Vad är detta för figurer?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare
Inlägg: 469
Blev medlem: 13 okt 2015 14:22

Vad är detta för figurer?

Inlägg av P_EL »

Håller på att sälja min gamla fossil-bmw. Får hela tiden förslag via SMS från personer som "köper kontant ikväll", "betalar nu genast", osv. De har inte ställt en enda fråga om bilen och har förbannat bråttom hela tiden. Vad är detta för figurer? Mindre nogräknade bilhandlare som ska vända bilen och tjäna en hacka genom att sälja via "Garantibil AB"? Folk som tror man sitter på ruinens brant? Varför så bråttom - cash ikväll.. Någon som har koll på vad det handlar om?

Varje SMS puttar en onekligen ett steg närmare KVD (kanske är deras bulvaner :D )
Model S90D -16
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Vad är detta för figurer?

Inlägg av HelectriC »

P_EL skrev:
Håller på att sälja min gamla fossil-bmw. Får hela tiden förslag via SMS från personer som "köper kontant ikväll", "betalar nu genast", osv. De har inte ställt en enda fråga om bilen och har förbannat bråttom hela tiden. Vad är detta för figurer? Mindre nogräknade bilhandlare som ska vända bilen och tjäna en hacka genom att sälja via "Garantibil AB"? Folk som tror man sitter på ruinens brant? Varför så bråttom - cash ikväll.. Någon som har koll på vad det handlar om?

Varje SMS puttar en onekligen ett steg närmare KVD (kanske är deras bulvaner :D )
En del av dom är säkert bedragare som har en eller annan hake när pengarna ska överföras som gör att du till slut förlorar några tusen eller kanske t.o.m hela bilen och några tusen på toppen.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Vad är detta för figurer?

Inlägg av LarsL »

P_EL skrev:
Håller på att sälja min gamla fossil-bmw. Får hela tiden förslag via SMS från personer som "köper kontant ikväll", "betalar nu genast", osv. De har inte ställt en enda fråga om bilen och har förbannat bråttom hela tiden. Vad är detta för figurer? Mindre nogräknade bilhandlare som ska vända bilen och tjäna en hacka genom att sälja via "Garantibil AB"? Folk som tror man sitter på ruinens brant? Varför så bråttom - cash ikväll.. Någon som har koll på vad det handlar om?

Varje SMS puttar en onekligen ett steg närmare KVD (kanske är deras bulvaner :D )
Därför föredrar jag KVD ja.
Användarvisningsbild
Fredric
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 10 jul 2016 22:54

Re: Vad är detta för figurer?

Inlägg av Fredric »

Det är bara att ignorera totalt. Förr eller senare dyker det upp en seriös spekulant.
Jag brukar få många utländska sms med en mailadress de tycker man ska svara på. Pfff, tror de att man är så lättlurad. Men tyvärr är det nog allt för många som blir frestade eller är lite blåögda.
Model S 90D Obsidian Black
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Vad är detta för figurer?

Inlägg av Pontus »

HelectriC skrev:
P_EL skrev:
Håller på att sälja min gamla fossil-bmw. Får hela tiden förslag via SMS från personer som "köper kontant ikväll", "betalar nu genast", osv. De har inte ställt en enda fråga om bilen och har förbannat bråttom hela tiden. Vad är detta för figurer? Mindre nogräknade bilhandlare som ska vända bilen och tjäna en hacka genom att sälja via "Garantibil AB"? Folk som tror man sitter på ruinens brant? Varför så bråttom - cash ikväll.. Någon som har koll på vad det handlar om?

Varje SMS puttar en onekligen ett steg närmare KVD (kanske är deras bulvaner :D )
En del av dom är säkert bedragare som har en eller annan hake när pengarna ska överföras som gör att du till slut förlorar några tusen eller kanske t.o.m hela bilen och några tusen på toppen.
Problem för är ju att man är så nyfiken och vill veta på vilket sätt dom försöker lura mig. Vilket resulterar i att jag svarar på ett och annat sådant med några motfrågor sedan dör det helt ut när dom inte kan svara.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Vad är detta för figurer?

Inlägg av HelectriC »

Jag drev en del med en svindlare som försökte lura mig på nåt sätt när han visade intresse för en gammal rostig Kangoo, som jag sålde på nätet. Hade haft den under byggandet av vårt hus som skräptransport och den skulle säljas för ca 10000. Han menade absolut att han skulle skeppa den till Malaysia haha. Han blev till slut skitsur när jag vägrade ta betalt via paypal, som på den tiden var aningen infekterat med falska konton etc.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4340
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Vad är detta för figurer?

Inlägg av dstr »

HelectriC skrev:
Jag drev en del med en svindlare som försökte lura mig på nåt sätt när han visade intresse för en gammal rostig Kangoo, som jag sålde på nätet. Hade haft den under byggandet av vårt hus som skräptransport och den skulle säljas för ca 10000. Han menade absolut att han skulle skeppa den till Malaysia haha. Han blev till slut skitsur när jag vägrade ta betalt via paypal, som på den tiden var aningen infekterat med falska konton etc.
Påminde mig om 419 scam bait. Fanns ngt forum förut med helt underbara historier. Varning!!! Googla inte efter det. Du kommer sträckläsa i timmar samt skratta så du kissar på dig. :)
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Vad är detta för figurer?

Inlägg av Jojo »

dstr skrev:
Påminde mig om 419 scam bait. Fanns ngt forum förut med helt underbara historier. Varning!!! Googla inte efter det. Du kommer sträckläsa i timmar samt skratta så du kissar på dig. :)
Det är nog det bästa tidsfördrivet om man har långledig. Rekommenderas starkt!!!
Skriv svar