Ja, lite tråkigt men dom ordnar det nog snart, har inga långstyrningar planerade i veckan så jag klarar mig
Men ingen annan som fått samma problem?
Nej, däremot så stängs inte autostyrningen av för mig när jag slår på blinkers för att byta fil. 2021.32.10.
Det funktionen att autostyrningen stängs av tyckte jag var bra i vår sr+ med vanlig autopilot.
I vår model 3 med FSD har det aldrig gått att få att styrningen kopplas ur när man blinkar, vilket jag saknat ibland
Tycker autofilbyten blir lite skämmiga ibland med FSD när bilen blinkar typ 15 gånger för att återgå till höger fil.
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Ja, lite tråkigt men dom ordnar det nog snart, har inga långstyrningar planerade i veckan så jag klarar mig
Men ingen annan som fått samma problem?
Nej, däremot så stängs inte autostyrningen av för mig när jag slår på blinkers för att byta fil. 2021.32.10.
Det funktionen att autostyrningen stängs av tyckte jag var bra i vår sr+ med vanlig autopilot.
I vår model 3 med FSD har det aldrig gått att få att styrningen kopplas ur när man blinkar, vilket jag saknat ibland
Tycker autofilbyten blir lite skämmiga ibland med FSD när bilen blinkar typ 15 gånger för att återgå till höger fil.
Ja, jag har inte FSB så nu måste jag antingen tvinga bort autostyrningen med ratten eller koppla ur med spaken innan jag kan byta fil.
Jag hoppas det bara är något fel och att funktionen kommer tillbaka.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok. Tillfälligt:VW Id.4 Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok. Nu: Model Y LR AWD.
Ja, lite tråkigt men dom ordnar det nog snart, har inga långstyrningar planerade i veckan så jag klarar mig
Men ingen annan som fått samma problem?
Nej, däremot så stängs inte autostyrningen av för mig när jag slår på blinkers för att byta fil. 2021.32.10.
Det funktionen att autostyrningen stängs av tyckte jag var bra i vår sr+ med vanlig autopilot.
I vår model 3 med FSD har det aldrig gått att få att styrningen kopplas ur när man blinkar, vilket jag saknat ibland
Tycker autofilbyten blir lite skämmiga ibland med FSD när bilen blinkar typ 15 gånger för att återgå till höger fil.
Ja, jag har inte FSB så nu måste jag antingen tvinga bort autostyrningen med ratten eller koppla ur med spaken innan jag kan byta fil.
Jag hoppas det bara är något fel och att funktionen kommer tillbaka.
Jag fick samma på min M3. Tidigare räckte ett lättare rattvridning för inaktivering när blinkers åt det hållet var på, med vanlig AP.
Har även märkt att helljus automatik och regnsensorn är borta nu
Har du startat om datorn i bilen efter uppdateringen?
Dessa funktioner finns iaf kvar på mina bilar efter 32.10.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Ja, lite tråkigt men dom ordnar det nog snart, har inga långstyrningar planerade i veckan så jag klarar mig
Men ingen annan som fått samma problem?
Nej, däremot så stängs inte autostyrningen av för mig när jag slår på blinkers för att byta fil. 2021.32.10.
Det funktionen att autostyrningen stängs av tyckte jag var bra i vår sr+ med vanlig autopilot.
I vår model 3 med FSD har det aldrig gått att få att styrningen kopplas ur när man blinkar, vilket jag saknat ibland
Tycker autofilbyten blir lite skämmiga ibland med FSD när bilen blinkar typ 15 gånger för att återgå till höger fil.
Ja, jag har inte FSB så nu måste jag antingen tvinga bort autostyrningen med ratten eller koppla ur med spaken innan jag kan byta fil.
Jag hoppas det bara är något fel och att funktionen kommer tillbaka.
Jag fick samma på min M3. Tidigare räckte ett lättare rattvridning för inaktivering när blinkers åt det hållet var på, med vanlig AP.
Jag har inte kollat om det blev någon skillnad med 2021.32.10, men tidigare var det lite slumpartat om AP autostyrningen kopplade ur eller ej när jag slog på blinkers för att byta fil. Ofta funkade det, men ibland krävdes lite rattvridning för att få urkoppling som då blir lite störande "ryckig".
________________________________________________________________
Tesla Model 3 SR+, dragkrok, E1LR 55 kWh, HW3, mjukvara v11.1 (2024.2.7)
Ja, lite tråkigt men dom ordnar det nog snart, har inga långstyrningar planerade i veckan så jag klarar mig
Men ingen annan som fått samma problem?
Nej, däremot så stängs inte autostyrningen av för mig när jag slår på blinkers för att byta fil. 2021.32.10.
Det funktionen att autostyrningen stängs av tyckte jag var bra i vår sr+ med vanlig autopilot.
I vår model 3 med FSD har det aldrig gått att få att styrningen kopplas ur när man blinkar, vilket jag saknat ibland
Tycker autofilbyten blir lite skämmiga ibland med FSD när bilen blinkar typ 15 gånger för att återgå till höger fil.
Ja, jag har inte FSB så nu måste jag antingen tvinga bort autostyrningen med ratten eller koppla ur med spaken innan jag kan byta fil.
Jag hoppas det bara är något fel och att funktionen kommer tillbaka.
Jag fick samma på min M3. Tidigare räckte ett lättare rattvridning för inaktivering när blinkers åt det hållet var på, med vanlig AP.
Jag har inte kollat om det blev någon skillnad med 2021.32.10, men tidigare var det lite slumpartat om AP autostyrningen kopplade ur eller ej när jag slog på blinkers för att byta fil. Ofta funkade det, men ibland krävdes lite rattvridning för att få urkoppling som då blir lite störande "ryckig".
________________________________________________________________
Tesla Model 3 SR+, dragkrok, E1LR 55 kWh, HW3, mjukvara v11.1 (2024.2.7)
Jag har aldrig varit med om att autostyrningen kopplat ur av blinkers. Däremot krävs lite olika mycket kraft för att den skall stängas av.
Önskvärt är att den istället gör en liten paus och fortsätter hålla sig i mellan linjerna efter att man bytt körfält. Som i många andra bilar.
Jag har aldrig varit med om att autostyrningen kopplat ur av blinkers. Däremot krävs lite olika mycket kraft för att den skall stängas av.
Önskvärt är att den istället gör en liten paus och fortsätter hålla sig i mellan linjerna efter att man bytt körfält. Som i många andra bilar.
Instämmer i att det gärna fick vara så att den "återupptar" autostyrningen när man bytt körfält. Nu blir det mycket knappande (och mycket "pling-plong" som inte alltid uppskattas av passagerarna). Min erfarenhet före 2021.32.10 är att autostyrningen släpper om man lägger ut blinkersen fullt, det räcker inte att dutta för tre blink.
________________________________________________________________
Tesla Model 3 SR+, dragkrok, E1LR 55 kWh, HW3, mjukvara v11.1 (2024.2.7)
Märkligt att vi har så olika uppfattning om hur det funkar/har funkat!
Jag menar att min M3 LR 2021 med autopilot(standard) alltid har gått att koppla ur genom att hålla blinkers nere och sedan svänga att det håll man blinkar.
Detta fungerar dock inte efter senaste uppdateringen menar jag.
Jag har aldrig varit med om att autostyrningen kopplat ur av blinkers. Däremot krävs lite olika mycket kraft för att den skall stängas av.
Önskvärt är att den istället gör en liten paus och fortsätter hålla sig i mellan linjerna efter att man bytt körfält. Som i många andra bilar.
Instämmer i att det gärna fick vara så att den "återupptar" autostyrningen när man bytt körfält. Nu blir det mycket knappande (och mycket "pling-plong" som inte alltid uppskattas av passagerarna). Min erfarenhet före 2021.32.10 är att autostyrningen släpper om man lägger ut blinkersen fullt, det räcker inte att dutta för tre blink.
Aha, jag använder aldrig "riktig" blinkers för att byta körfält, trippelblink är ju perfekt för filbyte.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---