Sover på motorväg igen, nu på E6:an i Norge

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6069
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Sover på motorväg igen, nu på E6:an i Norge

Inlägg av spacecoin »

Det tog över en mil till att Teslan stannade från att den upptäcktes. Gud vet hur långt den kört innan. Tur att ingen skadades. Men Tesla har väl inget ansvar här? Vi skyller på användaren.

https://www.vgtv.no/video/222494/kjoere ... vne-paa-e6
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av martinot »

spacecoin skrev:
Det tog över en mil till att Teslan stannade från att den upptäcktes. Gud vet hur långt den kört innan. Tur att ingen skadades. Men Tesla har väl inget ansvar här? Vi skyller på användaren.

https://www.vgtv.no/video/222494/kjoere ... vne-paa-e6
Teslas fel 100%. Föraren har alltid 0% ansvar i alla situationer. Felen är alltid hos biltillverkaren, eller möjligen samhällets fel. Kan även vara fel på vägen.

Hörde denna ursäkten en gång ifrån en förare; "Det var egentligen inga problem. Jag körde rätt och rakt fram, men vägen svängde!" :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av LarsL »

martinot skrev:
spacecoin skrev:
Det tog över en mil till att Teslan stannade från att den upptäcktes. Gud vet hur långt den kört innan. Tur att ingen skadades. Men Tesla har väl inget ansvar här? Vi skyller på användaren.

https://www.vgtv.no/video/222494/kjoere ... vne-paa-e6
Teslas fel 100%. Föraren har alltid 0% ansvar i alla situationer. Felen är alltid hos biltillverkaren, eller möjligen samhällets fel. Kan även vara fel på vägen.

Hörde denna ursäkten en gång ifrån en förare; "Det var egentligen inga problem. Jag körde rätt och rakt fram, men vägen svängde!" :D
Ja, jädra sätt av den där tyska diktator att uppfinna motorvägar!
Användarvisningsbild
mackan_ax
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 07 mar 2021 19:49
Ort: Laholm

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av mackan_ax »

Hur är det egentligen med utökad autopilot och FSD, måste du inte röra ratten var 30:e sekund precis som jag behöver göra i min Mercedes? Nu var det här Norge så det är kanske annorlunda där. Hur funkar det för er som har någon av dessa i Sverige/EU?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6069
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av spacecoin »

mackan_ax skrev:
Hur är det egentligen med utökad autopilot och FSD, måste du inte röra ratten var 30:e sekund precis som jag behöver göra i min Mercedes? Nu var det här Norge så det är kanske annorlunda där. Hur funkar det för er som har någon av dessa i Sverige/EU?
Det finns inget utrymme för förbättringar. Systemet är så bra och säkert det kan bli. Tesla sätter säkerheten först, för det har Elon sagt.

Fråga killarna ovan. Dom vet.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av LarsL »

Hur mycket böter fick hem som filmade med telefonen när hen körde bil?

Det är väl helt otroligt bra att någon som somnat inte kör ihjäl sig eller andra utan att bilen bara stannar helt kontrollerat.

Interiör kameran är ju ett bra hjälpmedel för att bilen ska upptäcka den inaktiva föraren och stoppa bilen tidigare.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5480
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av OfarligTesla »

spacecoin skrev:
Det finns inget utrymme för förbättringar. Systemet är så bra och säkert den kan bli. Tesla sätter säkerheten först, för det har Elon sagt.

Fråga killarna ovan. Dom vet.
Inte ha ansvar när idioter gör dumma saker med produkter =/= inte kunna förbättra sina produkter
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6069
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av spacecoin »

LarsL skrev:
Det är väl helt otroligt bra att någon som somnat inte kör ihjäl sig eller andra utan att bilen bara stannar helt kontrollerat.

Interiör kameran är ju ett bra hjälpmedel för att bilen ska upptäcka den inaktiva föraren och stoppa bilen tidigare.
Ja, det är bra. Men om du jämför med t ex Supercruise hade billen stannat inom 30 s. Det är vad Tesla borde sikta på.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av LarsL »

mackan_ax skrev:
Hur är det egentligen med utökad autopilot och FSD, måste du inte röra ratten var 30:e sekund precis som jag behöver göra i min Mercedes? Nu var det här Norge så det är kanske annorlunda där. Hur funkar det för er som har någon av dessa i Sverige/EU?
Model 3, alltså AP2.5 och AP3 kräver belastning på ratten var 10-15 sekund ungefär. AP1 går att köra betydligt längre utan att belasta ratten, har inte räknat hur länge men 20-30 sekunder är inte orimligt. Efter första varningen börjar bilen pipa och låta betydligt tydligare i AP2.5 än AP1 enligt mig. Efter det slår det på varningsblinkersen och stannar. Det är ingen skillnad om du har FSD eller inte utan samma krav och funktion.

