Sista ver av appen till iPhone funkar inte, blir bara en vit skärm. Kan kanske bero på min gamla iPhone 6, men funkade för två veckor sedan!
Vi har hört att det verkar vara problem med äldre iPhones, ska se vad det går att göra. Problemet verkar ha dykt upp med tillägget av Apple Watch. Är det så att Apple har slutat uppdatera iPhone 6 till nya iOS-versioner?
iPhone 6 stödjer inte iOS 13.0 (sedan september 19).
Så om ABRP kräver ios13, så funkar inte appen till IPhone 6 eller äldre.
Får fortfarande vit skärm, dock inte om jag går på Beta. Så det kan ha att göra med någon cache eller cookie som hindrar.
kan vara att de som får vit skärm har fått med sig beta inställningarna. (vanliga blir en vit skärm på chrome och edge)
Fungerar inte att söka positioner/destinationer i min Android telefon.
Tangentbordet kommer fram 1/10 dels sekund. Någon gång när jag hinner trycka får jag fram en bokstav.
Kan dock ändra inställningar som förbrukning.
Huawie P20 Pro Android version 9
I går kraschade nästa alla försök till omplanering.
I dag fungerar idet inte att göra en ny plan på min Android Sony läsplatta.
Via PC så kan jag göra planeringar.
Det jag han se under premiärturen med Premium var plan samt ärvärdegrafen för laddning och förbrukning som kan vara värdefull.
Premium tog uppenbarligen hänsyn till motvinden automatiskt som Teslas prognos missade med 20% skillnad på laddnivå vid ankomst.
Teslas prognos tar ju inte heller hänsyn till dubbel förbrukning när jag hänger på en husvagn förrän när jag kommit mitt emellan laddare och får ärvärdesprognosen från Teslan.
Planerar att prova premium ett år.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Fungerar inte att söka positioner/destinationer i min Android telefon.
Tangentbordet kommer fram 1/10 dels sekund. Någon gång när jag hinner trycka får jag fram en bokstav.
Kan dock ändra inställningar som förbrukning.
Huawie P20 Pro Android version 9
I går kraschade nästa alla försök till omplanering.
I dag fungerar idet inte att göra en ny plan på min Android Sony läsplatta.
....
Planerar att prova premium ett år.
Med uppdaterad APP så kan jag nu söka nya adresser. Tack
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
ABRP verkar funkar tyvärr inte funka så bra efter 4.0, premium etc., jag tycker det är blanka sidor och krashar mest hela tiden, både i browser och i app
Jag måste tyvärr också medge att jag föredrar det gamla gränssnittet framför det nya, går det att fortsätta använda ABRP i "classic mode" på något sätt?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
När jag ändå är i tråden, ett förslag: många av oss med äldre bilar har ju fått "nerfad" laddkurva, skulle det gå att lägga in en option att kryssa i så att ABRP räknar med det i sin planering?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
När jag ändå är i tråden, ett förslag: många av oss med äldre bilar har ju fått "nerfad" laddkurva, skulle det gå att lägga in en option att kryssa i så att ABRP räknar med det i sin planering?
Det står på vår att-göra-lista att lägga fordonsspecifik estimering av laddkurva. Mao, det kommer!
Vad är det för nerfning i ditt fall, är det 90-batteriet som fått begränsad maxeffekt?
Mycket snabbbare och enklare gränssnitt (i mina ögon iaf).
Håller med! Skulle visa upp denna tjänst för potentiella stora kunder, men allt kraschade Skönt att classic finns kvar!
*Suck* Vi kämpar på för att stabilisera appen.
(För den UI-tekniskt intressserade så kör vi React Native med samma kod för iOS, Android och web, vilket är ganska bleeding edge, men helt oslagbart för oss som bara är två heltidare på hela firman. Nackdelarna med cross-platform-utveckling är det ständiga kompromissandet, men det kan vi leva med. Tyvärr är React Native otroligt känsligt i jämförelse med ren Javascript och kraschar hårt vid minsta fel eller oväntad data (och dessutom helt datadrivet så odefinierad data kan dyka upp när och var som helst). Vi försöker lära oss att skriva idiotsäker kod och tvätta data, och ska få bort krasherna.)
När jag ändå är i tråden, ett förslag: många av oss med äldre bilar har ju fått "nerfad" laddkurva, skulle det gå att lägga in en option att kryssa i så att ABRP räknar med det i sin planering?
Det står på vår att-göra-lista att lägga fordonsspecifik estimering av laddkurva. Mao, det kommer!
Vad är det för nerfning i ditt fall, är det 90-batteriet som fått begränsad maxeffekt?
Japp, maxar på 90kW nu istf 116 som förut, och snabbare avtrappning, jag gissar att kurvan i princip har skjutits till vänster en bra bit.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Mycket snabbbare och enklare gränssnitt (i mina ögon iaf).
Håller med! Skulle visa upp denna tjänst för potentiella stora kunder, men allt kraschade Skönt att classic finns kvar!
*Suck* Vi kämpar på för att stabilisera appen.
(För den UI-tekniskt intressserade så kör vi React Native med samma kod för iOS, Android och web, vilket är ganska bleeding edge, men helt oslagbart för oss som bara är två heltidare på hela firman. Nackdelarna med cross-platform-utveckling är det ständiga kompromissandet, men det kan vi leva med. Tyvärr är React Native otroligt känsligt i jämförelse med ren Javascript och kraschar hårt vid minsta fel eller oväntad data (och dessutom helt datadrivet så odefinierad data kan dyka upp när och var som helst). Vi försöker lära oss att skriva idiotsäker kod och tvätta data, och ska få bort krasherna.)
Cross-Platform-ramverk som react native är som att kissa i byxan - skönt och varmt i början men sen börjar det lukta riktigt illa . Startade vårt första mobilutvecklingsbolag 2009 och har lärt mig denna läxa dyrt... Native (Swift, Kotlin) is The Shit och det betalar sig 10-faldigt i slutändan!
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Mycket snabbbare och enklare gränssnitt (i mina ögon iaf).
Håller med! Skulle visa upp denna tjänst för potentiella stora kunder, men allt kraschade Skönt att classic finns kvar!
*Suck* Vi kämpar på för att stabilisera appen.
(För den UI-tekniskt intressserade så kör vi React Native med samma kod för iOS, Android och web, vilket är ganska bleeding edge, men helt oslagbart för oss som bara är två heltidare på hela firman. Nackdelarna med cross-platform-utveckling är det ständiga kompromissandet, men det kan vi leva med. Tyvärr är React Native otroligt känsligt i jämförelse med ren Javascript och kraschar hårt vid minsta fel eller oväntad data (och dessutom helt datadrivet så odefinierad data kan dyka upp när och var som helst). Vi försöker lära oss att skriva idiotsäker kod och tvätta data, och ska få bort krasherna.)
Cross-Platform-ramverk som react native är som att kissa i byxan - skönt och varmt i början men sen börjar det lukta riktigt illa . Startade vårt första mobilutvecklingsbolag 2009 och har lärt mig denna läxa dyrt... Native (Swift, Kotlin) is The Shit och det betalar sig 10-faldigt i slutändan!
Jag är fortsatt optimistisk. Nu fick vi igång Bugsnag, en fantastisk tjänst för att logga crasher och vips kunde vi fixa en massa crasher i webklienten. Fortsätt gärna rapportera om det är instablt!
Testade ABPR Premium för första gången på en lite längre trip nu i början av veckan - Fbg-Hudik-Fbg.
Jag måste säga att upplevelsen var blandad. Jag gillar egentligen det nya gränssnittet och tror att det kommer bli bra, MEN, jag upplevde hela applikationen som väldigt seg och "buggig".
Det var svårt att få knapptryckningar "att ta". Det tog ofta flera försök att få den att göra någonting. Vidare upplevde jag att det finns en "offset" på knapparna, dvs man är tvungen att trycka lite vid sidan om knappen för att få den reagera.
Vid ett flertal tillfällen "tappade den bort sig" och förklarade helt sonika att jag inte längre befann mig på rutten. Oftast hittade den sig själv igen, men inte alltid.
Vid två tillfällen visade den helt felaktigt siffror vad gällde hur många % jag hade kvar i batteriet. Detta höll i sig under flera minuter och var skillnader i storleksordningen +20%.
Jag lyckades heller inte lista ut hur man vänder kartan i färdriktningen ..... Det finns ju en ikon med "N" överstruket, i någon av inställningsmenyerna, men jag kartan var vänd med Norr uppåt och jag hittade inget sätt att ändra på det.
Det bestående intrycket är dock segheten och svårigheten att få den att göra det jag vill. Jag kör en S100D från Aug-18 med HW 2.5 och jag testade att reboota den utan att det gjorde ngn skillnad.
Det här kommer bli jättebra, men just den här gången funkade det bara sådär, och jag saknade den gamla versionen.
Testade ABPR Premium för första gången på en lite längre trip nu i början av veckan - Fbg-Hudik-Fbg.
Jag måste säga att upplevelsen var blandad. Jag gillar egentligen det nya gränssnittet och tror att det kommer bli bra, MEN, jag upplevde hela applikationen som väldigt seg och "buggig".
Det var svårt att få knapptryckningar "att ta". Det tog ofta flera försök att få den att göra någonting. Vidare upplevde jag att det finns en "offset" på knapparna, dvs man är tvungen att trycka lite vid sidan om knappen för att få den reagera.
Vid ett flertal tillfällen "tappade den bort sig" och förklarade helt sonika att jag inte längre befann mig på rutten. Oftast hittade den sig själv igen, men inte alltid.
Vid två tillfällen visade den helt felaktigt siffror vad gällde hur många % jag hade kvar i batteriet. Detta höll i sig under flera minuter och var skillnader i storleksordningen +20%.
Jag lyckades heller inte lista ut hur man vänder kartan i färdriktningen ..... Det finns ju en ikon med "N" överstruket, i någon av inställningsmenyerna, men jag kartan var vänd med Norr uppåt och jag hittade inget sätt att ändra på det.
Det bestående intrycket är dock segheten och svårigheten att få den att göra det jag vill. Jag kör en S100D från Aug-18 med HW 2.5 och jag testade att reboota den utan att det gjorde ngn skillnad.
Det här kommer bli jättebra, men just den här gången funkade det bara sådär, och jag saknade den gamla versionen.
Mvh,
Thomas
Tack för feedback! Vi jobbar vidare med att få webgränssnittet snabbare och bättre i Tesla-browsern - vi släppte ett antal optimeringar som gjorde den mycket snabbare i helgen, men jag antar att du redan kört med detta.
Kartan på webben är än så länge begränsad till klassisk norr-uppåt men vi jobbar på att få in en modernare vektorkarta som förhoppningsvis funkar i Tesla också. Då kommer det kunna bli både 3D och färdriktning uppåt!
Ni har hittills gjort ett fantastiskt jobb med tjänsten, och jag är övertygad om att ni löser de "småsaker" jag tog upp.
Ytterligare en sak jag noterade, men glömde i tidigare inlägg, var att ikonen för bilen på kartan (den röda pilen) ibland var både två och tre pilar - det såg ibland ut som en mask som kryper längs rutten
Kan man inte välja bort Ionity-laddare? Men ha kvar andra CCS.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Kan man inte välja bort Ionity-laddare? Men ha kvar andra CCS.
Jo, finns inställning under Settings -> Battery & Chargers -> Network preferences.
Och man gör det du vill genom att tillåta CCS under "Fast chargers", klicka på en Ionity-laddare på kartan, "Prefer or avoid Ionity", "Never use this network".
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Ledsen om detta räknas som något slags trådkap. Men jag undrar med vilka uppgifter abrp beräknar och visar livedata? Tänker främst på batterikapacitet, degradering osv.
Ledsen om detta räknas som något slags trådkap. Men jag undrar med vilka uppgifter abrp beräknar och visar livedata? Tänker främst på batterikapacitet, degradering osv.
Bra fråga. (Jag undrar också) Det verkar som om man får gissa "Battery degradation". ABRP borde kunna lära sig hur många kWh man har per SoC.
Förresten, hur var räckvidden på de olika versionerna när de var nya?
Ledsen om detta räknas som något slags trådkap. Men jag undrar med vilka uppgifter abrp beräknar och visar livedata? Tänker främst på batterikapacitet, degradering osv.
Bra fråga. (Jag undrar också) Det verkar som om man får gissa "Battery degradation". ABRP borde kunna lära sig hur många kWh man har per SoC.
Förresten, hur var räckvidden på de olika versionerna när de var nya?
Vi räknar på hur många kWh bilen rapporterar att den laddar och hur mycket SoC % går upp och väger ihop det över tiden. Det bygger såklart på att bilen rapporterar någorlunda korrekt vad som går in i batteriet. För närvarande gör vi det bara vid DC-laddning, vid hemmaladdning blir det inga bra siffror just nu.
Du måste ha snabbladdat minst 50 kWh för att vi ska presentera en siffra alls.