A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Moderator: Redaktion
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Verkar inte fungera på min heller.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3619
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Samma för mig, fick logga ut och in igen så gick det igång.
Däremot funkar inte export av kördata till excel alls för mig. Tänkte kolla hur mkt jag laddar hemma men får nog gå igenom dag för dag manuellt. Datan finns där.
Däremot funkar inte export av kördata till excel alls för mig. Tänkte kolla hur mkt jag laddar hemma men får nog gå igenom dag för dag manuellt. Datan finns där.
Model Y LR AWD 2022
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Vilken Tesla ska man välja i menyn om man har Kina bilen med 580km Wltp räckvidden?
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
- Pasjostrom
- Teslaägare
- Inlägg: 269
- Blev medlem: 13 dec 2020 20:29
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Jag försöker öppna ABRP i bilens webbläsare (M3LR 2021) men det händer ingenting. Den står och tuggar utan att kunna öppna sidan (full LTE-täckning, har även testat med WiFi).
Är det abetterrouteplanner.com man ska använda eller någon annan adress? Vad kan vara fel?
Är det abetterrouteplanner.com man ska använda eller någon annan adress? Vad kan vara fel?
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Samma för mig igår. Blivit så efter 2021.44.25Pasjostrom skrev:Jag försöker öppna ABRP i bilens webbläsare (M3LR 2021) men det händer ingenting. Den står och tuggar utan att kunna öppna sidan (full LTE-täckning, har även testat med WiFi).
Är det abetterrouteplanner.com man ska använda eller någon annan adress? Vad kan vara fel?
MX LR (Raven) 2019
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7559
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Min webläsare fungerar inte över huvud taget.Pasjostrom skrev:Jag försöker öppna ABRP i bilens webbläsare (M3LR 2021) men det händer ingenting. Den står och tuggar utan att kunna öppna sidan (full LTE-täckning, har även testat med WiFi).
Är det abetterrouteplanner.com man ska använda eller någon annan adress? Vad kan vara fel?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Problemet är att Tesla i någon av de senaste versionerna plockat bort access till Position/GPS i bilens interna webbläsare. Det första som händer när du startar ABRP på webben är att den poppar en fråga om du accepterar att sidan använder din nuvarande position. Eftersom Tesla verkar tagit bort stöd för detta i webbläsaren funkar det inte för någon tjänst/webbsida som använder positionering.Pasjostrom skrev:Jag försöker öppna ABRP i bilens webbläsare (M3LR 2021) men det händer ingenting. Den står och tuggar utan att kunna öppna sidan (full LTE-täckning, har även testat med WiFi).
Är det abetterrouteplanner.com man ska använda eller någon annan adress? Vad kan vara fel?
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Kommer det en uppdatering till Polestar 2 (Google Automitive) också snart?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Jag upplever att laddtiderna i abrp är lite för optimistiska i förhållande till hur lång tid det faktiskt tar. Jag har en MS85 som ju laddar långsammare än andra MS, är det med i algoritmerna?
Otroligt nöjd med tjänsten annars!
Otroligt nöjd med tjänsten annars!
S85 -14
Saab med dragkrok
Saab med dragkrok
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Hur jag än fipplar med inställningarna, så får jag inte längre upp SuC Uppsala (Fullerö) i ABRP. Nån mer än jag som upplever det?
S85 -14
Saab med dragkrok
Saab med dragkrok
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7559
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Samma här.chox skrev:Hur jag än fipplar med inställningarna, så får jag inte längre upp SuC Uppsala (Fullerö) i ABRP. Nån mer än jag som upplever det?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3619
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Intressant, jag testade just en rutt igår där laddning i några få minuter i Bredden föreslogs, när Uppsala varit ett mer logiskt alternativ.
Model Y LR AWD 2022
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Jag har problem att lägga in avresetid samt söka efter adresser.
Kommer upp en tom lista när jag skriver adresser (skriver jag exakt korrekt tar den adressen dock), och ställer jag in avresetid hoppar den antingen till 00:00 eller aktuell tid.
Kör Chrome Version 99.0.4844.51
/Jocce
Kommer upp en tom lista när jag skriver adresser (skriver jag exakt korrekt tar den adressen dock), och ställer jag in avresetid hoppar den antingen till 00:00 eller aktuell tid.
Kör Chrome Version 99.0.4844.51
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Jag hade så igår, i appen. Funkar dock nu.
S85 -14
Saab med dragkrok
Saab med dragkrok
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Hur lång tid tar det innan ABRP kommer börja navigera oss med icke-teslor till de öppna Tesla-laddarna?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Ja det hade varit rätt intressant att se hur det förändrar det för vissa bilar. Så man kan se vilka som är rimliga alternativ.joel80 skrev:Hur lång tid tar det innan ABRP kommer börja navigera oss med icke-teslor till de öppna Tesla-laddarna?
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Jag testade abrp nu precis och när jag test planerade en resa till sälen så använde den suc Torsby. Har id3 inställt i appen.OfarligTesla skrev:Ja det hade varit rätt intressant att se hur det förändrar det för vissa bilar. Så man kan se vilka som är rimliga alternativ.joel80 skrev:Hur lång tid tar det innan ABRP kommer börja navigera oss med icke-teslor till de öppna Tesla-laddarna?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Toppen! Ja jag testade också nu och den använder SuC, tyvärr verkar det inte göra någon större skillnad på de resorna vi gör ofta. Den säger fortfarande runt dubbla laddtiden för en BMW i4 M50 och en Polestar 2 LR mot en Model 3 LR när jag kollar Stockholm - Göteborg och Stockholm - Åre, nästan så jag undrar om det verkligen kan stämma att det är så långsamt.chaffis75 skrev:Jag testade abrp nu precis och när jag test planerade en resa till sälen så använde den suc Torsby. Har id3 inställt i appen.
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Vi har förutom Teslan även en Fiat. Eftersom dess laddport sitter höger bak så hade en smutt funktion i abrp varit att antingen exkludera helt, eller i alla fall varna, där SuC stolparna sitter längst in i parkerings rutan. Dvs Uppsala blir knepigt för Fiaten men Gävle skulle gå bra. Iom att det på den senare går att placera bilen på rätt sida stolpen ändå.
Enklast kanske att i alla fall notifiera abrp användaren när bilens laddport avviker från Teslas port-position (i de fall abrp har inkluderat en Tesla SuC)
Enklast kanske att i alla fall notifiera abrp användaren när bilens laddport avviker från Teslas port-position (i de fall abrp har inkluderat en Tesla SuC)
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Hittar inget sätt man kan felanmäla att ABRP inte har rätt laddar-info.
Mer-laddarna i Mjölby står som 50kW i ABRP men är egentligen på 150kW.
Gäller de på Sparregatan 4.
Mer-laddarna i Mjölby står som 50kW i ABRP men är egentligen på 150kW.
Gäller de på Sparregatan 4.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Hämtar den inte info från uppladdning.nu?joel80 skrev:Hittar inget sätt man kan felanmäla att ABRP inte har rätt laddar-info.
Mer-laddarna i Mjölby står som 50kW i ABRP men är egentligen på 150kW.
Gäller de på Sparregatan 4.
Kolla om de är även där 50kW.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Ser att det är fel i google maps också, och det går inte att redigera/ändra. :/
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Jag blir inte riktigt klok på hur ABRP ger förslag på laddning när jag försöker planera inför kommande långresa.
Jag har testat att fippla med inställningarna och drog till slut ner det så att jag bara vill ha 1% kvar vid ankomst. Öven testat att ändra mellan snabbast ankomst och korta eller långa laddstopp. (Snabbast ankomst borde ju vara bäst...) Trots det väljer den flera laddstopp i början av resan utan att man kör ner den till 1%.
Varför vill den att jag ska ladda när jag ändå skulle komma fram till målet?
Kolla här, varför i hela världen tycker ABRP att jag ska jag stanna och ladda i Ljungby när jag ändå skulle komma fram till nästa laddare med marginal?!
Jag har testat att fippla med inställningarna och drog till slut ner det så att jag bara vill ha 1% kvar vid ankomst. Öven testat att ändra mellan snabbast ankomst och korta eller långa laddstopp. (Snabbast ankomst borde ju vara bäst...) Trots det väljer den flera laddstopp i början av resan utan att man kör ner den till 1%.
Varför vill den att jag ska ladda när jag ändå skulle komma fram till målet?
Kolla här, varför i hela världen tycker ABRP att jag ska jag stanna och ladda i Ljungby när jag ändå skulle komma fram till nästa laddare med marginal?!
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR