Byta försäkringsbolag

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 29 okt 2015 11:09
Ort: Värmdö

Byta försäkringsbolag

Inlägg av LeffeP »

Hej

Vad har ni för försäkringsbolag på era teslor? Söker alltså tips.

Bakgrunden är att jag sen köpet av bilen haft Trygghansa som ingick, InsureMyTesla. Nu efter en glasskada är jag skyldig Tesla för hela reparationen för Trygghansa inte betalat skadan. Trygghansa vägrar ge mej nåt som bevis på sagda betalningen så jag kan ta diskussionen vidare med Tesla, med andra ord jag är i kläm mellan Tesla och försäkringsbolaget. Inte första gången Trygghansa beter si gsom skit, så nu blir det byte av bolag.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Användarvisningsbild
Oktavos
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 29 jun 2016 14:34

Re: Byta försäkringsbolag

Inlägg av Oktavos »

Hej,
Jag byta till Water Circles billigt och lätta att få tag i.
Jag har en Model S 2018 och snart tid för fullförsäkring.
Fick pris ifrån trygg hansa på ca 17000:- per år på water circles
fick jag 7000:- per helår, en rejäl skillnad.
Hur dom är vid skador vet jag inte, men den infon finns säkert här på forumet.
Användarvisningsbild
Sarlacc
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 20 nov 2021 17:49
Ort: Karlskrona

Re: Byta försäkringsbolag

Inlägg av Sarlacc »

LeffeP skrev:
Hej

Vad har ni för försäkringsbolag på era teslor? Söker alltså tips.

Bakgrunden är att jag sen köpet av bilen haft Trygghansa som ingick, InsureMyTesla. Nu efter en glasskada är jag skyldig Tesla för hela reparationen för Trygghansa inte betalat skadan. Trygghansa vägrar ge mej nåt som bevis på sagda betalningen så jag kan ta diskussionen vidare med Tesla, med andra ord jag är i kläm mellan Tesla och försäkringsbolaget. Inte första gången Trygghansa beter si gsom skit, så nu blir det byte av bolag.
Kan du utveckla?
Accepterade inte Trygg-Hansa skadan via villkoren eller?
Har själv Trygg-Hansa och haft ett par skador varav inlösen på en bil. Har inte varit några problem.
Tesla Model 3 -21
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 29 okt 2015 11:09
Ort: Värmdö

Re: Byta försäkringsbolag

Inlägg av LeffeP »

Sarlacc skrev:
LeffeP skrev:
Hej

Vad har ni för försäkringsbolag på era teslor? Söker alltså tips.

Bakgrunden är att jag sen köpet av bilen haft Trygghansa som ingick, InsureMyTesla. Nu efter en glasskada är jag skyldig Tesla för hela reparationen för Trygghansa inte betalat skadan. Trygghansa vägrar ge mej nåt som bevis på sagda betalningen så jag kan ta diskussionen vidare med Tesla, med andra ord jag är i kläm mellan Tesla och försäkringsbolaget. Inte första gången Trygghansa beter si gsom skit, så nu blir det byte av bolag.
Kan du utveckla?
Accepterade inte Trygg-Hansa skadan via villkoren eller?
Har själv Trygg-Hansa och haft ett par skador varav inlösen på en bil. Har inte varit några problem.

Trygghansa säger det är accepterat och betalt, Tesla säger att det inte är betalt, och jag sitter i kläm därimellan.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tony98579

Re: Byta försäkringsbolag

Inlägg av Trean »

Om Trygg-Hansa säger att det är accepterat så får väl Tesla ta den dialogen med Trygg-Hansa. Då borde det inte finnas någon faktura till dig utan endast en till Trygg-Hansa.
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 29 okt 2015 11:09
Ort: Värmdö

Re: Byta försäkringsbolag

Inlägg av LeffeP »

Trean skrev:
Om Trygg-Hansa säger att det är accepterat så får väl Tesla ta den dialogen med Trygg-Hansa. Då borde det inte finnas någon faktura till dig utan endast en till Trygg-Hansa.
Jadu. Så borde det vara :) Problemet är ju nu att så inte är fallet….
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
BunkanAndy
Inlägg: 29
Blev medlem: 12 jan 2022 14:54

Re: Byta försäkringsbolag

Inlägg av BunkanAndy »

LeffeP skrev:
Trean skrev:
Om Trygg-Hansa säger att det är accepterat så får väl Tesla ta den dialogen med Trygg-Hansa. Då borde det inte finnas någon faktura till dig utan endast en till Trygg-Hansa.
Jadu. Så borde det vara :) Problemet är ju nu att så inte är fallet….
Det låter ju snarare som att det är Tesla som är problemet i det här fallet... När jag bytte min vindruta nyligen hos BMW så uppgav jag bara vilket försäkringsbolag jag hade för BMW och BMW hanterade all kontakt med försäkringsbolaget.
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 29 okt 2015 11:09
Ort: Värmdö

Re: Byta försäkringsbolag

Inlägg av LeffeP »

BunkanAndy skrev:
LeffeP skrev:
Trean skrev:
Om Trygg-Hansa säger att det är accepterat så får väl Tesla ta den dialogen med Trygg-Hansa. Då borde det inte finnas någon faktura till dig utan endast en till Trygg-Hansa.
Jadu. Så borde det vara :) Problemet är ju nu att så inte är fallet….
Det låter ju snarare som att det är Tesla som är problemet i det här fallet... När jag bytte min vindruta nyligen hos BMW så uppgav jag bara vilket försäkringsbolag jag hade för BMW och BMW hanterade all kontakt med försäkringsbolaget.
Svårt att veta då tesla säger sig inte fått betalt och TH säger att dom betalt. Jag sitter emellan och kan inte göra ett skit.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Byta försäkringsbolag

Inlägg av Maw »

LeffeP skrev:
BunkanAndy skrev:
LeffeP skrev:
Trean skrev:
Om Trygg-Hansa säger att det är accepterat så får väl Tesla ta den dialogen med Trygg-Hansa. Då borde det inte finnas någon faktura till dig utan endast en till Trygg-Hansa.
Jadu. Så borde det vara :) Problemet är ju nu att så inte är fallet….
Det låter ju snarare som att det är Tesla som är problemet i det här fallet... När jag bytte min vindruta nyligen hos BMW så uppgav jag bara vilket försäkringsbolag jag hade för BMW och BMW hanterade all kontakt med försäkringsbolaget.
Svårt att veta då tesla säger sig inte fått betalt och TH säger att dom betalt. Jag sitter emellan och kan inte göra ett skit.
Om Tesla fått ärendenummwr osv för skadan så måste ju TH och Tesla kunna lösa det sinsemellan. Det kan omöjligt vara ditt problem. Det är bara löjligt av Tesla att kräva dig på pengar om det är ett försäkringsärwnde. Speciellt när du har det försäkringsbolag som de samarbetar med...
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Byta försäkringsbolag

Inlägg av apkungen »

Ska köpa ut min model 3 sr+ i sommar av företaget jag jobbar på. Så behöver en helförsäkring. Men lägsta jag har hittat är cirka 20 000 kr från både water circles och trygg hansa. 32 år. Parkerar på gatan. Hägersten, Stockholm. Alla andra är svindyra. Nån ville ha 3 papp i månaden för en trafikförsäkring. Har inget emot självrisk på 20 k.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Byta försäkringsbolag

Inlägg av bonath »

apkungen skrev:
Ska köpa ut min model 3 sr+ i sommar av företaget jag jobbar på. Så behöver en helförsäkring. Men lägsta jag har hittat är cirka 20 000 kr från både water circles och trygg hansa. 32 år. Parkerar på gatan. Hägersten, Stockholm. Alla andra är svindyra. Nån ville ha 3 papp i månaden för en trafikförsäkring. Har inget emot självrisk på 20 k.

Ojojoj.
Har ett halvår kvar tills det är tre år.
Kanske blir "billigare" att byta bil...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Skriv svar