Senaste version 2024.8

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mar 2019 20:03

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Vulgarsonic »

Spfere skrev:
LarsL skrev:
Spötify är en feature inte en bug.
Tror du menar little bit of both...
Själva namnet är väl en feature men funktionaliteten är nog närmast att betrakta som en enda stor bugg.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av LarsL »

Vulgarsonic skrev:
Spfere skrev:
LarsL skrev:
Spötify är en feature inte en bug.
Tror du menar little bit of both...
Själva namnet är väl en feature men funktionaliteten är nog närmast att betrakta som en enda stor bugg.
För mig funkar det tillräckligt bra. Använder inte Spotify annars så vet inte hur det funkar på andra enheter.
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mar 2019 20:03

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Vulgarsonic »

LarsL skrev:
Vulgarsonic skrev:
Spfere skrev:
LarsL skrev:
Spötify är en feature inte en bug.
Tror du menar little bit of both...
Själva namnet är väl en feature men funktionaliteten är nog närmast att betrakta som en enda stor bugg.
För mig funkar det tillräckligt bra. Använder inte Spotify annars så vet inte hur det funkar på andra enheter.
Ok, för mig är det helt hopplöst.
Ständiga tappade spår, ändlöst "snurrande" vid sökningar, tappar bort album/spelordning, buggar i gui:t etc.
Tror det mesta kan fixas bara de skulle prioritera det lite.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Pontus »

Vulgarsonic skrev:
LarsL skrev:
Vulgarsonic skrev:
Spfere skrev:
LarsL skrev:
Spötify är en feature inte en bug.
Tror du menar little bit of both...
Själva namnet är väl en feature men funktionaliteten är nog närmast att betrakta som en enda stor bugg.
För mig funkar det tillräckligt bra. Använder inte Spotify annars så vet inte hur det funkar på andra enheter.
Ok, för mig är det helt hopplöst.
Ständiga tappade spår, ändlöst "snurrande" vid sökningar, tappar bort album/spelordning, buggar i gui:t etc.
Tror det mesta kan fixas bara de skulle prioritera det lite.
Vi kan väl hoppas på lite prioritering nu när US har fått det också. Men å andra sidan så är ju Spotify i bilarna redan idag bättre än vad dom hade tidigare så... :?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Hertsh »

Vulgarsonic skrev:
LarsL skrev:
Vulgarsonic skrev:
Spfere skrev:
LarsL skrev:
Spötify är en feature inte en bug.
Tror du menar little bit of both...
Själva namnet är väl en feature men funktionaliteten är nog närmast att betrakta som en enda stor bugg.
För mig funkar det tillräckligt bra. Använder inte Spotify annars så vet inte hur det funkar på andra enheter.
Ok, för mig är det helt hopplöst.
Ständiga tappade spår, ändlöst "snurrande" vid sökningar, tappar bort album/spelordning, buggar i gui:t etc.
Tror det mesta kan fixas bara de skulle prioritera det lite.
Då har du otur eller jag tur. Inget av det du beskriver finns hos mig. Förutom snurrande om jag lämnar hemmet innan jag fått igång en låt för i övergången mellan wifi o LTE kan det snurra några sekunder innan bilen fattar att wifi inte är igång längre.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av TechNerd »

Hertsh skrev:
Då har du otur eller jag tur. Inget av det du beskriver finns hos mig. Förutom snurrande om jag lämnar hemmet innan jag fått igång en låt för i övergången mellan wifi o LTE kan det snurra några sekunder innan bilen fattar att wifi inte är igång längre.
Jag misstänker att det snarare har med att göra att bilen ska koppla upp sitt vpn igen efter ha bytt anslutning.
Får hoppas de byter openvpn mot wireguard här framöver så kanske uppkopplingarna går lite snabbare. :)
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
mathiaso
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 06 jun 2017 20:29

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av mathiaso »

Jag hade stora problem med Spotify under någon vecka och problemen fanns kvar efter uppgradering till 2020.4.
Testade att logga ut från mitt konto på Spotify och köra med Teslas egna konto, efter det så har det fungerat felfritt.
Model Y Long Range 2023
Model 3 Long Range 2021
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mar 2019 20:03

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Vulgarsonic »

mathiaso skrev:
Jag hade stora problem med Spotify under någon vecka och problemen fanns kvar efter uppgradering till 2020.4.
Testade att logga ut från mitt konto på Spotify och köra med Teslas egna konto, efter det så har det fungerat felfritt.
Tror jag måste testa att använda bilens egna konto igen jo.
Sist jag testade var problemet med det var att det fanns andra buggar som då dök upp.
Gick t.ex inte att spara mer än 20 album som favoriter.
En annan fördel med personliga kontot är ju att nån av passagerarna kan styra och fixa spellistor via Spotify connect från en telefon under färd
Användarvisningsbild
Ulfie2
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 27 jul 2019 14:51
Ort: Linköping

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Ulfie2 »

Vulgarsonic skrev:
LarsL skrev:
Vulgarsonic skrev:
Spfere skrev:
LarsL skrev:
Spötify är en feature inte en bug.
Tror du menar little bit of both...
Själva namnet är väl en feature men funktionaliteten är nog närmast att betrakta som en enda stor bugg.
För mig funkar det tillräckligt bra. Använder inte Spotify annars så vet inte hur det funkar på andra enheter.
Ok, för mig är det helt hopplöst.
Ständiga tappade spår, ändlöst "snurrande" vid sökningar, tappar bort album/spelordning, buggar i gui:t etc.
Tror det mesta kan fixas bara de skulle prioritera det lite.
Jag använder Spötify varje dag. Fungerar grymt bra. Aldrig något problem. I början hände det att det stod och snurrade bara. Då var man tvungen att växla till TuneIn och tillbaka. Men det var länge sedan nu.
Model 3 SR+ - Beställd 12/8 2019 - Levererad 18/9 2019
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mar 2019 20:03

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Vulgarsonic »

Ulfie2 skrev:
Jag använder Spötify varje dag. Fungerar grymt bra. Aldrig något problem. I början hände det att det stod och snurrade bara. Då var man tvungen att växla till TuneIn och tillbaka. Men det var länge sedan nu.
Ja.. Det låter verkligen som en total utopi för mig.
Något av de problem jag beskriver händer mig vid VARJE körning.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Bjelke »

Vulgarsonic skrev:
Ulfie2 skrev:
Jag använder Spötify varje dag. Fungerar grymt bra. Aldrig något problem. I början hände det att det stod och snurrade bara. Då var man tvungen att växla till TuneIn och tillbaka. Men det var länge sedan nu.
Ja.. Det låter verkligen som en total utopi för mig.
Något av de problem jag beskriver händer mig vid VARJE körning.
Ungefär samma här, och jag kan inte minnas att det funkat bättre någonsin...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Remuz »

Hade massa problem. Men nu har jag eget konto till bilen, i min familjedeal på Spotify och sedan dess har det aldrig strulat...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Spfere
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 13 dec 2019 17:19
Ort: Östersund

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Spfere »

Efter senaste uppdatering jag fick igår så såg jag idag att det inte heter spötify längre, spötify is dead? :lol:
M3 LR AWD Midnight Silver
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av LarsL »

Remuz skrev:
Hade massa problem. Men nu har jag eget konto till bilen, i min familjedeal på Spotify och sedan dess har det aldrig strulat...
Jag har också eget konto för bilen i ”familjen”. Va några gånger i början då man fick växla mellan streamingtjänstern om de hakade upp sig.
Användarvisningsbild
Paragraph
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 22 jul 2019 19:22

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Paragraph »

Röststyrning ock Spotify försvann efter nedladdning av 2020.4 vad gör man nu
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av themax »

Remuz skrev:
Hade massa problem. Men nu har jag eget konto till bilen, i min familjedeal på Spotify och sedan dess har det aldrig strulat...
För mig spelade det ingen roll. Snurrande hjul, uselt gränssnitt och buffringsproblem hela tiden. Sa upp mitt Spotify premium i veckan. Betala 99:- i månaden för det där gör jag inte ... Teslakontot får duga i sin uselhet, jag kör från telefonen och mitt egna musikbibliotek istället. Funkar i alla fall stabilt.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av metchristian »

Paragraph skrev:
Röststyrning ock Spotify försvann efter nedladdning av 2020.4 vad gör man nu
Skumt.. har laddat ner senaste och har Spotify.. dvs ändrat från spötify.. ska imorgon prova röststyrning..
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av LarsL »

Paragraph skrev:
Röststyrning ock Spotify försvann efter nedladdning av 2020.4 vad gör man nu
Har du testat att starta om bilen? Det kan vara bra att ta ur minneskortet för TeslaCam först om det inte lyckas på första försöket.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av e5m1r »

Spotify vs Spötify verkar inte ha nåt med sw update att göra
Min bil kvar på 2019 fick Spotify
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Gustafsson »

Min heter Spotify nu.
Kamera som är skymd anges korrekt som kamera vid vä blinkers istället för stötdämpare.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Remuz »

Har aldrig haft problem med Spotify, men denna version bootar om skärmen om jag söker efter musik...
P85D svart/svart med gratis SuC
NinjaNiklas

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av NinjaNiklas »

Uppdaterade inatt och märkte intr att laddningen inte togs upp igen när den var klar. Men klarar mig nog idag.

Dock så fick jag starta om bilen, resetta och trycka in å ur laddkabeln säkert tio gånger innan den sluta säga ”kan inte ladda”. Till slut (8Ax3) så ser man 235V men 1KW. Nu efter tio minuter så är den på 6KW men appen beräknar inte.

Försöker man öka till t ex 90% i appen så stannar den på 89% och max verkar vara 98%?
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Hertsh »

Har en MX Raven LR med FSD och är med i EAP men har ändå inte fått 2020.4 ännu. Uppkopplad på WiFi varje kväll/natt. Lite konfunderad över hur det kan vara så... Men är förvisso nöjd med 2019.40.50.7
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av Hertsh »

NinjaNiklas skrev:
Uppdaterade inatt och märkte intr att laddningen inte togs upp igen när den var klar. Men klarar mig nog idag.

Dock så fick jag starta om bilen, resetta och trycka in å ur laddkabeln säkert tio gånger innan den sluta säga ”kan inte ladda”. Till slut (8Ax3) så ser man 235V men 1KW. Nu efter tio minuter så är den på 6KW men appen beräknar inte.

Försöker man öka till t ex 90% i appen så stannar den på 89% och max verkar vara 98%?
Jag hade problem med att få igång laddning igen efter 2019.40.50.7 också men efter att den gått ner i vila så startade den laddning själv efter att jag kopplat i o ur kabeln och satt ny gräns. Hann bli lite orolig men sen bara hände det.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: Senaste version 2020.4

Inlägg av AndreasF »

MS Raven LR och väntar också på 2020.4. Har haft sjukt mycket konsigheter med 50.7 av typen farthållaren slutade att fungera, GPS'en hängde sig osv. Det verkar dock som att en omformattering av USB-minnet för Sentry/DashCam har löst detta (*tar i trä*).
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Skriv svar