Snabbkurs i SAE-levels och terminologi

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5880
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Snabbkurs i SAE-levels och terminologi

Inlägg av spacecoin »

Här är en snabbkurs i SAE-levels och terminologi av en som jobbar med självkörande bilar.

Bra, konkret och lite underhållande till och med:








ps. Samma person har en video som förklarar varför man kan vara kritisk mot Tesla och Elon när det gäller FSD-strategi. Men den är 50 minuter lång, och kritisk, så den vågar man knappt posta här.

Nu har jag varnat er. Den finns är för dem som vill se: Alla som tycker det är jobbigt kan låta bli att klicka. Man kan börja efter 13 minuter.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Snabbkurs i SAE-levels och terminologi

Inlägg av SwedishAdvocate »

spacecoin skrev:
.../ ps. Samma person har en video som förklarar varför man kan vara kritisk mot Tesla och Elon när det gäller FSD-strategi. Men den är 50 minuter lång, och kritisk, så den vågar man knappt posta här.

Nu har jag varnat er. Den finns är för dem som vill se: Alla som tycker det är jobbigt kan låta bli att klicka. Man kan börja efter 13 minuter.
Har inte sett riktigt hela. Men av det jag såg så verkade det objektivt, sakligt och korrekt. Jag kan för lite om sånt här för att kunna peka på några faktafel. Jag har även sett typ de 6 första minuterna. Det verkar som inledningen innan 'the 13 minute mark' är en intro till resten. Och enligt den så började den här snubben som ett riktigt stort genuint fan av Musk och han hyllar fortfarande 'The Mission Statement'-aspekten av Tesla – dvs. Teslas insats i kampen för en hållbar värld.
Tesla’s mission is to accelerate the world’s transition to sustainable energy.

Source:
https://www.tesla.com/about
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5880
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Snabbkurs i SAE-levels och terminologi

Inlägg av spacecoin »

Ny video:
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5880
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Snabbkurs i SAE-levels och terminologi

Inlägg av spacecoin »

Skriv svar