Det går att ”lura” systemet genom att ha handen hängande i ratten eller klämma fast en vattenflaska i ratten.

AP2.5 har en kamera som kan hålla koll på om man sover eller tittar på mobilen. Detta har aktiverats på nya bilar med AP3 datorn eller FSD datorn som Tesla kallar den.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av LarsL »

spacecoin skrev:
LarsL skrev:
Det är väl helt otroligt bra att någon som somnat inte kör ihjäl sig eller andra utan att bilen bara stannar helt kontrollerat.

Interiör kameran är ju ett bra hjälpmedel för att bilen ska upptäcka den inaktiva föraren och stoppa bilen tidigare.
Ja, det är bra. Men om du jämför med t ex Supercruise hade billen stannat inom 30 s. Det är vad Tesla borde sikta på.
Jag kan tycka att bilen skulle vara lite snabbare från ”röda ratten” till stopp. Nu rullar den ju på lite länge efter att bilen insett att ingen har kontroll.

Nu är ju AP väldigt säker på att köra på motorväg så i just det här fallet var vi nog ganska långt från en olycka.
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av TechNerd »

mackan_ax skrev:
Hur är det egentligen med utökad autopilot och FSD, måste du inte röra ratten var 30:e sekund precis som jag behöver göra i min Mercedes? Nu var det här Norge så det är kanske annorlunda där. Hur funkar det för er som har någon av dessa i Sverige/EU?
Jodå, det är samma sak med FSD som utan - och alla andra bilar. Du måste hålla i ratten var 15-30s eller så.

Föraren har antagligen lyckats somna med rätt tryck på ratten för den ska fortsätta.

Hade detta hänt med ex en Volvo så hade den antagligen gett upp tidigare och i värsta fall åkt av vägen. Sist jag testade Volvos system kopplades det ur automatiskt när den gav upp utan att avge några larm.

Har lite svårt att tolka om spacecoin bara är något troll?
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av LarsL »

OfarligTesla skrev:
spacecoin skrev:
Det finns inget utrymme för förbättringar. Systemet är så bra och säkert den kan bli. Tesla sätter säkerheten först, för det har Elon sagt.

Fråga killarna ovan. Dom vet.
Inte ha ansvar när idioter gör dumma saker med produkter =/= inte kunna förbättra sina produkter
Jag tycker nog att vi drar in samhället i en återvändsgränd genom att gör allt idiotsäkert, men det är en annan diskussion. I det hänfaller skulle jag inte kalla föraren fört idiot utan plötslig trötthet kan ju alla drabbas av. Naturligtivs ska man när man känner sig trött stanna men det är det inte alla som gör alltid. Frågan är om personen var riktigt frisk eftersom han sov så djupt även när folk knackade på rutan.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av LarsL »

TechNerd skrev:
mackan_ax skrev:
Hur är det egentligen med utökad autopilot och FSD, måste du inte röra ratten var 30:e sekund precis som jag behöver göra i min Mercedes? Nu var det här Norge så det är kanske annorlunda där. Hur funkar det för er som har någon av dessa i Sverige/EU?
Jodå, det är samma sak med FSD som utan - och alla andra bilar. Du måste hålla i ratten var 15-30s eller så.

Föraren har antagligen lyckats somna med rätt tryck på ratten för den ska fortsätta.

Hade detta hänt med ex en Volvo så hade den antagligen gett upp tidigare och i värsta fall åkt av vägen. Sist jag testade Volvos system kopplades det ur automatiskt när den gav upp utan att avge några larm.

Har lite svårt att tolka om spacecoin bara är något troll?
Det tror jag inte…

Ja andra självstyrande bilar hade kanske kraschat de utan själstyrning hade defenetivt gjort det.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6069
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av spacecoin »

TechNerd skrev:
Har lite svårt att tolka om spacecoin bara är något troll?
Jag tycker Tesla gör väldigt mycket bra saker, men att dom skulle kunna göra detta mycket mycket säkrare för alla inblandade är ju solklart.

Att det är förarens ”fel” behöver vi inte ens diskutera. Det är mer intressant vad Tesla kan göra bättre och kanske varför dom inte verkar vilja prioritera det. Kameran satte man ju in för att ”övervaka robotaxipassagerare”…
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av TechNerd »

spacecoin skrev:
TechNerd skrev:
Har lite svårt att tolka om spacecoin bara är något troll?
Jag tycker Tesla gör mycket bra saker, men att dom skulle kunna göra detta mycket mycket säkrare för alla inblandade är ju solklart.

Att det är förarens ”fel” behöver vi inte ens diskutera. Det är mer intressant vad Tesla kan göra och kanske varför dom inte verkar vilja prioritera det.
Det är väl det de påbörjat med 3ans kupé-kamera och FSD Betan. Problemet är att drar de det för långt kommer det istället bli ett störmoment, ex. som i VAG-systemet jag hade sist som helt plötsligt tycker att jag är trött - så man stänger av det och det blir direkt ett sämre säkerhetssystem. Tycker själv att balansen mellan förarens och bilens ansvar fungerar bra nu.

Beroende på hur man ser det skötte sig bilen perfekt, den åkte säkert framåt och när (antagligen) föraren tog bort handen stannade den säkert på vägen och satte på varningsblinkers.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1770
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av tor-ake »

Ingen kommenterar att föraren var dödfull?

Ett system som hanterar att en starkt berusad person använder det, och lyckas t.om. stanna och slå på varningsblinkers. I en bil utan autopilot hade detta resulterat i en mkt svår olycka. Att ta sig upp på motorvägen hade fyllot klarat i vilken bil som helst.

Ännu bättre vore förstås om en berusad person inte kunde köra en meter. Alkolås ftw.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6069
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av spacecoin »

TechNerd skrev:
spacecoin skrev:
TechNerd skrev:
Har lite svårt att tolka om spacecoin bara är något troll?
Jag tycker Tesla gör mycket bra saker, men att dom skulle kunna göra detta mycket mycket säkrare för alla inblandade är ju solklart.

Att det är förarens ”fel” behöver vi inte ens diskutera. Det är mer intressant vad Tesla kan göra och kanske varför dom inte verkar vilja prioritera det.
Det är väl det de påbörjat med 3ans kupé-kamera och FSD Betan. Problemet är att drar de det för långt kommer det istället bli ett störmoment, ex. som i VAG-systemet jag hade sist som helt plötsligt tycker att jag är trött - så man stänger av det och det blir direkt ett sämre säkerhetssystem. Tycker själv att balansen mellan förarens och bilens ansvar fungerar bra nu.

Beroende på hur man ser det skötte sig bilen perfekt, den åkte säkert framåt och när (antagligen) föraren tog bort handen stannade den säkert på vägen och satte på varningsblinkers.
Att ett förarassistanssystem kör utan övervakning själv i 110km/h minst 6 minuter, antagligen långt mer. Kan väl inte anses vara ens i närheten av perfekt?

Perfekt hade varit något i stil med att ringa 112 med problem+position, bytt fil och stannat på vägrenen efter 30 s.

Tesla började leverera bilar med kamera för ”övervakning av robitaxipassagerare” (ja, det var det Elon sa) för flera år sedan. Det hade varit rimligt och bra säkerhetsprio att börja använda det direkt för två år sedan. Nu är det motvilligt, eftersom man börjar inse att bilarna inte kommer att köra själva.
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av TechNerd »

spacecoin skrev:
TechNerd skrev:
spacecoin skrev:
TechNerd skrev:
Har lite svårt att tolka om spacecoin bara är något troll?
Jag tycker Tesla gör mycket bra saker, men att dom skulle kunna göra detta mycket mycket säkrare för alla inblandade är ju solklart.

Att det är förarens ”fel” behöver vi inte ens diskutera. Det är mer intressant vad Tesla kan göra och kanske varför dom inte verkar vilja prioritera det.
Det är väl det de påbörjat med 3ans kupé-kamera och FSD Betan. Problemet är att drar de det för långt kommer det istället bli ett störmoment, ex. som i VAG-systemet jag hade sist som helt plötsligt tycker att jag är trött - så man stänger av det och det blir direkt ett sämre säkerhetssystem. Tycker själv att balansen mellan förarens och bilens ansvar fungerar bra nu.

Beroende på hur man ser det skötte sig bilen perfekt, den åkte säkert framåt och när (antagligen) föraren tog bort handen stannade den säkert på vägen och satte på varningsblinkers.
Att ett förarassistanssystem kör utan övervakning själv i 110km/h minst 6 minuter, antagligen långt mer. Kan väl inte anses vara ens i närheten av perfekt?
Allt handlar om kompromisser, mer eller mindre alla system går att lura om föraren aktivt bestämmer sig för det.

Du är nog snarare ute efter alkolås än mer övervakning av föraren.


Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6069
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av spacecoin »

TechNerd skrev:
spacecoin skrev:
TechNerd skrev:
spacecoin skrev:
TechNerd skrev:
Har lite svårt att tolka om spacecoin bara är något troll?
Jag tycker Tesla gör mycket bra saker, men att dom skulle kunna göra detta mycket mycket säkrare för alla inblandade är ju solklart.

Att det är förarens ”fel” behöver vi inte ens diskutera. Det är mer intressant vad Tesla kan göra och kanske varför dom inte verkar vilja prioritera det.
Det är väl det de påbörjat med 3ans kupé-kamera och FSD Betan. Problemet är att drar de det för långt kommer det istället bli ett störmoment, ex. som i VAG-systemet jag hade sist som helt plötsligt tycker att jag är trött - så man stänger av det och det blir direkt ett sämre säkerhetssystem. Tycker själv att balansen mellan förarens och bilens ansvar fungerar bra nu.

Beroende på hur man ser det skötte sig bilen perfekt, den åkte säkert framåt och när (antagligen) föraren tog bort handen stannade den säkert på vägen och satte på varningsblinkers.
Att ett förarassistanssystem kör utan övervakning själv i 110km/h minst 6 minuter, antagligen långt mer. Kan väl inte anses vara ens i närheten av perfekt?

Perfekt hade varit något i stil med att ringa 112 med problem+position, bytt fil och stannat på vägrenen efter 30 s.

Tesla började leverera bilar med kamera för ”övervakning av robitaxipassagerare” (ja, det var det Elon sa) för flera år sedan. Det hade varit rimligt och bra säkerhetsprio att börja använda det direkt för två år sedan. Nu är det motvilligt, eftersom man börjar inse att bilarna inte kommer att köra själva.
Allt handlar om kompromisser, mer eller mindre alla system går att lura om föraren aktivt bestämmer sig för det.
Du är nog snarare ute efter alkolås än mer övervakning av föraren.
Nej, jag har väl inte skrivit något om det. Det kunde lika gärna varit en hjärtattack. Jag är intresserad av självkörande bilar, även om alkolås skulle rädda många liv. Du kan väl bemöta det jag skriver istället för att skriva vad du tror att jag tänker om ni nu ska diskutera vad som kan göras bättre av Tesla och varför inte Tesla väljer att göra det. Användning av citat funkar bättre om man inte tar bort kontantan av det man citerar, så jag lägger tillbaka det jag skrev åt dig.
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av TechNerd »

spacecoin skrev:
Nej, jag har väl inte skrivit något om det. Det kunde lika gärna varit en hjärtattack. Jag är intresserad av självkörande bilar, även om alkolås skulle rädda många liv. Du kan väl bemöta det jag skriver istället för att skriva vad du tror att jag tänker om ni nu ska diskutera vad som kan göras bättre av Tesla och varför inte Tesla väljer att göra det. Användning av citat funkar bättre om man inte tar bort kontantan av det man citerar, så jag lägger tillbaka det jag skrev åt dig.
Tapatalk är inge vidare, skyller på det.
Men vi kommer nog inte vidare i diskussionen i vilket fall eftersom jag tycker bilen skötte det väldigt bra och undvek en solklar krasch.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av LarsL »

tor-ake skrev:
Ännu bättre vore förstås om en berusad person inte kunde köra en meter. Alkolås ftw.
Alltså jag gillar inte alkolås det är ett typiskt sånt där system som gör det ordentligt mycket sämre för användaren. Jag behöver jointen alkolås i min bil med jag vill ha funktionen i andras bilar. Tycker det är tillräckligt bökigt att slå kod innan man ska köra. Det är mycket bättre om bilen kan skydda oss och föraren från att göra fel, det hjälper ju alla.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1770
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Sover på motorväg igen, nu på E6:an i Norge

Inlägg av tor-ake »

Det är implementationerna av alkolås som är dålig, inte funktionen som sådan.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6069
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Sover på motorväg igen, nu på E6:an i Norge

Inlägg av spacecoin »

Jag håller med om att den teknik som inte är i vägen dagligen och tillför ett stort mervärde är den behövs som mest är bäst.

Jag önskar bara att Tesla kunde fokusera mer på förarövervakning så skulle dom vara bäst i klassen för förarassistanssystem. Just nu gör man så lite som möjligt för att undvika den värsta kritiken.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Sover på motorväg igen, nu oå E6:an i Norge

Inlägg av Remuz »

LarsL skrev:
tor-ake skrev:
Ännu bättre vore förstås om en berusad person inte kunde köra en meter. Alkolås ftw.
Alltså jag gillar inte alkolås det är ett typiskt sånt där system som gör det ordentligt mycket sämre för användaren. Jag behöver jointen alkolås i min bil med jag vill ha funktionen i andras bilar. Tycker det är tillräckligt bökigt att slå kod innan man ska köra. Det är mycket bättre om bilen kan skydda oss och föraren från att göra fel, det hjälper ju alla.
Just jointen detekteras ju inte av alkolåset :lol:
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Sover på motorväg igen, nu på E6:an i Norge

Inlägg av LarsL »

tor-ake skrev:
Det är implementationerna av alkolås som är dålig, inte funktionen som sådan.
Men att behöva blåsa och att det ibland inte funkar direkt är ju verkligen kass. Hur skulle det kunna funka bättre? Jag ogillar som sagt idag redan kodlåset och lås överhuvudtaget. Att behöva låsa upp dörren hemma tycker jag är en plåga. Riktigt dåligt att inte sånt där bara funkar.
Skriv svar