Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium

Inläggav Teslaägare blincoln » 12 okt 2020 11:00

Hertsh skrev:Har problem med appen. Varje gång jag ska planera en rutt får jag bara en vit skärm. Kör ios 14.0.1 på en iPhone 11 Pro Max och senaste version av ABRP på app store.

Tack! Vi har fixat problemet (såvitt jag vet) och en ny version till iOS bör komma inatt.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare

Inläggav MrRun » 12 okt 2020 14:03

Ken1 skrev:Hej
Har precis köpt en begagnad I3 60Ah.
När jag planerar resa norrut från Stockholm till Hudik så föreslår den Tesla Supercharger.
Men dessa kan inte andra än Tesla ladda på?
Fick blocka den laddaren.

Märkte också samma sak. Tror det berodde på att laddaren är felaktigt upplagd på uppladdning.nu. Verkar korrigerat nu tror jag?
MrRun

Inläggav Teslaägare KnightRider » 23 okt 2020 17:34

En önskan om en feature är att kunna ställa in avgång och ankomst på den valda färjan. Om jag t.ex. lägger en rutt ner till Österrike och lägger in Trellleborg-Rostock som färjelinje så vet jag att den t.ex. avgår 23:00 och ankommer 06:00. Då vore det fint om ruttberäkningen kunde ta hänsyn till färjetiderna.
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare

Inläggav elbilist Lezzeti » 25 okt 2020 00:33

Ännu ett önskemål vore stöd för Android Auto, då slipper man ha mobilen i hållare om man ska använda abrp.. :-)
Kia E-Niro 2019. Tidigare Nissan Leaf men tröttnade på Rapidgate..
Lezzeti
elbilist

Inläggav Teslaägare BrooklynS » 26 okt 2020 18:43

Lezzeti skrev:Ännu ett önskemål vore stöd för Android Auto, då slipper man ha mobilen i hållare om man ska använda abrp.. :-)

Kör det i bilens webläsare.
M3P- Midnight Grey 18" Aero med dragkrok.
Beställt Y LR med dragkrok och FSD.
Beställt Cybertruck 3-motor och FSD.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Referralkod: stefan78266

Inläggav elbilist Anderzzon » 26 okt 2020 21:35

Jag är lite nyfiken på när det kommer bättre data och beräkningar för Polestar 2? Om man t.ex planerar en rutt mellan Stockholm-Åre läggs stop på Supercharger in och laddstoppen är lika långa som för en Model 3.
Anderzzon
elbilist

Inläggav vigge50 » 26 okt 2020 21:56

Anderzzon skrev:Jag är lite nyfiken på när det kommer bättre data och beräkningar för Polestar 2? Om man t.ex planerar en rutt mellan Stockholm-Åre läggs stop på Supercharger in och laddstoppen är lika långa som för en Model 3.

De har på deras forum frågat efter hjälp av ägare att dela med sig av data. Så det beror väll på hur många ägare som ser det och är villiga att dela med sig av data om förbrukning och laddning.

https://forum.abetterrouteplanner.com/t ... olestar-2/
vigge50

Inläggav Teslaägare PhR34k » 02 nov 2020 06:28

Idag fick jag en varning utav google att ABRP har haft ett dataintrång och att lösenordet är på vift så jag varnar er andra att ändra lösenordet om fler har fått samma meddelande.
Konstigt att inte ABRP sagt något
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare

Inläggav Teslaägare dstr » 02 nov 2020 06:39

PhR34k skrev:Idag fick jag en varning utav google att ABRP har haft ett dataintrång och att lösenordet är på vift så jag varnar er andra att ändra lösenordet om fler har fått samma meddelande.

Exakt vad stog det?

Jag fick ett liknande meddelande på ett forum här om dagen, och då stod det att lösenordet jag använde där figurerade i en läcka från en annan site.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inläggav Teslaägare PhR34k » 02 nov 2020 06:45

dstr skrev:
PhR34k skrev:Idag fick jag en varning utav google att ABRP har haft ett dataintrång och att lösenordet är på vift så jag varnar er andra att ändra lösenordet om fler har fått samma meddelande.

Exakt vad stog det?

Jag fick ett liknande meddelande på ett forum här om dagen, och då stod det att lösenordet jag använde där figurerade i en läcka från en annan site.
Står mer eller mindre att pga läcka från 3e part så är lösenordet på vift men vad det exakt innebär vet jag inte.
Jag menar antingen har ABRP fått intrång eller deras samarbetspartner (varför de skulle ha mitt lösenord).
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt