Kartappen lär sig laddplattser

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Kartappen lär sig laddplattser

Inlägg av bjelkeman »

På kartan i Teslan så såg jag laddplattser som jag varit på (andra än Supercharger). Appen lär sig vart jag laddat och kommer ihåg dessa. Det var ju lite praktiskt faktiskt.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Robin
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 27 sep 2015 22:41
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: Kartappen lär sig laddplattser

Inlägg av Robin »

Japp, jättebra! Den kommer även ihåg hur många ampere du laddade med på platsen.
Y LR hämtad mars 2022
Midnight silver metallic S 75D hämtad augusti 2018
Vit S 70D levererad 14 dec 2015
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kartappen lär sig laddplattser

Inlägg av bylund »

Och eventuell starttid på platsen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Kartappen lär sig laddplattser

Inlägg av HelectriC »

Tyvärr tar den inte hänsyn till dessa laddplatser när du planerar en resa. Hade ju varit smidigt om man hade ett gäng Chademo tex på vägen som den la in tillsammans med supercharger.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare
Inlägg: 256
Blev medlem: 09 feb 2016 20:24
Ort: Dalby

Re: Kartappen lär sig laddplattser

Inlägg av Johnny_B »

+ att alla mina "inlärda" laddplatser försvann när jag var tvungen att köra en reboot för att spotify ballade ur. Hysteriskt kul.
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Kartappen lär sig laddplattser

Inlägg av ovelundkvist »

Va?!? Vilken "reboot" menar du? Jag har startat om mina skärmar många gånger utan att tappa laddplatserna.
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Kartappen lär sig laddplattser

Inlägg av beef »

Johnny_B skrev:
+ att alla mina "inlärda" laddplatser försvann när jag var tvungen att köra en reboot för att spotify ballade ur. Hysteriskt kul.
Kör du version 8?
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Kartappen lär sig laddplattser

Inlägg av bat »

Johnny_B skrev:
+ att alla mina "inlärda" laddplatser försvann när jag var tvungen att köra en reboot för att spotify ballade ur. Hysteriskt kul.
Det beteendet har jag aldrig sett men nu kör jag fortfarande v7. Hoppas de inte försvann permanent utan kan komma tillbak med mjukvarufixar i framtida releaser.
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Kartappen lär sig laddplattser

Inlägg av bat »

HelectriC skrev:
Tyvärr tar den inte hänsyn till dessa laddplatser när du planerar en resa. Hade ju varit smidigt om man hade ett gäng Chademo tex på vägen som den la in tillsammans med supercharger.
+1 på den. Hade varit suveränt att kunna få _valet_ att ta med egna laddplatser samt att navigatorn använt sig av deras faktiska laddningshastighet vid beräkningarna.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kartappen lär sig laddplattser

Inlägg av bylund »

Johnny_B skrev:
+ att alla mina "inlärda" laddplatser försvann när jag var tvungen att köra en reboot för att spotify ballade ur. Hysteriskt kul.
Det går att välja om de ska visas på kartan eller inte. Men menar du att även listan Visited Chargers är tomt om du letar under laddplatser i navigatorn?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Kartappen lär sig laddplattser

Inlägg av ovelundkvist »

Ja, det kan det ju vara! Nu när jag tänker på det så har jag för mig att den inställningen ändrades till att egna laddplatser inte ska visas när jag installerade v.8.
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare
Inlägg: 256
Blev medlem: 09 feb 2016 20:24
Ort: Dalby

Re: Kartappen lär sig laddplattser

Inlägg av Johnny_B »

Jag har inte fått v8 än och jag märkte det på att min markering på kartan för min laddplats på kontoret försvann efter en reboot (via rullhjulen i ratten). Jag fick inte fram den genom att trycka på blixten uppe till höger på kartan eller när jag bläddrade runt i menyn.

När jag kopplade in bilen och började ladda igen kom den tillbaks.

Jag har inte kört någon reboot sedan dess så jag vet inte om problemet kvarstår.
85D Referrallänk: http://---
Skriv svar