Min första gen iPad Pro funkar precis som vanligt och uppdaterar normalt. Vad har jag missat?Jjonas skrev:En iPad pro som Apple uppdaterar till oanvändbar efter några år.
Eller är du bara allmänt bitter?
Moderator: Redaktion
Min första gen iPad Pro funkar precis som vanligt och uppdaterar normalt. Vad har jag missat?Jjonas skrev:En iPad pro som Apple uppdaterar till oanvändbar efter några år.
iPad Pro har väl bara funnits 3-4 år?renes skrev:Min första gen iPad Pro funkar precis som vanligt och uppdaterar normalt. Vad har jag missat?Jjonas skrev:En iPad pro som Apple uppdaterar till oanvändbar efter några år.
Eller är du bara allmänt bitter?
Precis min poäng. Men Jjonas skrev ju explicit att hans max 4 år gamla iPad Pro är uppdaterad till oanvändbarhet. Eller åtminstone insinuerar det. Eftersom min iPad Pro köptes direkt när den kom ut och inte visar några tecken på att hamna på efterkälken än, så undrar jag var han fick det ifrån?taliz skrev:iPad Pro har väl bara funnits 3-4 år?renes skrev:Min första gen iPad Pro funkar precis som vanligt och uppdaterar normalt. Vad har jag missat?Jjonas skrev:En iPad pro som Apple uppdaterar till oanvändbar efter några år.
Eller är du bara allmänt bitter?
Min iPad är generation 5, från 2017. Misstänker att den inte kommer få iOS/ipados 15 i höst.
Fick uppdatering idag (2021.4.15.10) , Scan My Tesla fungerar fortfarande via odb2 uttagetWalker skrev:Ursäkta att jag tar tråden on topic igen... efter senaste uppdateringen slutade min HUD att funka. Kopplad till obd-uttaget under armstödet. Kopplar man isär kontakterna och kopplar ihop dem igen så lyser den i 10 sek och slocknar sedan igen. Ni som har något kopplat till det uttaget kanske borde hoppa denna uppdatering.
grattis!frippan skrev:Fick uppdatering idag (2021.4.15.10) , Scan My Tesla fungerar fortfarande via odb2 uttagetWalker skrev:Ursäkta att jag tar tråden on topic igen... efter senaste uppdateringen slutade min HUD att funka. Kopplad till obd-uttaget under armstödet. Kopplar man isär kontakterna och kopplar ihop dem igen så lyser den i 10 sek och slocknar sedan igen. Ni som har något kopplat till det uttaget kanske borde hoppa denna uppdatering.
Jag har automatiska torkare (beta). De funkar rätt så bra.Hertsh skrev:Se till att fortsätta att använda era torkare manuellt medan ni letar hund o katt på skärmen.
Fick den i förrgår…ChristerSjo skrev:Tittar man på Teslafi verkar dom tryck ut version 2021.4.18 på bred front nu.
Det klassiska maskininlärningsexemplet har fått en praktisk tillämpning!Dexter skrev:Håller på att uppdatera till 2021.4.18 nu från V15.
Tydligen ska den nu kunna identifiera mindre fyrfota djur typ katter och hundar i Displayen.
Kan man se vilken ras de är också?
Jag var ute i natt och körde med AP, ingen skillnad på heljusautomatiken. Går att blända av även med automatiken och den kopplas ej i automatiskt om man valt bort automatiken.spacecoin skrev:Jag får intryck av att helljusautomatiken slås på automatiskt om man kör på AP eller med fasthållaren i och med 2021.4.18. Tydligen kan man inte blända av manuellt från heljusautomatiken heller.
Det låter ju sådär med tanke på hur "bra" den funkar. Det är inte bara bra med att sluta använda radar för AP tydligen, när man inte fixat helljusautomatiken...
