Senaste version 2024.8
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2021.44.25
Denna tweet kom drygt ett dygn efter 30.7 så vi kanske kan tänka oss att den avser minst den el kanske mer som jag tror 30.8 el senare...
Re: Senaste version 2021.44.25
Spännande!Stripe68 skrev:Nu fick jag 44.30.11. Ska installera under lunchen.
Posta nyheter när du fått in den.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Senaste version 2021.44.25
För er som har haft problem att ställa in laddning i bilen så verkar det lösas i 2021.44.30.11 som rullar ut brett just nu.
Bilden är från notateslaapp och deras lista på förbättringar.
Bilden är från notateslaapp och deras lista på förbättringar.
MX LR (Raven) 2019
- lawgiver
- Teslaägare
- Inlägg: 232
- Blev medlem: 13 aug 2019 14:23
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/erik69077
Re: Senaste version 2021.44.25
Det löstes redan i 30.6 enligt https://www.notateslaapp.com/software-u ... ease-notes, jag kan bekräfta att det är "löst" i 30.7.Hertsh skrev:För er som har haft problem att ställa in laddning i bilen så verkar det lösas i 2021.44.30.11 som rullar ut brett just nu.
Ingen snygg lösning, bilden på batteripacket ser ut som Model 3 och ingen bil runt det, men det går att ställa in laddningsgräns igen.
Uppgifterna om laddningsgräns i procent och räckvidd vid inställd laddningsgräns saknas så där är det appen som gäller ett tag till....(hoppas det åtgärdas...)
S90D Facelift, NextGen-baksäte, MCU2, CCS, Fri SuC
Väck inte bilen i onödan, prova Tessie: https://tessie.com/
Väck inte bilen i onödan, prova Tessie: https://tessie.com/
Re: Senaste version 2021.44.25
Jag tycker bilden för laddning var lite mesig jämfört med innan, nu såg man bara hastighet uppe i statusraden till vänster och bild av bilen och val av nivå i en liten delmeny bland andra inställningar.
Re: Senaste version 2021.44.25
Det du nämner att du saknar har jag i min X. Kanske du får det i 30.11.lawgiver skrev:Det löstes redan i 30.6 enligt https://www.notateslaapp.com/software-u ... ease-notes, jag kan bekräfta att det är "löst" i 30.7.Hertsh skrev:För er som har haft problem att ställa in laddning i bilen så verkar det lösas i 2021.44.30.11 som rullar ut brett just nu.
Ingen snygg lösning, bilden på batteripacket ser ut som Model 3 och ingen bil runt det, men det går att ställa in laddningsgräns igen.
Uppgifterna om laddningsgräns i procent och räckvidd vid inställd laddningsgräns saknas så där är det appen som gäller ett tag till....(hoppas det åtgärdas...)
Även om det förstås inte är säkert med tanke på att det är samma "undocumented change" som nämns i 30.11 som i 30.6. Det hade jag missat.
MX LR (Raven) 2019
Re: Senaste version 2021.44.25
Senaste versionen kommer med en ganska värdelös webbläsare tycker jag. Jag vill kunna ha internetläsaren i fullscreen. nu sitter man och scrollar hela tiden samt måste titta ner mycket (Model X) för att se något. Tycker webbläsaren blev knappt användbar faktiskt.
Går det att få den i fullscreen på något sätt? jag har testat det mesta jag kunde komma på.
Går det att få den i fullscreen på något sätt? jag har testat det mesta jag kunde komma på.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1432
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Senaste version 2021.44.25
Ja, i M3 och MY kan man i alla fall få den i fullskärm. Tellus, vilken länk var det, mytesla.nu?
Edit: Ja, det är rätt länk. Klicka längst till höger för fullskärm. Dock kan man inte lyssna på radio samtidigt....
Edit: Ja, det är rätt länk. Klicka längst till höger för fullskärm. Dock kan man inte lyssna på radio samtidigt....
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Re: Senaste version 2021.44.25
Jag saknar att Spotify numera inte visar tid eller tid kvar när man spelar något. Speciellt för poddar är det mycket irriterande att detta inte längre visas.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3277
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Senaste version 2021.44.25
Jag håller på att ladda ner 2021.44.30.11. Någon som vet hur stor den uppdateringen är, i MB?
Bilen laddar ner med hastigheten 91,8 KB/s. Det går oerhört segt. WiFi-mottagningen har varit usel från början, men nu är den sämre än någonsin.
