Uppdaterad app

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bambina
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jul 2021 23:47
Ort: Täby

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Bambina »

Hur kom eller fick du uppdateringen
Tesla M3 LR blå 2019 lev 2019-10-09 drag boost uppgraderad AP.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Uppdaterad app

Inlägg av frippan »

Bambina skrev:
Hur kom eller fick du uppdateringen
Den dyker upp i play store, tar ofta några dagar innan den dyker upp för alla. Handlar mest om lite tur.

Finns att ladda hem från apkmirror om man vill göra det.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Uppdaterad app

Inlägg av martinot »

frippan skrev:
Såg även att ens favoriter hamnade i widgeten.
Bild
Detta har funnits sedan ett antal appversioner tillbaka. Tror jag fick det med den med 4.2.0 som kom för någon månad sedan.

Däremot så verkar anpassningen av snabbknapparna i appen kommit nu med 4.3.0. Vilket är uppskattat.

Bild
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Uppdaterad app

Inlägg av frippan »

martinot skrev:
frippan skrev:
Såg även att ens favoriter hamnade i widgeten.
Bild
Detta har funnits sedan ett antal appversioner tillbaka. Tror jag fick det med den med 4.2.0 som kom för någon månad sedan.

Bild
Jo, de har funnits, men du kan nu ändra dom till vad du vill. Förr var de lika för alla. Nu kan du lägga in och ändra ordning hur du vill.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Bambina
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jul 2021 23:47
Ort: Täby

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Bambina »

Jag kan inte få upp den på play store. Kanske kommer imorgon.
Tesla M3 LR blå 2019 lev 2019-10-09 drag boost uppgraderad AP.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Uppdaterad app

Inlägg av martinot »

frippan skrev:
Jo, de har funnits, men du kan nu ändra dom till vad du vill. Förr var de lika för alla. Nu kan du lägga in och ändra ordning hur du vill.
Japp. Gillar det. Mycket smidigt! :)

Skall nog lägga öppna frunk och baklucka på två, ventilation/temperering av/på på en, och den fjärde skall jag fundera lite på vad den blir.

Detta var bra! :D

Bild
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Hertsh »

frippan skrev:
Såg även att ens favoriter hamnade i widgeten.
Bild
Vad betyder "avfrosta bilen"? Kör den värmeslingor och full värme?
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Curik »

martinot skrev:
frippan skrev:
Såg även att ens favoriter hamnade i widgeten.
Detta har funnits sedan ett antal appversioner tillbaka. Tror jag fick det med den med 4.2.0 som kom för någon månad sedan.

Däremot så verkar anpassningen av snabbknapparna i appen kommit nu med 4.3.0. Vilket är uppskattat.
Fast det har det ju inte. Det har kanske funnits i iOS-versionen av appen men inte i appen generellt? Partypoopers!
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Uppdaterad app

Inlägg av martinot »

Curik skrev:
martinot skrev:
frippan skrev:
Såg även att ens favoriter hamnade i widgeten.
Detta har funnits sedan ett antal appversioner tillbaka. Tror jag fick det med den med 4.2.0 som kom för någon månad sedan.

Däremot så verkar anpassningen av snabbknapparna i appen kommit nu med 4.3.0. Vilket är uppskattat.
Fast det har det ju inte. Det har kanske funnits i iOS-versionen av appen men inte i appen generellt? Partypoopers!
Har ingen koll på Android då vi inte har någon enda sådan enhet i hemmet. Men andra här kan säkert ge info om den. Eller så kan du säkert checka versionshistoriken hos Googles appbutik.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Curik »

martinot skrev:
Curik skrev:
martinot skrev:
frippan skrev:
Såg även att ens favoriter hamnade i widgeten.
Detta har funnits sedan ett antal appversioner tillbaka. Tror jag fick det med den med 4.2.0 som kom för någon månad sedan.

Däremot så verkar anpassningen av snabbknapparna i appen kommit nu med 4.3.0. Vilket är uppskattat.
Fast det har det ju inte. Det har kanske funnits i iOS-versionen av appen men inte i appen generellt? Partypoopers!
Har ingen koll på Android då vi inte har någon enda sådan enhet i hemmet. Men andra här kan säkert ge info om den. Eller så kan du säkert checka versionshistoriken hos Googles appbutik.
Om det inte framgick av mitt inlägg så finns alltså inte denna funktion i Android-appen, så att kolla versionhistorik är lite onödigt. :mrgreen: När jag såg att ni skrev om det så skulle jag glatt in och uppdatera men det fanns inga uppdateringar..

