Senaste version 2024.8
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2022.16
Vore ju kanon om man kunde få en countdown à la Mario Kart istället för ett enkelt pling
Re: Senaste version 2022.16
Samma här, soft-reset hjälpte inte mig.CLi skrev:Lustigt, jag ligger på 2022.11.102 på min MYP fortfarande
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3628
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Senaste version 2022.16
Fick 22.16.3 nu till MYP, första uppdateringen
Autopilot 130>140 km/t
Accounts linked to driver profile
Navigation prediction with crosswind, headwind, humidity and temperature
Autopilot 130>140 km/t
Accounts linked to driver profile
Navigation prediction with crosswind, headwind, humidity and temperature
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1444
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Senaste version 2022.20
Jag får den nu också trots inget wifi. Någon säkerhetsfix?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Re: Senaste version 2022.20
Buggfix, hade 16.1 sedan tidigare. Inga förändringar.
Tesla Y LR -22 EAP
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7577
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Senaste version 2022.20
Jag har fortfarande 2022.12.3.6BrooklynS skrev:Buggfix, hade 16.1 sedan tidigare. Inga förändringar.
Känns som om det är dags för en uppdatering nu...
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Senaste version 2022.20
Är det bara jag eller har Tesla börjat med mycket långsammare rollouts av nya versioner?
Känns också som att det är väldigt spretigt med många olika versioner som de håller på att få ut samtidigt.
Känns också som att det är väldigt spretigt med många olika versioner som de håller på att få ut samtidigt.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Re: Senaste version 2022.20
Flottan är ju spretigare sedan MCU3 och MS/MX-refresh. Det blir ju till slut ohållbart att uppdatera alla olika varianter tyvärr. Det lär inte blir snabbare med tiden.malmer skrev:Är det bara jag eller har Tesla börjat med mycket långsammare rollouts av nya versioner?
Känns också som att det är väldigt spretigt med många olika versioner som de håller på att få ut samtidigt.
Re: Senaste version 2022.16
Fick den med nu till M3 SR+ 2022.Tellus skrev:Fick 22.16.3 nu till MYP, första uppdateringen
Autopilot 130>140 km/t
Accounts linked to driver profile
Navigation prediction with crosswind, headwind, humidity and temperature
M3RWD 2022
Re: Senaste version 2022.16
Samma här MX 2019 Raven.elvisp skrev:Fick den med nu till M3 SR+ 2022.Tellus skrev:Fick 22.16.3 nu till MYP, första uppdateringen
Autopilot 130>140 km/t
Accounts linked to driver profile
Navigation prediction with crosswind, headwind, humidity and temperature
Re: Senaste version 2022.20
Funkar AP bara i 130 nu? Funkade fint upp till 150 förr
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Senaste version 2022.20
Vision only antar jag avses.Remuz skrev:Funkar AP bara i 130 nu? Funkade fint upp till 150 förr
F.ö:
2022.20.5 #TeslaReleaseNotes
S/X refresh and AMD-Y, not in China: nanny-cam activated to nag you when you are not attentive on AP.
Bra Tesla!
Re: Senaste version 2022.20
Borde inte den interna kameran kunna användas också för automatisk upplåsning om man har pin-to-drive. En enklare face-id helt enkelt för bilen. Om den misslyckas finns ju alltid pin-koden.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Re: Senaste version 2022.20
Kanske om man tittar emot den. Linsen är ju fish-eye och sitter lite suboptimalt placerad för förarövervakning. Jag personligen är dock ingen fan av att ge bort min biometri-information och Tesla har mig veterligen inget säkert sätt att lagra den i säkert bilen (likt Apples secure enclave) i nuvarande bilar.malmer skrev:Borde inte den interna kameran kunna användas också för automatisk upplåsning om man har pin-to-drive. En enklare face-id helt enkelt för bilen. Om den misslyckas finns ju alltid pin-koden.
Apple har ju lite specialhårdvara för faceid utöver säker lagring: https://www.iphonefaq.org/archives/976228 (dot projection, ir-kamera så man får en bra djuprepresentation utöver den vanliga 7MP-kameran) så man inte kan lura den med en bild.
Se även: https://support.apple.com/en-us/HT208108
"Face ID matches against depth information, which isn’t found in print or 2D digital photographs. It's designed to protect against spoofing by masks or other techniques through the use of sophisticated anti-spoofing neural networks. "
"Privacy is incredibly important to Apple. Face ID data—including mathematical representations of your face—is encrypted and protected by the Secure Enclave. ... Face ID data doesn’t leave your device and is never backed up to iCloud or anywhere else."
- Franz
- Teslaägare
- Inlägg: 1734
- Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
- Ort: Kungsbacka
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Senaste version 2022.20
Det finns ju alltså lagring i bilen så just den biten är ju tekniskt inget konstigt. Sedan kanske kamerorna inte duger till för riktigt bra identifiering men när man pratar om att byta 4 siffrors pin-kod, i en bil som kräver att du ändå har någon annan form av nyckellösning (fob, mobil eller kort), till en ansiktsigenkänning så kan det ju vara tillräckligt bra? D.v.s. om du låser upp en mobil med ditt ansikte som enda identifiering är kraven högre än om du ändå måste ha en nyckel med dig för att faktiskt kunna ta dig in i bilen och föra att köra den.spacecoin skrev:Kanske om man tittar emot den. Linsen är ju fish-eye och sitter lite suboptimalt placerad för förarövervakning. Jag personligen är dock ingen fan av att ge bort min biometri-information och Tesla har mig veterligen inget säkert sätt att lagra den i säkert bilen (likt Apples secure enclave) i nuvarande bilar.malmer skrev:Borde inte den interna kameran kunna användas också för automatisk upplåsning om man har pin-to-drive. En enklare face-id helt enkelt för bilen. Om den misslyckas finns ju alltid pin-koden.
Apple har ju lite specialhårdvara för faceid utöver säker lagring: https://www.iphonefaq.org/archives/976228 (dot projection, ir-kamera så man får en bra djuprepresentation utöver den vanliga 7MP-kameran) så man inte kan lura den med en bild.
Se även: https://support.apple.com/en-us/HT208108
"Face ID matches against depth information, which isn’t found in print or 2D digital photographs. It's designed to protect against spoofing by masks or other techniques through the use of sophisticated anti-spoofing neural networks. "
"Privacy is incredibly important to Apple. Face ID data—including mathematical representations of your face—is encrypted and protected by the Secure Enclave. ... Face ID data doesn’t leave your device and is never backed up to iCloud or anywhere else."
Driver sajten Car.info
Re: Senaste version 2022.20
Nej det finns ingen möjlighet till säker lagring i bilen liknande det Apple har:Franz skrev:Det finns ju alltså lagring i bilen så just den biten är ju tekniskt inget konstigt. Sedan kanske kamerorna inte duger till för riktigt bra identifiering men när man pratar om att byta 4 siffrors pin-kod, i en bil som kräver att du ändå har någon annan form av nyckellösning (fob, mobil eller kort), till en ansiktsigenkänning så kan det ju vara tillräckligt bra? D.v.s. om du låser upp en mobil med ditt ansikte som enda identifiering är kraven högre än om du ändå måste ha en nyckel med dig för att faktiskt kunna ta dig in i bilen och föra att köra den.
https://support.apple.com/en-gb/guide/s ... 0b31ff/web
Om du kan hålla upp en bild för att lura systemet är det säkrare med PIN och timeouts som idag.
Jag gillar idén dock, och bilar borde ha ansiktsigenkänning, och får det säkert i framtiden. Den där bilen från Apple kanske kommer någon gång...
- Franz
- Teslaägare
- Inlägg: 1734
- Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
- Ort: Kungsbacka
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Senaste version 2022.20
Jag tror du överdriver behovet av säkerhet för ersättning av en 4-siffrig pin-kod som du säkert kan se när någon knappar om du bara sneglar in genom en fönsterruta från en parkeringsplats. Låter ju dock som något man skulle kunna välja själv och där du slipper. Några andra kanske får en säkrare upplevelse ifall de valt att skippa pin för att de tycker att det är omständigt att behöva mata in varje gång de skall köra.spacecoin skrev:Nej det finns ingen möjlighet till säker lagring i bilen liknande det Apple har:Franz skrev:Det finns ju alltså lagring i bilen så just den biten är ju tekniskt inget konstigt. Sedan kanske kamerorna inte duger till för riktigt bra identifiering men när man pratar om att byta 4 siffrors pin-kod, i en bil som kräver att du ändå har någon annan form av nyckellösning (fob, mobil eller kort), till en ansiktsigenkänning så kan det ju vara tillräckligt bra? D.v.s. om du låser upp en mobil med ditt ansikte som enda identifiering är kraven högre än om du ändå måste ha en nyckel med dig för att faktiskt kunna ta dig in i bilen och föra att köra den.
https://support.apple.com/en-gb/guide/s ... 0b31ff/web
Om du kan hålla upp en bild för att lura systemet är det säkrare med PIN och timeouts som idag.
Jag gillar idén dock, och bilar borde ha ansiktsigenkänning, och får det säkert i framtiden. Den där bilen från Apple kanske kommer någon gång...
Men vi kanske är lite mycket OT från tråden nu .
Driver sajten Car.info
Re: Senaste version 2022.20
Det är ju inte bilen som behöver skyddas utan dina biometri-uppgifter. Det är en specialkategori av känsliga personuppgifter som du inte vill sprida (till någon). Håller med om OT. Vi sätter punkt där.Franz skrev:Jag tror du överdriver behovet av säkerhet för ersättning av en 4-siffrig pin-kod.
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1119
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: Senaste version 2022.20
.. nästan samtidigt som posten ovan fick jag ner 2022.16.3 till min bil.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Re: Senaste version 2022.20
Funkar Sentry fortfarande? Eller något annat nytt med den som du förstår är relaterat till releasenotes?Stripe68 skrev:Jag fick 2022.20.5 nu.
https://www.notateslaapp.com/software-u ... ease-notes
Re: Senaste version 2022.20
Mycket skrik för lite ull. För min Model 3 Performance med FSD från 2020 så var 2022.20.5 den mest ospännande uppdateringen sedan jag fick bilen för två år sedan
Det mest spännande som hände var att halvljusjusteringen hade höjts helt utanför rimliga nivåer, vilket irriterade en mötande busschaufför i morse.
Det mest spännande som hände var att halvljusjusteringen hade höjts helt utanför rimliga nivåer, vilket irriterade en mötande busschaufför i morse.
Re: Senaste version 2022.20
Man undrar varför ljusinställningen ändras vid en uppdatering. Har hänt mig med.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Re: Senaste version 2022.20
Är det någon som har koll på hur många GB uppdateringen är på? Har inte tillgång till Wi-Fi nu när jag är på resa men vore nice att testa den uppdaterade ruttplaneringen på vägen hemåt.
Re: Senaste version 2022.20
Det brukar vara 0.7-2GBAnderzzon skrev:Är det någon som har koll på hur många GB uppdateringen är på? Har inte tillgång till Wi-Fi nu när jag är på resa men vore nice att testa den uppdaterade ruttplaneringen på vägen hemåt.