Knäpp funktion. Reglerna säger ju att man ska slå av helljuset om det finns gatlyktor, inte om man kör under en viss hastighet.
Så uppfattade jag att det funkade på min Volvo, när det dök upp gatlysen släcktes helljuset. Vid betydligt högre hastigheter än 30 km/tim.
Min Tesla vet ju minst lika bra som jag när bilen befinner sig på en skogsväg i Lappland och då vill man kunna använda helljus.
Knäpp funktion. Reglerna säger ju att man ska slå av helljuset om det finns gatlyktor, inte om man kör under en viss hastighet.
Så uppfattade jag att det funkade på min Volvo, när det dök upp gatlysen släcktes helljuset. Vid betydligt högre hastigheter än 30 km/tim.
Min Tesla vet ju minst lika bra som jag när bilen befinner sig på en skogsväg i Lappland och då vill man kunna använda helljus.
Min MB E-klass 2012 släckte helljuset vid låg hastighet på samma sätt som Tesla.
Knäpp funktion. Reglerna säger ju att man ska slå av helljuset om det finns gatlyktor, inte om man kör under en viss hastighet.
Så uppfattade jag att det funkade på min Volvo, när det dök upp gatlysen släcktes helljuset. Vid betydligt högre hastigheter än 30 km/tim.
Min Tesla vet ju minst lika bra som jag när bilen befinner sig på en skogsväg i Lappland och då vill man kunna använda helljus.
Min MB E-klass 2012 släckte helljuset vid låg hastighet på samma sätt som Tesla.
Knäpp funktion. Reglerna säger ju att man ska slå av helljuset om det finns gatlyktor, inte om man kör under en viss hastighet.
Så uppfattade jag att det funkade på min Volvo, när det dök upp gatlysen släcktes helljuset. Vid betydligt högre hastigheter än 30 km/tim.
Min Tesla vet ju minst lika bra som jag när bilen befinner sig på en skogsväg i Lappland och då vill man kunna använda helljus.
Min MB E-klass 2012 släckte helljuset vid låg hastighet på samma sätt som Tesla.
Knäpp funktion. Reglerna säger ju att man ska slå av helljuset om det finns gatlyktor, inte om man kör under en viss hastighet.
Har inte checkat eller tänkt på hur 2021.32 fungerar i detta avseendet, men tidigare så var det så på min Tesla att den aldrig slog på helljuset (oavsett hastighet) om den identifierade tända gatlyktor.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Knäpp funktion. Reglerna säger ju att man ska slå av helljuset om det finns gatlyktor, inte om man kör under en viss hastighet.
Så uppfattade jag att det funkade på min Volvo, när det dök upp gatlysen släcktes helljuset. Vid betydligt högre hastigheter än 30 km/tim.
Min Tesla vet ju minst lika bra som jag när bilen befinner sig på en skogsväg i Lappland och då vill man kunna använda helljus.
Min MB E-klass 2012 släckte helljuset vid låg hastighet på samma sätt som Tesla.
Gör min ID4 och min tidigare V60 också.
Och då är det helt omöjligt att tända helljus?
Om du har automatiken igång så är nog bara "ljustuta" som fungerar isåfall.
Men Teslan stänger inte av ljuset om man kommer från en högre hastighet med helljuset på.
Jag har fortfarande inte fått Automatiken på helljus att fungera. Mötande blinkar 2 ggr tills jag manuellt får stänga av det (Var tvungen att försöka provocera systemet). Funkar det bra annars? Andra bilar jag haft har det funkat riktigt bra på, nu senast en Audi A6 2020 var nästan magisk, då satt det även ledramp på och systemet funkade klockrent.
Ver:2021.32.21
Man får ha helljusproblematiken som substitut för att folk inte hälsar på andra teslor längre. Nu blinkar alla som man möter med helljuset i alla fall.. .
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Förut testade jag heljustautomatiken, fick då samma problem med att mötande blinkade. Vid ett tillfälle blinkade mötande, då bländade min bil av, sedan slog min bil på helljus igen då mötande slutat blinka. Har inte vågat testa sedan dess, kan ju vara någon lättkränkt gängkriminell man möter.
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Helljusautomatik fungerar dåligt när de mötande inte har helljuset tänt. Jag är ganska överraskad över hur många det är som väljer att åka med halvljus på en mörk landsväg där jag vet att det har gått älgar ute med vägen. Tycker nästan att de är så dumma att de förtjänar att få ett helljus i ansiktet
Helljusautomatik fungerar dåligt när de mötande inte har helljuset tänt. Jag är ganska överraskad över hur många det är som väljer att åka med halvljus på en mörk landsväg där jag vet att det har gått älgar ute med vägen. Tycker nästan att de är så dumma att de förtjänar att få ett helljus i ansiktet
Automatiken skall ju blända av för bilar man hinner ikapp också.....
Sedan har andra bilar asymmetriskt halvljus som lyser upp till höger om vägen, till skillnad mot min Tesla.
Helljusautomatik fungerar dåligt när de mötande inte har helljuset tänt. Jag är ganska överraskad över hur många det är som väljer att åka med halvljus på en mörk landsväg där jag vet att det har gått älgar ute med vägen. Tycker nästan att de är så dumma att de förtjänar att få ett helljus i ansiktet
Automatiken skall ju blända av för bilar man hinner ikapp också.....
Sedan har andra bilar asymmetriskt halvljus som lyser upp till höger om vägen, till skillnad mot min Tesla.
20210928_192511.jpg
Har du på helljuset? Har svårt att avgöra på din bild men verkar inte så?
Och här är en tråd från en kille som oroar sig över att han ska blända andra bilister om han åker utomlands. Blandade svar, men det finns en bifogad service-bulletin från SC i Storbritannien. Jag begriper inte riktigt om teknikern pratar om formen på ljuset eller höjden. https://www.speakev.com/threads/changin ... oad.13126/
2021.36.xx verkas spottas ut till vissa Model S... Låter inte som den mest intressanta uppdateringen (förutom fördelarna som kommer i appen) om inget annat kul finns för oss utan en -21 Model S.
2021.36.xx verkas spottas ut till vissa Model S... Låter inte som den mest intressanta uppdateringen (förutom fördelarna som kommer i appen) om inget annat kul finns för oss utan en -21 Model S.
Nu visar den ju iofs bara vad som är nytt på model s plaid, så vad som händer på de andra vet vi ju egentligen inte.
2021.36.xx verkas spottas ut till vissa Model S... Låter inte som den mest intressanta uppdateringen (förutom fördelarna som kommer i appen) om inget annat kul finns för oss utan en -21 Model S.
Nu visar den ju iofs bara vad som är nytt på model s plaid, så vad som händer på de andra vet vi ju egentligen inte.
Exakt, därför jag skrev ”om inget annat kul kommer”
Men oftast kommer ju de största och mest intressanta sakerna till alla fordon så sannolikheten är väl inte jättehög.
Helljusautomatik fungerar dåligt när de mötande inte har helljuset tänt. Jag är ganska överraskad över hur många det är som väljer att åka med halvljus på en mörk landsväg där jag vet att det har gått älgar ute med vägen. Tycker nästan att de är så dumma att de förtjänar att få ett helljus i ansiktet
Automatiken skall ju blända av för bilar man hinner ikapp också.....
Sedan har andra bilar asymmetriskt halvljus som lyser upp till höger om vägen, till skillnad mot min Tesla.
20210928_192511.jpg
Har du på helljuset? Har svårt att avgöra på din bild men verkar inte så?
Och här är en tråd från en kille som oroar sig över att han ska blända andra bilister om han åker utomlands. Blandade svar, men det finns en bifogad service-bulletin från SC i Storbritannien. Jag begriper inte riktigt om teknikern pratar om formen på ljuset eller höjden. https://www.speakev.com/threads/changin ... oad.13126/
Nej, naturligtvis har jag inte helljuset på, det är ju halvljusets asymmetri jag ifrågasätter.
Diskussionen du länkar till gäller Model S. Är det någon som har en (ljus)bild från en Model 3 där man ser asymmetri?
2021.36.xx verkas spottas ut till vissa Model S... Låter inte som den mest intressanta uppdateringen (förutom fördelarna som kommer i appen) om inget annat kul finns för oss utan en -21 Model S.
Verkar vara väldigt tidigt stadie, ingen bil på Teslascope som fått 2021.36 än...
Kört Stockholm-Ö-vik tor i helgen med 2021.32.21 med FSD’n som extra-chaufför i min MS Performance -21. Det var några uppdateringar sedan sist som jag var ute och kryssade och jag upplever att denna version känns mycket mer smooth än tidigare. Det fanns några ställen där bilen noterade högspänningsledningar över vägen (typ ”vad är detta?”) och bromsade in något (där den inte reagerat tidigare) men helt utan panik-tendenser. Tidigare kunde den reagera vid exempelvis broar med att bromsa hårt, nu är detta beteende borta. En annan sak som känns mer vanligt förekommande är varning för dåligt väder och indragna funktioner som konsekvens - lite tidigare än vad som varit fallet i föregående uppdateringar. Vet inte om detta är bra eller dåligt. En bra sak är dock att jag får brottas mindre med bilen när enfiligt blir två filer. Behöver inte dra lika mycket i ratten. (Eller så har gymmet gjort sitt..)
Bortom-line: Senast version känns mindre dramatisk än tidigare.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Märkte igår att dom verkar ha löst ett ganska drygt problem nu (antar att det hänger ihop
med nya programvaran) och det är att bilen har perfekt kontakt med nätet eftersom Spotify
nu fungerar direkt man sätter sig i bilen! ingen som helst tidsfördröjning alls, istället för flera
minuters ”radioskugga”
Verkar även som att kontakten med bilen när den är parkerad är lika snabb som förut igen, inte
testat just det så mycket än men nu svarade den tex på mindre än 10 sekunder
Så nu får man faktiskt premium connectivity som man betalar för
Säg den glädje som varar, idag var det lika som tidigare igen, tog som vanligt ett par minuter innan den
fick kontakt…
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik