På samma tema: Är det någon annan som har noterat att rödljusstolpar som är nära stopplinjen försvinner från visualiseringen pga blindspot?
Ja, men sitter det inte alltid ett rödljus en bit fram av den anledningen?
Hursomhelst lär det ju inte vara nån raketkirurgi att se till att bilen stannar innan rödljuset försvinner ur vyn. Om/när den blir självkörande dvs.
Detär väl något som bilen ska lära sig och inget som kommer att programmeras in? Det går väl skynda på inlärningen men genom AI och deep learning så blir det ju så att bilens dator kommer att lära sig vad som är rätt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
På samma tema: Är det någon annan som har noterat att rödljusstolpar som är nära stopplinjen försvinner från visualiseringen pga blindspot?
Ja, men sitter det inte alltid ett rödljus en bit fram av den anledningen?
Hursomhelst lär det ju inte vara nån raketkirurgi att se till att bilen stannar innan rödljuset försvinner ur vyn. Om/när den blir självkörande dvs.
Det är väl något som bilen ska lära sig och inget som kommer att programmeras in? Det går väl skynda på inlärningen men genom AI och deep learning så blir det ju så att bilens dator kommer att lära sig vad som är rätt.
Det verkar även saknas stöd för rödljus med sidopil för närvarande. Jag kan inte se att de visualiseras nu?
Nu sa ju Elon att det dröjer till Q3 - han sa inte vilket år - innan detta kommer utanför USA.
ps. Det sker ingen träning av det neurala närverket på bilarna, utan det sker hos Tesla med bilder från flottan. Så bilens dator lär sig inget, utan den kör bara ett program. Tesla skulle inte kunna garantera bilens funktion annars.
På samma tema: Är det någon annan som har noterat att rödljusstolpar som är nära stopplinjen försvinner från visualiseringen pga blindspot?
Ja, men sitter det inte alltid ett rödljus en bit fram av den anledningen?
Hursomhelst lär det ju inte vara nån raketkirurgi att se till att bilen stannar innan rödljuset försvinner ur vyn. Om/när den blir självkörande dvs.
Inte alla länder som man har rödljus en bit framför sig när man står vid linjen. I tex Tyskland måste man vrida huvudet som en uggla för att kunna se när man står längst fram. Ganska irriterande har jag alltid tyckt!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Inte alla länder som man har rödljus en bit framför sig när man står vid linjen. I tex Tyskland måste man vrida huvudet som en uggla för att kunna se när man står längst fram. Ganska irriterande har jag alltid tyckt!
Sverige är väl samma på vissa ställen. Rätt glad i rutan på Model X där man kan kolla "genom taket" för att se trafikljuset.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
På samma tema: Är det någon annan som har noterat att rödljusstolpar som är nära stopplinjen försvinner från visualiseringen pga blindspot?
Ja, men sitter det inte alltid ett rödljus en bit fram av den anledningen?
Hursomhelst lär det ju inte vara nån raketkirurgi att se till att bilen stannar innan rödljuset försvinner ur vyn. Om/när den blir självkörande dvs.
Det är väl något som bilen ska lära sig och inget som kommer att programmeras in? Det går väl skynda på inlärningen men genom AI och deep learning så blir det ju så att bilens dator kommer att lära sig vad som är rätt.
Det verkar även saknas stöd för rödljus med sidopil för närvarande. Jag kan inte se att de visualiseras nu?
Nu sa ju Elon att det dröjer till Q3 - han sa inte vilket år - innan detta kommer utanför USA.
ps. Det sker ingen träning av det neurala närverket på bilarna, utan det sker hos Tesla med bilder från flottan. Så bilens dator lär sig inget, utan den kör bara ett program. Tesla skulle inte kunna garantera bilens funktion annars.
På min X visade den grön pil i trafikljuset.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Inte alla länder som man har rödljus en bit framför sig när man står vid linjen. I tex Tyskland måste man vrida huvudet som en uggla för att kunna se när man står längst fram. Ganska irriterande har jag alltid tyckt!
Sverige är väl samma på vissa ställen. Rätt glad i rutan på Model X där man kan kolla "genom taket" för att se trafikljuset.
Samma här i Schweiz. Det var i ett par korsningar som bilen bara visade att det fanns ett trafikljus men inte status.
Sannolikt kan detta lösas med kamerorna på sidan snett framåt, så länge inget står i vägen....
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Jag är övertygad att det kommer en standard där trafikljus skickar sin status på andra sätt än bara synligt ljus, t ex med radio, innan helt självkörande bilar är tillåtna. Så själva synligheten via kamera kanske inte kommer vara så relevant om några år.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag är övertygad att det kommer en standard där trafikljus skickar sin status på andra sätt än bara synligt ljus, t ex med radio, innan helt självkörande bilar är tillåtna. Så själva synligheten via kamera kanske inte kommer vara så relevant om några år.
Jag är övertygad att det kommer en standard där trafikljus skickar sin status på andra sätt än bara synligt ljus, t ex med radio, innan helt självkörande bilar är tillåtna. Så själva synligheten via kamera kanske inte kommer vara så relevant om några år.
Fast det verkar ju jättesmart på pappret
Jag kanske är för optimistisk, men ett problem med ERTMS är väl att det är ett sammelsurium av standarder. Fast det kanske skulle bli samma sak med sändande trafikljus och vägmärken. Men jag tänker mig att ett system som bara är envägs, och skickar ut information till fordon är enklare än ett system som dessutom ska hålla reda på var alla fordon är, och ta beslut om vem som får köra baserat på det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Nu landade just 12.5 i min X. Dashcam viewer är ju riktigt bra.
Nya Sentry symbolen
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Jag har 2020.12.5 och tyvärr kraschar min MCU när man kollar videos och ska radera dem. Inte varje gång men kanske var 3-5e video som jag vill radera. Enda sättet att få en fungerande skärm igen är en soft reset.