support online

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pjohan
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 05 maj 2022 10:19
Ort: Genarp

support online

Inlägg av pjohan »

Känns som en duktig nybörjarfråga, och jag hittar ingen annan stans att lägga den, så var snälla mot mig :lol:

Min autopilot lade av, alla kameror och sensorer fungerar och är rengjorda, har testat med alla resetter och omkallibreringar som man kan tänka sig men den vägrar bara, så jag lade ett serviceärende och bokade att dom kommer ut till mitt jobb. Om en och en halv vecka, kommer sakna speciellt farthållaren tills dess.

Men läser man på forum hittar jag ständigt att Tesla har löst problem remote, men hur får man dem att göra det? Kan tänka mig att det här är ett problem som skulle kunna lösas så (verkar bara ha hamnat i tokigt tillstånd), men det enda jag kan välja mellan är att boka tid för att de kommer ut eller att jag kör till service center, som ligger i en stad som jag varken bor eller jobbar i. Så hur lyckas folk få dem att titta på det remote? Är det när de kollar på ärendet som de ser att det kanske kan lösas remote?

Bilen är en 3 månader gammal M3 utan radar, men jag kände att frågan om remote support var mer generell än M3.
Vit M3, dragkrok
Ej frälst. Än.
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare
Inlägg: 930
Blev medlem: 12 jul 2022 20:54
Ort: Kälvesta/Spånga

Re: support online

Inlägg av agehall »

De kommer titta på ditt ärende och om de tror sig kunna fixa det remoter så gör de detta och meddelar dig. Inget du direkt kan påverka.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
pjohan
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 05 maj 2022 10:19
Ort: Genarp

Re: support online

Inlägg av pjohan »

Tackar. Bokade tid för mobilservice. Men idag började allt fungera igen. Märkligt. Får väl se om det håller i några dagar och sedan avboka.

Skrev uppdatering om någon söker på samma symptom.
Vit M3, dragkrok
Ej frälst. Än.
Användarvisningsbild
pjohan
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 05 maj 2022 10:19
Ort: Genarp

Re: support online

Inlägg av pjohan »

Ytterligare uppdatering. Tesla återkom när de förberedde ärendet, så nu tror jag att jag vet både varför det inträffade och varför det plötsligt försvann.

Det finns en bugg i mjukvaran som gör att självköraren får för sig att en dörr är öppen och väntar på händelsen att den stängs. Då alla dörrar såklart var stängda så inträffade inte den händelse på dom första två dagarna då jag enbart hade passagerare fram. Men den tredje dagen tog jag med hela familjen och använde alla dörrar, och då blev mjukvaran glad igen. Och deras åtgärdsförslag var just, att öppna och stänga alla dörrar. Vilket ju redan var gjort.

Ska fixas i någon kommande mjukvarurelease.

Kan tycka att de hade varit trevligt man hyggligt enkelt kunde se VARFÖR den inte ville starta, gick inte ens i servicemenyn där den klagade på någon sensor, samtidigt som alla sensorer rapporterade ok. Men hyggligt snabb service från Tesla och de står ju i alla fall för sina tokigheter. :D
Vit M3, dragkrok
Ej frälst. Än.
Skriv svar