Inte alls avundsjuk.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Uppdaterad app

Inlägg av frippan »

Curik skrev:
martinot skrev:
Curik skrev:
martinot skrev:
frippan skrev:
Såg även att ens favoriter hamnade i widgeten.
Detta har funnits sedan ett antal appversioner tillbaka. Tror jag fick det med den med 4.2.0 som kom för någon månad sedan.

Däremot så verkar anpassningen av snabbknapparna i appen kommit nu med 4.3.0. Vilket är uppskattat.
Fast det har det ju inte. Det har kanske funnits i iOS-versionen av appen men inte i appen generellt? Partypoopers!
Har ingen koll på Android då vi inte har någon enda sådan enhet i hemmet. Men andra här kan säkert ge info om den. Eller så kan du säkert checka versionshistoriken hos Googles appbutik.
Om det inte framgick av mitt inlägg så finns alltså inte denna funktion i Android-appen, så att kolla versionhistorik är lite onödigt. :mrgreen: När jag såg att ni skrev om det så skulle jag glatt in och uppdatera men det fanns inga uppdateringar..

Inte alls avundsjuk.
Klart den finns, jag har den och det var så hela diskussionen började Bild

Men alla har inte fått den än bara.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
gnutten
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 09 okt 2019 17:28

Re: Uppdaterad app

Inlägg av gnutten »

Menar du att snabbknapparna går att få fram i Androids widget?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Uppdaterad app

Inlägg av martinot »

frippan skrev:
Curik skrev:

Om det inte framgick av mitt inlägg så finns alltså inte denna funktion i Android-appen, så att kolla versionhistorik är lite onödigt. :mrgreen: När jag såg att ni skrev om det så skulle jag glatt in och uppdatera men det fanns inga uppdateringar..

Inte alls avundsjuk.
Klart den finns, jag har den och det var så hela diskussionen började Bild

Men alla har inte fått den än bara.
Sorry Curik, jag missförstod din kommentar lite.

Jo, på iOS så verkar alla användare få tillgång till nya appar samtidigt, medans man på Android-sidan verkar ha någon form av exklusivitet/köhantering med olika prioritet för olika kunder eller olika tillverkares telefoner (som jag förstått det av tidigare inlägg gällande tex. Tesla-appen).

Så det är nog inget att oroa sig för, utan att bara vara lite tålmodig och ge det ett par dagar/veckor så löser det sig. Sedan förstår jag att det är segt att behöva vänta när andra fått det.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1430
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Uppdaterad app

Inlägg av kenjon »

Jag tycker det verkar vara lite olika under iOS också. Jag kollar minst varje dag (ibland flera gånger) efter uppdateringar, och fick 4.3.0-766 imorse.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 17 kWh batteri
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Uppdaterad app

Inlägg av martinot »

kenjon skrev:
Jag tycker det verkar vara lite olika under iOS också. Jag kollar minst varje dag (ibland flera gånger) efter uppdateringar, och fick 4.3.0-766 imorse.
Det är något som telefonen styr över när den uppdaterar den listan med appar att uppdatera.

Vill du själv uppdatera manuellt till senaste appversionen så startar du App Store, söker upp Tesla-appen, och sedan väljer "Uppdatera".
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Uppdaterad app

Inlägg av bonath »

gnutten skrev:
Menar du att snabbknapparna går att få fram i Androids widget?

Ja, fick upp dom automagiskt med uppdateringen.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1430
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Uppdaterad app

Inlägg av kenjon »

martinot skrev:
kenjon skrev:
Jag tycker det verkar vara lite olika under iOS också. Jag kollar minst varje dag (ibland flera gånger) efter uppdateringar, och fick 4.3.0-766 imorse.
Det är något som telefonen styr över när den uppdaterar den listan med appar att uppdatera.

Vill du själv uppdatera manuellt till senaste appversionen så startar du App Store, söker upp Tesla-appen, och sedan väljer "Uppdatera".
Njae... jag uppdaterar listan manuellt genom att dra den neråt.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 17 kWh batteri
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Uppdaterad app

Inlägg av martinot »

kenjon skrev:
martinot skrev:
kenjon skrev:
Jag tycker det verkar vara lite olika under iOS också. Jag kollar minst varje dag (ibland flera gånger) efter uppdateringar, och fick 4.3.0-766 imorse.
Det är något som telefonen styr över när den uppdaterar den listan med appar att uppdatera.

Vill du själv uppdatera manuellt till senaste appversionen så startar du App Store, söker upp Tesla-appen, och sedan väljer "Uppdatera".
Njae... jag uppdaterar listan manuellt genom att dra den neråt.
Exakt där har du förklaringen till varför du inte fick uppdateringen direkt, men att jag fick den direkt första dagen (på en gammal minsta iPhone 8 64 kB dessutom).

Hade du gjort som jag beskriver ovan så hade du haft uppdateringen igår också, om det var intressant för dig (för de flesta har det ju ingen som helst betydelse, så det var bara ett enkelt tips för er som vill ha en uppdatering ni väntar på tidigt).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Zalman3 »

Vad appen innehåller.
Screenshot_20211120-054216_YouTube.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 687
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Lophornis »

Äntligen fick jag 4.3 android versionen men ingen summon funkar ändå. J.... la s... Tbil.

Vad mera för funktioner kommer sluta funka efter vissa uppdateringar?

På rattvärmen går ej starta i appen längre heller.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Hertsh »

Lophornis skrev:
Äntligen fick jag 4.3 android versionen men ingen summon funkar ändå. J.... la s... Tbil.

Vad mera för funktioner kommer sluta funka efter vissa uppdateringar?

På rattvärmen går ej starta i appen längre heller.
Rattvärmen var bara ur funktion i första versionen av nya appen. Sen dess har det funkat för mig. Märkligt att du fortfarande har problem med det? Jag har iofs iOS, men kan detta verkligen vara en generell bug i alla Android-appar?
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Frisk
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 06 sep 2021 22:42

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Frisk »

Fick min app uppdaterad idag (4.3.0), rattvärmen fungerar för mig, i alla fall symbolen syns. Kan inte ha enbart rattvärme utan övrig uppvärmning.

Rattvärmen fungerade även i tidigare versioner för mig.

Kör Android och model S.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 687
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Lophornis »

Har nu testat summon med flera olika android versioner.
Android 9 (som jag har i min telefon) funkar inte med den nya appen.
Android 10 och 11 (frugan och pojken har) funkar summon klockrent.

Detta innebär att en annan behöver byte telefon eftersom min inte uppdateras till högre android version. Lite konstigt att den förra versionen av Tesla app funkade med min android version. Men så fort det uppdaterades till ny app då la det av.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Coolio
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 22 jul 2019 23:19
Ort: Nyköping
Referralkod: ts.la//tomas68743

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Coolio »

Ny uppdatering av iOS app version 4.3.1.
Antagligen buggrättning eftersom jag inte ser någon ny funktion.

Bra för er som har haft problem med föregående version.

Vore kul med en holiday uppdatering för app och bil:-)! Kanske 9 dec?

Nytt!
Jag ser följande nyhet på tesla kontot (kanske har funnits tidigare, någon som provat?):
Ӂtkomst till bil
Ge åtkomst till upp till fem ytterligare förare”

Möjligen värd en helt egen tråd??

https://www.notateslaapp.com/software-u ... app-update
Model 3 LR vit 2019 FSD krok
Beställd Cybertruck tri
Model 3 LR vit 2022
Användarvisningsbild
JonasF1
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 05 dec 2018 20:24

Re: Uppdaterad app

Inlägg av JonasF1 »

Fick 4.3.1 på min Android igår.
Verkar vara en Buggfix som @Coolio säger.

Det jag har märkt:
- Summon fungerar nu för mig. :)
- Ansluter sig till bilen mycket fortare nu också. Innan fick jag starta om appen 2-3 ggr innan den anslöt sig till bilen.

Ps.
Kör Tesla appen på en Oneplus telefon med LineageOS 18.1(Android 11).
+ Har Firmware version 2021.40.6 på bilen.

/J
Tesla Model 3 LR, AWD, HW3.0, EAP (FSD) sedan 4 Mars 2019.
Skriv svar