Går det inte boka service via appen längre?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Går det inte boka service via appen längre?

Inlägg av OlleBack »

Har återkommande problem att sidorutan på förarplatsen inte går att få upp. Den åker upp halvvägs sen åker den ner igen. Ingen kalibrering eller omboot hjälper men efter att ha fipplat och dragit i rutan manuellt så brukar den gå till sig. (Tog 10 minuter i dag).

Försökte nu boka service i appen och väljer glas/sidoruta och skriver in text men "nästaknappen" blir aldrig aktiv.

Har inte bokat efter nya appen så jag kanske missar nått obvious?

/Olle
Användarvisningsbild
Imolarot
Teslaägare
Inlägg: 194
Blev medlem: 29 maj 2021 21:40

Re: Går det inte boka service via appen längre?

Inlägg av Imolarot »

OlleBack skrev:
Har återkommande problem att sidorutan på förarplatsen inte går att få upp. Den åker upp halvvägs sen åker den ner igen. Ingen kalibrering eller omboot hjälper men efter att ha fipplat och dragit i rutan manuellt så brukar den gå till sig. (Tog 10 minuter i dag).

Försökte nu boka service i appen och väljer glas/sidoruta och skriver in text men "nästaknappen" blir aldrig aktiv.

Har inte bokat efter nya appen så jag kanske missar nått obvious?

/Olle
Någon bugg hos dig eller temporärt fel bara, bokade service häromdagen utan problem i senaste versionen av appen för iOS.
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: Går det inte boka service via appen längre?

Inlägg av OlleBack »

Imolarot skrev:
OlleBack skrev:
Har återkommande problem att sidorutan på förarplatsen inte går att få upp. Den åker upp halvvägs sen åker den ner igen. Ingen kalibrering eller omboot hjälper men efter att ha fipplat och dragit i rutan manuellt så brukar den gå till sig. (Tog 10 minuter i dag).

Försökte nu boka service i appen och väljer glas/sidoruta och skriver in text men "nästaknappen" blir aldrig aktiv.

Har inte bokat efter nya appen så jag kanske missar nått obvious?

/Olle
Någon bugg hos dig eller temporärt fel bara, bokade service häromdagen utan problem i senaste versionen av appen för iOS.
Verkar som just sidorutor inte validerar formuläret märker jag nu, funkar med andra kategorier.
Skriv svar