Toppen!Tellus skrev:Jag var ute i natt och körde med AP, ingen skillnad på heljusautomatiken. Går att blända av även med automatiken och den kopplas ej i automatiskt om man valt bort automatiken.spacecoin skrev:Jag får intryck av att helljusautomatiken slås på automatiskt om man kör på AP eller med fasthållaren i och med 2021.4.18. Tydligen kan man inte blända av manuellt från heljusautomatiken heller.
Det låter ju sådär med tanke på hur "bra" den funkar. Det är inte bara bra med att sluta använda radar för AP tydligen, när man inte fixat helljusautomatiken...
2021.4.18
Det är surt med felaktigheter. En workaround är ju att bara trycka lite på gasen så kan man köra snabbare, med AP.JonasH skrev:Fick den i förrgår…ChristerSjo skrev:Tittar man på Teslafi verkar dom tryck ut version 2021.4.18 på bred front nu.
Det enda jag märkt är den sjukt irriterande grejen att den får för sig att hastighetsgränsen är något annat än vad den faktiskt är (60 i Eugeniatunneln mot Lidingö) och vägrar att öka den manuellt. Fick stänga av autopilot/farthållare och köra manuellt. Varje gång jag slog på farthållaren sänkte den till 60 igen…
Man får bara akta sig så det inte råkar gå snabbare än 150kmh, då blir den disablad till nästa stopp..spacecoin skrev:Det är surt med felaktigheter. En workaround är ju att bara trycka lite på gasen så kan man köra snabbare, med AP.JonasH skrev:Fick den i förrgår…ChristerSjo skrev:Tittar man på Teslafi verkar dom tryck ut version 2021.4.18 på bred front nu.
Det enda jag märkt är den sjukt irriterande grejen att den får för sig att hastighetsgränsen är något annat än vad den faktiskt är (60 i Eugeniatunneln mot Lidingö) och vägrar att öka den manuellt. Fick stänga av autopilot/farthållare och köra manuellt. Varje gång jag slog på farthållaren sänkte den till 60 igen…
Jag tänker att om man kör 150+ kan man bli disablad till nästa kvartal om man har otur...taliz skrev:Man får bara akta sig så det inte råkar gå snabbare än 150kmh, då blir den disablad till nästa stopp..spacecoin skrev:Det är surt med felaktigheter. En workaround är ju att bara trycka lite på gasen så kan man köra snabbare, med AP.JonasH skrev:Fick den i förrgår…ChristerSjo skrev:Tittar man på Teslafi verkar dom tryck ut version 2021.4.18 på bred front nu.
Det enda jag märkt är den sjukt irriterande grejen att den får för sig att hastighetsgränsen är något annat än vad den faktiskt är (60 i Eugeniatunneln mot Lidingö) och vägrar att öka den manuellt. Fick stänga av autopilot/farthållare och köra manuellt. Varje gång jag slog på farthållaren sänkte den till 60 igen…
Jag tror inte det är en bugg. Minns att folk klagade på att bilen gjorde inbromsning när man aktiverade AP. Det kan ju vara farligt.fraggan skrev:Har märkt en bugg, antar jag att det är, i 2021.4.15 och tidigare. Om man kör med vanliga farthållare i ex 120 och sedan aktiverar AP så fortsätter den att köra i 120 trots att den känner av att hastigheten är typ 90. Medans om man aktiverar AP direkt utan att köra farthållare först så anpassar den sig direkt till rådande hastighet. Så var det inte i början när jag testade men de 2 senaste uppdateringarna har tillåtit det.
Så har det funkat för mig sen början (= 2019).fraggan skrev:Har märkt en bugg, antar jag att det är, i 2021.4.15 och tidigare. Om man kör med vanliga farthållare i ex 120 och sedan aktiverar AP så fortsätter den att köra i 120 trots att den känner av att hastigheten är typ 90. Medans om man aktiverar AP direkt utan att köra farthållare först så anpassar den sig direkt till rådande hastighet. Så var det inte i början när jag testade men de 2 senaste uppdateringarna har tillåtit det.