Senaste version 2024.8

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av LarsL »

[quote="Hertsh"]Min känner igen skyltar (MX LR FSD) men tyvärr litar den inte på skyltarna utan ändrar hastighet igen om kartan säger något annat trots att man inte passerat någon skylt. Tex upplevde jag idag att jag passerade en 30-skylt och efter cirka 150 m ändrade bilen till 50 av sig själv trots att jag inte passerat ny skylt. Alltid skönt med förbättringspotential. :)
[/quote]

Kanske kan vara en bra idé att lägga en bugrapport på de ställena? Alltså funktionen där du trycker på högerratthjul och säger ”Felrapport:<super kort om felet>”. Ibland har fel rättats chockerande fort efter att jag rapporterat... ibland har inget hänt.
Användarvisningsbild
MattiasH
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 07 jul 2016 12:56

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av MattiasH »

MartinEmil skrev:
Curik skrev:
tor skrev:
Märklig att alla upplever det så olika. Undrar om det är skillnad mellan bilarna, vägavsnitt som körs eller om det bara är upplevs annorlunda.
Torkarautomatik tror jag är ganska individuelt. Min sambo vill att torkarna ska gå betydligt mer frekvent än jag. För mig funkar således automatiken hyffsat för det mesta men hon tycker den är värdelös.
Vore kul att byta bil med någon om se om det är skillnad.
Har också tänkt på det där, vad gäller autopilot mestadels. Undrar om det har med kalibrering att göra eller bara hur det upplevs.

Ang. torkarna så är inte frekvensen det jag har problem med utan att dom ibland inte börjar köra när det kommer mycket vatten, eller att dom kör när det är grustorrt.
Har någon som upplevt mycket problem med spökbromsningar provat att kalibrera kamerorna? Det är ju en ny möjlighet som kanske kan hjälpa.
Precis detta gjorde jag för någon vecka sedan och jag upplever att bilen nu är betydligt säkrare på att köra. Inga spökbromsningar alls mellan Hudik och Stockholm tex. (visst, 2-1 körfälten förstår den sig inte riktigt på ännu, men på några ställen gillade den att skämmas med spökinbromsningar) men i övrigt, som en ny bil. Bytte iofs vindruta i våras och även om den betedde sig osäkert även innan så blev det inte direkt bättre efter rutbytet.
Rekommenderar som sagt också verkligen kalibreringsfunktionen. F.ö räckte det med bara runt 2 mil på landsväg innan den kalibrerat klart.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Användarvisningsbild
La Liberte
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 03 aug 2016 17:03
Ort: Åhus

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av La Liberte »

Ok, tack för svar. Du får vi hoppas att Q3 snart börjar så vi M3 ägare med HW2,5
får vara med och leka.
Model 3 LR Röd
Model S 85 Såld
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av Remuz »

Slänger bara in en påminnelse här om att jag bara uppdaterar tråden med senaste version (och i titeln) när det kommer en ny "veckoversion". Eftersom det ibland kommer 50 nya versioner på en dag så blev det helt enkelt omöjligt att uppdatera tråden varje gång det blev 36.1 36.2 36.9887AFE876 osv

Just nu är senaste version jag kan se på TeslaFi 36.10
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av Alfred »

La Liberte skrev:
Ok, tack för svar. Du får vi hoppas att Q3 snart börjar så vi M3 ägare med HW2,5
får vara med och leka.
FWIW har jag denna gång inte blivit avbokad av Tesla när jag reserverat tid för att få HW3-uppgradering på X90D med AP2/MCU1. Vi som har Modek S/X med AP2 är ju listade för tillgänglighet samtidigt som er med Model 3, så kanske är på gång även för er nu.

Jag ska in med bilen 17/9, får se då om det blir uppskjutet igen. Har även andra jobb på arbetsordern, så finns risk att det är därför de accepterat bokningen och inte ger mig de dåliga nyheterna förrän jag är på plats.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare
Inlägg: 519
Blev medlem: 13 jul 2014 17:25

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av Wahll »

LarsL skrev:
Hertsh skrev:
Min känner igen skyltar (MX LR FSD) men tyvärr litar den inte på skyltarna utan ändrar hastighet igen om kartan säger något annat trots att man inte passerat någon skylt. Tex upplevde jag idag att jag passerade en 30-skylt och efter cirka 150 m ändrade bilen till 50 av sig själv trots att jag inte passerat ny skylt. Alltid skönt med förbättringspotential. :)
Kanske kan vara en bra idé att lägga en bugrapport på de ställena? Alltså funktionen där du trycker på högerratthjul och säger ”Felrapport:<super kort om felet>”. Ibland har fel rättats chockerande fort efter att jag rapporterat... ibland har inget hänt.
Det blir väl bara ett entry i loggarna på din bil för att tekniker ska kunna gå igenom det om du felanmäler. Det skickas ingenstans per automatik.
Rätta mig gärna om jag har fel.
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av Hertsh »

LarsL skrev:
Hertsh skrev:
Min känner igen skyltar (MX LR FSD) men tyvärr litar den inte på skyltarna utan ändrar hastighet igen om kartan säger något annat trots att man inte passerat någon skylt. Tex upplevde jag idag att jag passerade en 30-skylt och efter cirka 150 m ändrade bilen till 50 av sig själv trots att jag inte passerat ny skylt. Alltid skönt med förbättringspotential. :)
Kanske kan vara en bra idé att lägga en bugrapport på de ställena? Alltså funktionen där du trycker på högerratthjul och säger ”Felrapport:<super kort om felet>”. Ibland har fel rättats chockerande fort efter att jag rapporterat... ibland har inget hänt.
Ska testa. Höger scrollhjul intryckt eller "klicka"?
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Hallonbat
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 jul 2019 09:08
Ort: Täby

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av Hallonbat »

Nu har jag varit ute och provkört 2020.36.10, på den korta sträcka jag körde så fungerade stopp vid trafikljus riktigt bra. Det är relativt enkelt att bekräfta att man vill köra vidare bara en enkel dutt på autopilotspaken eller gaspedalen. Även hastigheten var rätt på sträckan nu, när jag körde igår så växlade den till 30 på 50-väg på grund av felaktigt kartdata trots att den hade detekterat en 50-skylt när jag svängde ut på vägen men idag behöll den 50 hela vägen.
2019 Model S LR - Midnight Silver Metallic
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av taliz »

Kanske detta kan fixa problemet med spökbromsningar som vissa upplever vid avfarter på motorväg också?
Då är ju teorin att bilen temporärt tar hastigheten för avfarten från kartan, då området kan överlappa, istället för motorvägen.
Nu när den läser skyltar så kanske den struntar i det, men som ovan skriver kanske det tar någon gång innan den lärt sig.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av LarsL »

Wahll skrev:
LarsL skrev:
Hertsh skrev:
Min känner igen skyltar (MX LR FSD) men tyvärr litar den inte på skyltarna utan ändrar hastighet igen om kartan säger något annat trots att man inte passerat någon skylt. Tex upplevde jag idag att jag passerade en 30-skylt och efter cirka 150 m ändrade bilen till 50 av sig själv trots att jag inte passerat ny skylt. Alltid skönt med förbättringspotential. :)
Kanske kan vara en bra idé att lägga en bugrapport på de ställena? Alltså funktionen där du trycker på högerratthjul och säger ”Felrapport:<super kort om felet>”. Ibland har fel rättats chockerande fort efter att jag rapporterat... ibland har inget hänt.
Det blir väl bara ett entry i loggarna på din bil för att tekniker ska kunna gå igenom det om du felanmäler. Det skickas ingenstans per automatik.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Nej, det tror jag inte. Har aldrig blivit tillfrågad om något jag lagt in som felrapport.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av LarsL »

Hertsh skrev:
LarsL skrev:
Hertsh skrev:
Min känner igen skyltar (MX LR FSD) men tyvärr litar den inte på skyltarna utan ändrar hastighet igen om kartan säger något annat trots att man inte passerat någon skylt. Tex upplevde jag idag att jag passerade en 30-skylt och efter cirka 150 m ändrade bilen till 50 av sig själv trots att jag inte passerat ny skylt. Alltid skönt med förbättringspotential. :)
Kanske kan vara en bra idé att lägga en bugrapport på de ställena? Alltså funktionen där du trycker på högerratthjul och säger ”Felrapport:<super kort om felet>”. Ibland har fel rättats chockerande fort efter att jag rapporterat... ibland har inget hänt.
Ska testa. Höger scrollhjul intryckt eller "klicka"?
Du ska ju aktivera röststyrningen helt enkelt.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av LarsL »

Wahll skrev:
LarsL skrev:
Hertsh skrev:
Min känner igen skyltar (MX LR FSD) men tyvärr litar den inte på skyltarna utan ändrar hastighet igen om kartan säger något annat trots att man inte passerat någon skylt. Tex upplevde jag idag att jag passerade en 30-skylt och efter cirka 150 m ändrade bilen till 50 av sig själv trots att jag inte passerat ny skylt. Alltid skönt med förbättringspotential. :)
Kanske kan vara en bra idé att lägga en bugrapport på de ställena? Alltså funktionen där du trycker på högerratthjul och säger ”Felrapport:<super kort om felet>”. Ibland har fel rättats chockerande fort efter att jag rapporterat... ibland har inget hänt.
Det blir väl bara ett entry i loggarna på din bil för att tekniker ska kunna gå igenom det om du felanmäler. Det skickas ingenstans per automatik.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Det är ju som vanligt en tolkningsfråga när man läser Elon Tweets men enligt detta så verkar det som att han vill ha in förslag den här vägen.
93BA8E70-AA5D-40AA-A004-B74FF8A981C3.jpeg
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av Bjelke »

Hertsh skrev:
Min känner igen skyltar (MX LR FSD) men tyvärr litar den inte på skyltarna utan ändrar hastighet igen om kartan säger något annat trots att man inte passerat någon skylt. Tex upplevde jag idag att jag passerade en 30-skylt och efter cirka 150 m ändrade bilen till 50 av sig själv trots att jag inte passerat ny skylt. Alltid skönt med förbättringspotential. :)

Har sett en video på Youtube (länkad ovan för någon dag sedan) som visar att bilen kommer ihåg skyltar och "bygger ny kartdata" baserat på skyltavläsning så det blir nog bättre med tiden av sig själv. Videon visade en kille som höll upp en fejkskylt och när de inte höll upp fejkskylten vid nästa passage så visade bilen ändå den hastigheten som fejkskylten visat. Läskigt att det går att luras men också coolt att bilen (förhoppningsvis inte lokalt utan via molnet) bygger "nya" kartor.
Det där med att den lär sig vad skylten säger och minns det även om den inte ser skylten vid ett senare tillfälle
kan ju få fördelen att systemet blir pålitligare vid dåligt väder osv, här i norden är ju skyltarna ibland täckta av
snö på vintern tex, eller dimma eller när man precis kör om en lastbil där skylten sitter osv...
Mindre bra om dom tillfälligt har satt en sopsäck över skylten vid vägarbeten osv men det är ju mitt ansvar
att hålla koll på fortfarande såklart....
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av Jerker »

taliz skrev:
Kanske detta kan fixa problemet med spökbromsningar som vissa upplever vid avfarter på motorväg också?
Då är ju teorin att bilen temporärt tar hastigheten för avfarten från kartan, då området kan överlappa, istället för motorvägen.
Nu när den läser skyltar så kanske den struntar i det, men som ovan skriver kanske det tar någon gång innan den lärt sig.
Det är precis det som hela tiden har varit min misstanke. Tror absolut att det är så.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av Bjelke »

Vi borde få dom första rapporterna om detta ganska snart iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av themax »

Jerker skrev:
taliz skrev:
Kanske detta kan fixa problemet med spökbromsningar som vissa upplever vid avfarter på motorväg också?
Då är ju teorin att bilen temporärt tar hastigheten för avfarten från kartan, då området kan överlappa, istället för motorvägen.
Nu när den läser skyltar så kanske den struntar i det, men som ovan skriver kanske det tar någon gång innan den lärt sig.
Det är precis det som hela tiden har varit min misstanke. Tror absolut att det är så.
Jag tror att det snarare kommer bli värre. Hastighetsskyltarna på många avfarter står så nära huvudleden att bilen säkert kommer plocka upp dem... Vi får väl se vem som har bäst tur med tron. Bild
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av frippan »

Jerker skrev:
taliz skrev:
Kanske detta kan fixa problemet med spökbromsningar som vissa upplever vid avfarter på motorväg också?
Då är ju teorin att bilen temporärt tar hastigheten för avfarten från kartan, då området kan överlappa, istället för motorvägen.
Nu när den läser skyltar så kanske den struntar i det, men som ovan skriver kanske det tar någon gång innan den lärt sig.
Det är precis det som hela tiden har varit min misstanke. Tror absolut att det är så.
Tror tyvärr inte det kommer hjälpa, problemet är inte att det är fel hastighet på avfarten utan att den vill sänka farten på hastigheten för att stanna vid korsningen. Men jag hoppas jag har fel
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av LarsL »

Bilen justerar väl fortfarande inte hastigheten på motorvägen? Däremot saktar den ju ner på avfarter så den delen av resonemanget håller.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av Hertsh »

Bjelke skrev:
Hertsh skrev:
Min känner igen skyltar (MX LR FSD) men tyvärr litar den inte på skyltarna utan ändrar hastighet igen om kartan säger något annat trots att man inte passerat någon skylt. Tex upplevde jag idag att jag passerade en 30-skylt och efter cirka 150 m ändrade bilen till 50 av sig själv trots att jag inte passerat ny skylt. Alltid skönt med förbättringspotential. :)

Har sett en video på Youtube (länkad ovan för någon dag sedan) som visar att bilen kommer ihåg skyltar och "bygger ny kartdata" baserat på skyltavläsning så det blir nog bättre med tiden av sig själv. Videon visade en kille som höll upp en fejkskylt och när de inte höll upp fejkskylten vid nästa passage så visade bilen ändå den hastigheten som fejkskylten visat. Läskigt att det går att luras men också coolt att bilen (förhoppningsvis inte lokalt utan via molnet) bygger "nya" kartor.
Det där med att den lär sig vad skylten säger och minns det även om den inte ser skylten vid ett senare tillfälle
kan ju få fördelen att systemet blir pålitligare vid dåligt väder osv, här i norden är ju skyltarna ibland täckta av
snö på vintern tex, eller dimma eller när man precis kör om en lastbil där skylten sitter osv...
Mindre bra om dom tillfälligt har satt en sopsäck över skylten vid vägarbeten osv men det är ju mitt ansvar
att hålla koll på fortfarande såklart....
Oftast står en ny skylt på plats vid vägarbeten, men det är en risk.

Närmaste tiden blir intressant. Vore kul om verkligheten faktiskt infriar våra förhoppningar denna gång.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare
Inlägg: 660
Blev medlem: 06 mar 2019 23:13
Ort: Borås

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av Elix747 »

Bjelke skrev:
Hertsh skrev:
Min känner igen skyltar (MX LR FSD) men tyvärr litar den inte på skyltarna utan ändrar hastighet igen om kartan säger något annat trots att man inte passerat någon skylt. Tex upplevde jag idag att jag passerade en 30-skylt och efter cirka 150 m ändrade bilen till 50 av sig själv trots att jag inte passerat ny skylt. Alltid skönt med förbättringspotential. :)

Har sett en video på Youtube (länkad ovan för någon dag sedan) som visar att bilen kommer ihåg skyltar och "bygger ny kartdata" baserat på skyltavläsning så det blir nog bättre med tiden av sig själv. Videon visade en kille som höll upp en fejkskylt och när de inte höll upp fejkskylten vid nästa passage så visade bilen ändå den hastigheten som fejkskylten visat. Läskigt att det går att luras men också coolt att bilen (förhoppningsvis inte lokalt utan via molnet) bygger "nya" kartor.
Det där med att den lär sig vad skylten säger och minns det även om den inte ser skylten vid ett senare tillfälle
kan ju få fördelen att systemet blir pålitligare vid dåligt väder osv, här i norden är ju skyltarna ibland täckta av
snö på vintern tex, eller dimma eller när man precis kör om en lastbil där skylten sitter osv...
Mindre bra om dom tillfälligt har satt en sopsäck över skylten vid vägarbeten osv men det är ju mitt ansvar
att hålla koll på fortfarande såklart....
Om skyltarna sparas så kanske de även uppdateras i kartan. Lite hopp tänds om att även jag med HW2.5 kan få bättre/korrekta hastighetsanvgivelser även om jag inte får direkt skyltavläsning. Kartan kanske blir rätt av alla HW3 avläsningar.
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av TechNerd »

Råkade ut för en intressant bugg igår när jag åkte på en 60-väg och in i en rondell där en av avfarterna visade att det blev 30 precis innanför.
Då visade den 30 för resten av 60-sträckan (kom inga nya skyltar).
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av spacecoin »

2020.36.10 nu
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 853
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av loftux »

Kör med 2020.36.10 nu, några observationer:
Vid motorväg om du kör i mittfilen i trefilig väg så verkar den läsa skyltar ibland, men de renderas inte. Gissar för att de är ju inte bredvid aktuell körbana. Verkar tyvärr missa nedsättning av hastighet vid vägarbeten, där är det ju extra viktigt.

På mindre vägar läser den de flesta skyltarna, renderade även tex en 15 km skylt. Det man blir uppmärksam på är att det faktiskt inte finns så många hastighetsskyltar. Det jag menar är att om man kör i ett område som är begränsat till 40 så sitter ju bara skyltar när man kommer in i området. Har man då stannat bilen i det området, när man sedan kör igång igen tror bilen det är 50 (om det är det som är lagrat i kartan). Så då kan det dröja innan man passerar skylt med hastighet, oftast inte förrän det är en ändring (då två skyltar, en på var sida om vägen som ni säkert vet). För bilar som skall läsa hastighet skulle det behövas betydlig fler för att påminna om aktuell hastighet. Kanske även för oss människor, det händer rätt ofta att man inte noterat vilken hastighet som gäller och skulle behöva en påminnelse.
Känns som ett lyft mot de utdaterade kartorna, och blir förhoppningsvis bara bättre.

Automatisk stoppa vid trafikljus fungerar, men då måste man ju ha autopilot igång. Är ju inte många ställen där det är trafikljus som det även lämpar sig ha autopilot, så det det blir mest några korta tester. Går ju inte riktigt ihop med att autopilot inte skall användas i stadstrafik än. Kanske är jag bara för feg :roll:
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av kalle_sala »

Snabba puckar mellan uppdateringarna nu, installerade 2020.36.10 i lördags i tron om att det bara var lite buggfixar men något i bakhuvudet gnagde om att det nog en sjujäkla hopp i versionshanteringen bara för några buggar så jag gick ut på kvällen efter att ungarna somnat för att kolla igenom versionsloggen och visst sjutton hade det kommit en del nya features! Stopp vid rödljus samt stoppskyltar.

Stoppskyltar fungerade precis enligt utlovat, men rödljus är jag lite fundersam över, även om det är grönt ljus så stannar den ändå om jag inte trycker ner gaspedalen eller aktiverar(?) AP igen. No big deal, något som däremot fick mig att nästan få en bil i aktern var när jag åkte förbi ambulansstationen, där har dom rödljus som endast tänds vid utryckning med ett stoppstreck i backen.

När bilen närmade sig deras utfart i 50 km/h så fick den för sig att helt sonika tvärnita precis vid sträcket där ljusen sitter ner till ca 20-30 km/h för att sedan fortsätta som om ingenting hade hänt, alltså det var verkligen en rejäl inbromsning! Tänkte att jag tar en vända förbi igen, och samma sak skedde igen.

Snurrade runt lite i stan och tänkte att jag skulle testa vid brandstationen då dom har samma typ av stoppljus och vägmarkering, denna brydde den sig inte om alls.
Användarvisningsbild
PontusT
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 03 aug 2019 09:01

Re: Senaste version 2020.36

Inlägg av PontusT »

Autopiloten tog ett stort kliv bakåt med 2020.32, nu kan den inte längre sakta in i kurvor och piper argt. Den har även börjat spökbromsa.
Någon som testat om den blir bättre i 2020.36?
Model 3 Performance.
Skriv svar