Bilen laddar ner med hastigheten 91,8 KB/s. Det går oerhört segt. WiFi-mottagningen har varit usel från början, men nu är den sämre än någonsin.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Senaste version 2021.44.25
Upplever att det blivit enklare att ta tillbaka kontrollen från självstyrning nu, vet dock inte från vilken version. Behövdes ganska flitigt på en kort resa idag då bilen mest hela tiden ville ut och köra i snö/is-remsorna vid kanten av vägen.
Saknar fortfarande album art som försvann i samband med juluppdateringen. (Som äntligen börjat fungera igen strax innan dess)
Saknar fortfarande album art som försvann i samband med juluppdateringen. (Som äntligen börjat fungera igen strax innan dess)
Re: Senaste version 2021.44.25
Autopiloten verkar nu klara 2+1-vägen på E4 mellan Gävle och Hudiksvall utan att freaka ut när det går från 1 till 2.
Navigerade inte till SC i Gävle och Hudik för att undvika den aggressiva förvärmningen. Fick ok hastighet ändå. Förvärmde bara sträckan från Björnrike till Sveg och fick ok hastighet trots -5 vid start. Ej LFP-batteri.
Navigerade inte till SC i Gävle och Hudik för att undvika den aggressiva förvärmningen. Fick ok hastighet ändå. Förvärmde bara sträckan från Björnrike till Sveg och fick ok hastighet trots -5 vid start. Ej LFP-batteri.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1108
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: Senaste version 2021.44.25
Har efter helgen lagt 120 mil på 2021.44.30.8.
2-1 går allt smidigare. Noterade en gradvis förbättring några versioner tidigare men nu känns det näst intill odramatiskt när man är på väg in på en tvåfilig motortrafikled. Visst, bilen försöker fortfarande lägga sig aningen mer till vänster vid ingången än vad jag själv skulle göra, men krängandet som fanns tidigare när den skulle korrigera detta är nu nästan helt borta.
Håller även med i inlägg ovan att det känns enklare att ta över styrningen från bilen, det blir allt mindre brottningsmatch.
Min bil har även blivit något mindre nitisk, för ett par uppdateringar sedan bråkade den plötsligt rejält med mig när jag lyfte ögonen från vägen för att kolla döda vinkeln i höger backspegel (och tyckte att jag därmed inte var observant nog för att få behålla FSD'n). På denna resan fick jag behålla alla funktioner trots att jag kör precis som jag brukar, dvs att jag håller koll på döda vinkeln innan jag låter FSD'n byta fil..
Så allt gott denna gång förutom en sten från mötande trafik som spräckte vindrutan. Jag väntar nu på den version som kan neutralisera elaka stenskott med ultraljud eller kanske en välriktad laserstråle.
2-1 går allt smidigare. Noterade en gradvis förbättring några versioner tidigare men nu känns det näst intill odramatiskt när man är på väg in på en tvåfilig motortrafikled. Visst, bilen försöker fortfarande lägga sig aningen mer till vänster vid ingången än vad jag själv skulle göra, men krängandet som fanns tidigare när den skulle korrigera detta är nu nästan helt borta.
Håller även med i inlägg ovan att det känns enklare att ta över styrningen från bilen, det blir allt mindre brottningsmatch.
Min bil har även blivit något mindre nitisk, för ett par uppdateringar sedan bråkade den plötsligt rejält med mig när jag lyfte ögonen från vägen för att kolla döda vinkeln i höger backspegel (och tyckte att jag därmed inte var observant nog för att få behålla FSD'n). På denna resan fick jag behålla alla funktioner trots att jag kör precis som jag brukar, dvs att jag håller koll på döda vinkeln innan jag låter FSD'n byta fil..
Så allt gott denna gång förutom en sten från mötande trafik som spräckte vindrutan. Jag väntar nu på den version som kan neutralisera elaka stenskott med ultraljud eller kanske en välriktad laserstråle.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Re: Senaste version 2021.44.25
Årets första version 2022.4
"Autopilot will now use more regenerative braking at low speeds for higher efficiency and an improved driving experience, especially in stop-and-go traffic. Increased use of regenerative braking results in less brake pedal noise and smoother stops."
"Autopilot will now use more regenerative braking at low speeds for higher efficiency and an improved driving experience, especially in stop-and-go traffic. Increased use of regenerative braking results in less brake pedal noise and smoother stops."
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Re: Senaste version 2021.44.25
Nu installeras 2022.4
https://www.notateslaapp.com/software-u ... ease-notes
https://www.notateslaapp.com/software-u ... ease-notes
Vit Model S 75D EAP/FSD - 18
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7550
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Senaste version 2021.44.25
Jag har fortfarande 2021.44.30.7 men jag har som sagt STANDARD inställt....
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Senaste version 2021.44.25
Vill minska risken med buggar så fortsätt med standard.mikebike skrev:Jag har fortfarande 2021.44.30.7 men jag har som sagt STANDARD inställt....
Då slipper du kanske vara beta testare.
Re: Senaste version 2021.44.25
Även jag med 2021 M3 LR fick installerat 30.11 idag.BrooklynS skrev:Nu fick jag 2021.44.30.11 till min 2019 Model 3P.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Senaste version 2021.44.25
Firmware 2022.4 börjar rulla ut nu också.
Autopilot will now use more regenerative braking at low speeds for higher efficiency and an improved driving experience, especially in stop-and-go traffic. Increased use of regenerative braking results in less brake pedal noise and smoother stops.
Autopilot will now use more regenerative braking at low speeds for higher efficiency and an improved driving experience, especially in stop-and-go traffic. Increased use of regenerative braking results in less brake pedal noise and smoother stops.
Re: Senaste version 2021.44.25
Bra att vanlig AP for lite kärlek! Det är ryckigt i kö-körning nu, så detta blir nog en välkommen förbättring.Dexter skrev:Firmware 2022.4 börjar rulla ut nu också.
Autopilot will now use more regenerative braking at low speeds for higher efficiency and an improved driving experience, especially in stop-and-go traffic. Increased use of regenerative braking results in less brake pedal noise and smoother stops.
Re: Senaste version 2021.44.25
Tycker också nya UI är skitdålig: Alla de viktiga snabbvalen är borta, och går inte att lägga dit som eget val heller.Jordad skrev:Jag gillar förändring så jag tyckte nytt ui var trevligt. Men ja det är sämre funktionalitet. Irriterade mig först på två tryck för stolsvärmen men insåg snart att jag har den ju alltid på samma egentligen så varför ska jag tafsa på den. Samma med avfrostningen. Man gör ju det via appen och sen när man sätter sig i bilen trycker man på nerpilen för temperaturen och då stänger den av avfrostningen. Känns enkelt och inget som jag kommer sakna. [...] .Remuz skrev:Håller med. Hur i hela världen kunde man ta bort direktrapport till avfrostning?tobiaslej skrev:Nya Ui:t skulle jag säga är sämre på allt. Väldigt ogenomtänkt uppdatering.
Stolsvärme är två klick bort som man måste släppa blicken från vägen, och beroende var man trycker på temperaturen är det olika steg två - antingen den lilla eller stora menyn - vilket innebär ännu mer ouppmärksamhet på trafiken.
Samma sak med defrostern som är en mycket viktig funktion. I den gamla layouten lade man bara fingret på skärmkanten - en snabb blick i ögonvrån att man var på rätt ställe - så var den påslagen. Nu ska man in och rota i undermenyer och mög. Att den finns i mobilappen är meningslöst när man väl sitter i bilen och behöver ha den påslagen, man ska ju inte behöva förbereda sin körning med en massa app-arbete. Dessutom kan den behövas mitt i resan, om det börjar regna kraftigt och allt immar igen: Vänta, jag ska bara ta fram mobilen...
Nej, jag hoppas att stolsvärme, rattvärme, och defroster, och bakrutevärmare kommer som valbara snabbval, eller att det kommer ett 'classic mode' -alternativ där man får tillbaka listen i nederkanten.
Tesla Model S "Raven" Long range FSD 2019
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Senaste version 2022.4
Håller med. Teslas UI på model 3 har varit överlägset alla andra bilars UI. Nu är minst hälften av överlägsenheten borta.
Jag klickar på skärmen minst 3 gånger mer nu pga all försämring, det tror jag inte höjer trafiksäkerheten. Det är dessutom jobbigt.
Går enkelt att göra en lista på 20 försämringar
Hoppas verkligen det gamla lättanvända funktionella UIt kommer tillbaka.
Jag klickar på skärmen minst 3 gånger mer nu pga all försämring, det tror jag inte höjer trafiksäkerheten. Det är dessutom jobbigt.
Går enkelt att göra en lista på 20 försämringar
Hoppas verkligen det gamla lättanvända funktionella UIt kommer tillbaka.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler