Senaste version 2024.8
Moderator: Redaktion
- loftux
- Teslaägare
- Inlägg: 858
- Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
- Ort: Nacka
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: Senaste version 2021.4
Verkar pågå någon sorts A/B testning nu
@mastermind55555 @arctechinc @elonmusk that 2021.4.15.x track is the one with bleeding edge NNs. but the screenshot about is with 2021.4.18 which is the older stuff.
@mastermind55555 @arctechinc @elonmusk that 2021.4.15.x track is the one with bleeding edge NNs. but the screenshot about is with 2021.4.18 which is the older stuff.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Re: Senaste version 2021.4
Jag får intryck av att helljusautomatiken slås på automatiskt om man kör på AP eller med fasthållaren i och med 2021.4.18. Tydligen kan man inte blända av manuellt från heljusautomatiken heller.
Det låter ju sådär med tanke på hur "bra" den funkar. Det är inte bara bra med att sluta använda radar för AP tydligen, när man inte fixat helljusautomatiken...
Det låter ju sådär med tanke på hur "bra" den funkar. Det är inte bara bra med att sluta använda radar för AP tydligen, när man inte fixat helljusautomatiken...
- ChristerSjo
- Teslaägare
- Inlägg: 1582
- Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
- Ort: Södermanland
Re: Senaste version 2021.4
Tittar man på Teslafi verkar dom tryck ut version 2021.4.18 på bred front nu.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Re: Senaste version 2021.4
Fick den i förrgår…ChristerSjo skrev:Tittar man på Teslafi verkar dom tryck ut version 2021.4.18 på bred front nu.
Det enda jag märkt är den sjukt irriterande grejen att den får för sig att hastighetsgränsen är något annat än vad den faktiskt är (60 i Eugeniatunneln mot Lidingö) och vägrar att öka den manuellt. Fick stänga av autopilot/farthållare och köra manuellt. Varje gång jag slog på farthållaren sänkte den till 60 igen…
Senast redigerad av JonasH, redigerad totalt 1 gånger.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Re: Senaste version 2021.4
Håller på att uppdatera till 2021.4.18 nu från V15.
Tydligen ska den nu kunna identifiera mindre fyrfota djur typ katter och hundar i Displayen.
Kan man se vilken ras de är också?
Tydligen ska den nu kunna identifiera mindre fyrfota djur typ katter och hundar i Displayen.
Kan man se vilken ras de är också?
- FinaFisken
- Teslaägare
- Inlägg: 285
- Blev medlem: 07 jul 2018 13:29
Re: Senaste version 2021.4
Det klassiska maskininlärningsexemplet har fått en praktisk tillämpning!Dexter skrev:Håller på att uppdatera till 2021.4.18 nu från V15.
Tydligen ska den nu kunna identifiera mindre fyrfota djur typ katter och hundar i Displayen.
Kan man se vilken ras de är också?
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3625
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Senaste version 2021.4
Jag var ute i natt och körde med AP, ingen skillnad på heljusautomatiken. Går att blända av även med automatiken och den kopplas ej i automatiskt om man valt bort automatiken.spacecoin skrev:Jag får intryck av att helljusautomatiken slås på automatiskt om man kör på AP eller med fasthållaren i och med 2021.4.18. Tydligen kan man inte blända av manuellt från heljusautomatiken heller.
Det låter ju sådär med tanke på hur "bra" den funkar. Det är inte bara bra med att sluta använda radar för AP tydligen, när man inte fixat helljusautomatiken...
2021.4.18
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Senaste version 2021.4
Toppen!Tellus skrev:Jag var ute i natt och körde med AP, ingen skillnad på heljusautomatiken. Går att blända av även med automatiken och den kopplas ej i automatiskt om man valt bort automatiken.spacecoin skrev:Jag får intryck av att helljusautomatiken slås på automatiskt om man kör på AP eller med fasthållaren i och med 2021.4.18. Tydligen kan man inte blända av manuellt från heljusautomatiken heller.
Det låter ju sådär med tanke på hur "bra" den funkar. Det är inte bara bra med att sluta använda radar för AP tydligen, när man inte fixat helljusautomatiken...
2021.4.18
Tack för återkopplingen!
Re: Senaste version 2021.4
Det är surt med felaktigheter. En workaround är ju att bara trycka lite på gasen så kan man köra snabbare, med AP.JonasH skrev:Fick den i förrgår…ChristerSjo skrev:Tittar man på Teslafi verkar dom tryck ut version 2021.4.18 på bred front nu.
Det enda jag märkt är den sjukt irriterande grejen att den får för sig att hastighetsgränsen är något annat än vad den faktiskt är (60 i Eugeniatunneln mot Lidingö) och vägrar att öka den manuellt. Fick stänga av autopilot/farthållare och köra manuellt. Varje gång jag slog på farthållaren sänkte den till 60 igen…
Re: Senaste version 2021.4
Man får bara akta sig så det inte råkar gå snabbare än 150kmh, då blir den disablad till nästa stopp..spacecoin skrev:Det är surt med felaktigheter. En workaround är ju att bara trycka lite på gasen så kan man köra snabbare, med AP.JonasH skrev:Fick den i förrgår…ChristerSjo skrev:Tittar man på Teslafi verkar dom tryck ut version 2021.4.18 på bred front nu.
Det enda jag märkt är den sjukt irriterande grejen att den får för sig att hastighetsgränsen är något annat än vad den faktiskt är (60 i Eugeniatunneln mot Lidingö) och vägrar att öka den manuellt. Fick stänga av autopilot/farthållare och köra manuellt. Varje gång jag slog på farthållaren sänkte den till 60 igen…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Senaste version 2021.4
Jag tänker att om man kör 150+ kan man bli disablad till nästa kvartal om man har otur...taliz skrev:Man får bara akta sig så det inte råkar gå snabbare än 150kmh, då blir den disablad till nästa stopp..spacecoin skrev:Det är surt med felaktigheter. En workaround är ju att bara trycka lite på gasen så kan man köra snabbare, med AP.JonasH skrev:Fick den i förrgår…ChristerSjo skrev:Tittar man på Teslafi verkar dom tryck ut version 2021.4.18 på bred front nu.
Det enda jag märkt är den sjukt irriterande grejen att den får för sig att hastighetsgränsen är något annat än vad den faktiskt är (60 i Eugeniatunneln mot Lidingö) och vägrar att öka den manuellt. Fick stänga av autopilot/farthållare och köra manuellt. Varje gång jag slog på farthållaren sänkte den till 60 igen…
-
- Inlägg: 151
- Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
- Ort: Värmland
- Referralkod: ts.la/fredrik16543
Re: Senaste version 2021.4
Har märkt en bugg, antar jag att det är, i 2021.4.15 och tidigare. Om man kör med vanliga farthållare i ex 120 och sedan aktiverar AP så fortsätter den att köra i 120 trots att den känner av att hastigheten är typ 90. Medans om man aktiverar AP direkt utan att köra farthållare först så anpassar den sig direkt till rådande hastighet. Så var det inte i början när jag testade men de 2 senaste uppdateringarna har tillåtit det.
Re: Senaste version 2021.4
Jag tror inte det är en bugg. Minns att folk klagade på att bilen gjorde inbromsning när man aktiverade AP. Det kan ju vara farligt.fraggan skrev:Har märkt en bugg, antar jag att det är, i 2021.4.15 och tidigare. Om man kör med vanliga farthållare i ex 120 och sedan aktiverar AP så fortsätter den att köra i 120 trots att den känner av att hastigheten är typ 90. Medans om man aktiverar AP direkt utan att köra farthållare först så anpassar den sig direkt till rådande hastighet. Så var det inte i början när jag testade men de 2 senaste uppdateringarna har tillåtit det.
Re: Senaste version 2021.4
Så har det funkat för mig sen början (= 2019).fraggan skrev:Har märkt en bugg, antar jag att det är, i 2021.4.15 och tidigare. Om man kör med vanliga farthållare i ex 120 och sedan aktiverar AP så fortsätter den att köra i 120 trots att den känner av att hastigheten är typ 90. Medans om man aktiverar AP direkt utan att köra farthållare först så anpassar den sig direkt till rådande hastighet. Så var det inte i början när jag testade men de 2 senaste uppdateringarna har tillåtit det.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
-
- Inlägg: 151
- Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
- Ort: Värmland
- Referralkod: ts.la/fredrik16543
Re: Senaste version 2021.4
Ah okej. Har inte varit så när jag fick bilen i aug 2020. Minns inte vilken sw version dock. Men det kasnke blev ändrat pga hård inbromsning.
Re: Senaste version 2021.4
Fortfarande ingen fix för den usla uppkopplingen som gör appen oanvändbar, har väl pågått över en månad nu. Undrar hur alla drabbade som köper Premium Connectivity skall ersättas?
Re: Senaste version 2021.4
Fortfarande problem med klagande på USB-portarna.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Senaste version 2021.4
Inte alls, Tesla style, gissar jag. Försök att få tag på någon att klaga hos....d3marcus skrev:Fortfarande ingen fix för den usla uppkopplingen som gör appen oanvändbar, har väl pågått över en månad nu. Undrar hur alla drabbade som köper Premium Connectivity skall ersättas?
- Coolio
- Teslaägare
- Inlägg: 92
- Blev medlem: 22 jul 2019 23:19
- Ort: Nyköping
- Referralkod: ts.la//tomas68743
Re: Senaste version 2021.4
Det är verkligen ovanligt tätt mellan uppdateringarna i vår…
Laddar ännu en ny version, nu 2021.4.15.12.
Skiljer sig versionerna mellan vilka modeller man har eller uppdateras alla modeller med samma versioner?
Har för mig ett jag sett info om att det kan skilja sig mellan modellerna.
Laddar ännu en ny version, nu 2021.4.15.12.
Skiljer sig versionerna mellan vilka modeller man har eller uppdateras alla modeller med samma versioner?
Har för mig ett jag sett info om att det kan skilja sig mellan modellerna.
Model 3 LR vit 2019 FSD krok
Beställd Cybertruck tri
Model 3 LR vit 2022
Beställd Cybertruck tri
Model 3 LR vit 2022
Re: Senaste version 2021.4
För mig så har både appen och uppkopplingen i bilen fungerat fint sedan länge.spacecoin skrev:Inte alls, Tesla style, gissar jag. Försök att få tag på någon att klaga hos....d3marcus skrev:Fortfarande ingen fix för den usla uppkopplingen som gör appen oanvändbar, har väl pågått över en månad nu. Undrar hur alla drabbade som köper Premium Connectivity skall ersättas?
Re: Senaste version 2021.4
Jag har upplevt en ny grej nu efter senaste uppdateringen som är lite mysko. Trots att jag inte har AP inkopplat så känner jag av en svag "line assist"-tendens i ratten. Inte mycket alls, men i vissa kurvor på landsväg så känner jag av det.
Nån mer?
Nån mer?
Re: Senaste version 2021.4
Jerker skrev:Jag har upplevt en ny grej nu efter senaste uppdateringen som är lite mysko. Trots att jag inte har AP inkopplat så känner jag av en svag "line assist"-tendens i ratten. Inte mycket alls, men i vissa kurvor på landsväg så känner jag av det.
Nån mer?
Har alltid funnits... du kan ställa in om du vill ha assistans eller ljud/visuell signal...
Tesla Y LR -22 EAP
Re: Senaste version 2021.4
Jo, jag vet. Jag får förtydliga mig: Jag upplever det nu att bilen hjälper till att styra i innerkurvor på landsväg. Det har den aldrig gjort förut.BrooklynS skrev:Jerker skrev:Jag har upplevt en ny grej nu efter senaste uppdateringen som är lite mysko. Trots att jag inte har AP inkopplat så känner jag av en svag "line assist"-tendens i ratten. Inte mycket alls, men i vissa kurvor på landsväg så känner jag av det.
Nån mer?
Har alltid funnits... du kan ställa in om du vill ha assistans eller ljud/visuell signal...
Re: Senaste version 2021.4
Har också märkt att bilen tagit över styrningen med sista uppdateringen där den aldrig gjort det förut.Jerker skrev:Jo, jag vet. Jag får förtydliga mig: Jag upplever det nu att bilen hjälper till att styra i innerkurvor på landsväg. Det har den aldrig gjort förut.BrooklynS skrev:Jerker skrev:Jag har upplevt en ny grej nu efter senaste uppdateringen som är lite mysko. Trots att jag inte har AP inkopplat så känner jag av en svag "line assist"-tendens i ratten. Inte mycket alls, men i vissa kurvor på landsväg så känner jag av det.
Nån mer?
Har alltid funnits... du kan ställa in om du vill ha assistans eller ljud/visuell signal...
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7071
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Senaste version 2021.4
Kan det vara att bilen blivit bättre på att identifiera vägbanan på dessa sträckor? Dvs att den tidigare inte visste var du borde vara, och därför inte försökte hjälpa till?Jerker skrev:Jo, jag vet. Jag får förtydliga mig: Jag upplever det nu att bilen hjälper till att styra i innerkurvor på landsväg. Det har den aldrig gjort förut.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options