och Taycan, men mycket mer vettigt än så fanns inte (resten var sega och tråkiga "skitbilar"). Mycket förvånad att konkurrensen och utbudet inte var större. Så fick lite tråkigt nog bli exakt samma modell igen, fast i den snygga gråa färgen! Nackdelen, förutom att resten av marknaden inte rört så mycket på sig, är att Tesla tyvärr inte heller förbättrat sig så mycket. Kvaliteten på inredning, och ljuddämningen har visserligen blivit enormt mycket bättre, men just problem med lackfel och en bristande generell kvalitetskontroll som var lika usel som med förra bilen för två år sedan.

Så allt är långt ifrån "guld och gröna skogar". Man får helt enkelt fortfarande acceptera att "Tesla-upplevelsen" har både höga berg och djupa dalar. Stökigt att man måste in på verkstad för omlackeringar, och för att fixa saker som inte monterats riktigt från fabrik, men å andra sidan så älskar man upplevelsen varje gång man kör bilen som är fantastisk. Har inte hittat någon bil, varken fossilbil eller elbil, som ger sådan körglädje och nöje i förhållande till priset. Är man ute efter en körglad vardagsbil, där man klarar sig med en sedan, så finns nog ingen bil som ger så mycket i förhållande till priset. Men man måste som sagt köpa "the Tesla experience" - på gott och ont (men absolut mest gott)! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar