Insure my Tesla, bättre villkor

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 12 aug 2016 13:57
Ort: Uppsala

Re: Insure my Tesla, bättre villkor

Inlägg av Guldis-54 »

Chrisse skrev:
De har precis gjort en ny uppdatering av elbilsförsäkring generellt, de har nog en ny variant som ska gälla för alla elbilar. Oklart om Insure my Tesla finns kvar?
Pratade med T-H igår ang uppgifter på min försäkring. Jag har deras Bil stor och där ingår Insure my Tesla i försäkringen utan att man behöver uppdatera.
När man går in på försäkringen så står det att ImT inte är aktiverat men trycker man på Ändraknappen så är den aktiverad, därav samtalet igår, tyckte det var oklart utformat.
Det var samma giltighetstid 2112 - 2212 därav min fundering till T-H, som höll med om att det är något oklart när man kollar.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
Användarvisningsbild
Bitman
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 17 aug 2017 12:15
Ort: Malmö

Re: Insure my Tesla, bättre villkor

Inlägg av Bitman »

Skall förnya snart, men går inte ens att logga in här (Win10) - varken bank-idkort i läsaren eller mobilt ger svar. Någon specialknäpp?
2017 (november) Model S 100D, röd MC, krämfärgad interiör med kolfiber, soltak, AP2.5
Användarvisningsbild
matbor01
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 26 dec 2021 11:31

Re: Insure my Tesla, bättre villkor

Inlägg av matbor01 »

Guldis-54 skrev:
Chrisse skrev:
De har precis gjort en ny uppdatering av elbilsförsäkring generellt, de har nog en ny variant som ska gälla för alla elbilar. Oklart om Insure my Tesla finns kvar?
Pratade med T-H igår ang uppgifter på min försäkring. Jag har deras Bil stor och där ingår Insure my Tesla i försäkringen utan att man behöver uppdatera.
När man går in på försäkringen så står det att ImT inte är aktiverat men trycker man på Ändraknappen så är den aktiverad, därav samtalet igår, tyckte det var oklart utformat.
Det var samma giltighetstid 2112 - 2212 därav min fundering till T-H, som höll med om att det är något oklart när man kollar.
Vad fick du betala per månad
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 12 aug 2016 13:57
Ort: Uppsala

Re: Insure my Tesla, bättre villkor

Inlägg av Guldis-54 »

matbor01 skrev:
Guldis-54 skrev:
Chrisse skrev:
De har precis gjort en ny uppdatering av elbilsförsäkring generellt, de har nog en ny variant som ska gälla för alla elbilar. Oklart om Insure my Tesla finns kvar?
Pratade med T-H igår ang uppgifter på min försäkring. Jag har deras Bil stor och där ingår Insure my Tesla i försäkringen utan att man behöver uppdatera.
När man går in på försäkringen så står det att ImT inte är aktiverat men trycker man på Ändraknappen så är den aktiverad, därav samtalet igår, tyckte det var oklart utformat.
Det var samma giltighetstid 2112 - 2212 därav min fundering till T-H, som höll med om att det är något oklart när man kollar.
Vad fick du betala per månad
15190:-/år. 1265:-/mån.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
Skriv svar