Sover på motorväg igen, nu på E6:an i Norge

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av LarsL »

tor-ake skrev:
Ännu bättre vore förstås om en berusad person inte kunde köra en meter. Alkolås ftw.
Alltså jag gillar inte alkolås det är ett typiskt sånt där system som gör det ordentligt mycket sämre för användaren. Jag behöver jointen alkolås i min bil med jag vill ha funktionen i andras bilar. Tycker det är tillräckligt bökigt att slå kod innan man ska köra. Det är mycket bättre om bilen kan skydda oss och föraren från att göra fel, det hjälper ju alla.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1774
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Sover på motorväg igen, nu på E6:an i Norge

Inlägg av tor-ake »

Det är implementationerna av alkolås som är dålig, inte funktionen som sådan.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6097
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Sover på motorväg igen, nu på E6:an i Norge

Inlägg av spacecoin »

Jag håller med om att den teknik som inte är i vägen dagligen och tillför ett stort mervärde är den behövs som mest är bäst.

Jag önskar bara att Tesla kunde fokusera mer på förarövervakning så skulle dom vara bäst i klassen för förarassistanssystem. Just nu gör man så lite som möjligt för att undvika den värsta kritiken.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av Remuz »

LarsL skrev:
tor-ake skrev:
Ännu bättre vore förstås om en berusad person inte kunde köra en meter. Alkolås ftw.
Alltså jag gillar inte alkolås det är ett typiskt sånt där system som gör det ordentligt mycket sämre för användaren. Jag behöver jointen alkolås i min bil med jag vill ha funktionen i andras bilar. Tycker det är tillräckligt bökigt att slå kod innan man ska köra. Det är mycket bättre om bilen kan skydda oss och föraren från att göra fel, det hjälper ju alla.
Just jointen detekteras ju inte av alkolåset :lol:
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Sover på motorväg igen, nu på E6:an i Norge

Inlägg av LarsL »

tor-ake skrev:
Det är implementationerna av alkolås som är dålig, inte funktionen som sådan.
Men att behöva blåsa och att det ibland inte funkar direkt är ju verkligen kass. Hur skulle det kunna funka bättre? Jag ogillar som sagt idag redan kodlåset och lås överhuvudtaget. Att behöva låsa upp dörren hemma tycker jag är en plåga. Riktigt dåligt att inte sånt där bara funkar.
Skriv svar