Sida 342 av 396

Re: Senaste version 2020.12

InläggPostat: 14 mar 2020 08:53
av erkap
frippan skrev:Verkar vara US only

Nejdå, andra länder också. Två från Ukraina i listan på senaste 10 på Teslafi.

Re: Senaste version 2020.12

InläggPostat: 14 mar 2020 08:59
av loftux
erkap skrev:
frippan skrev:Verkar vara US only

Nejdå, andra länder också. Två från Ukraina i listan på senaste 10 på Teslafi.
När det är några få sådana avvikare så kan man undra om det kanske är USA-bilar som importerats.

Re: Senaste version 2020.12

InläggPostat: 14 mar 2020 09:06
av ChristerSjo
frippan skrev:Verkar vara US only


Så ut så från början men nu börjar Ukraina, Ungern och Schweiz dyka på om man tittar på Teslafi.

Re: Senaste version 2020.12

InläggPostat: 14 mar 2020 14:34
av Jerker
Nu upplevde jag något het nytt (med 2020.8.1). Jag körde på E4 från söder och svängde av vid södra infarten till Nyköping (Gumsbacken). Jag hade AP på som kopplades ur när jag blinkade till avfarten (men farthållaren är fortfarande aktiv). Den avfarten är ju ganska långsträckt och plötsligt började hastighetsbegränsaren (den med blå ring, "Max") att stegvis minska från 110 ned till 40 när jag var framme vid rondellen. Så bilen bromsade alltså in helt oberoende av skyltningen och det var inga bilar framför mig som begränsade hastigheten.

När jag sen åkte hem och svängde av vid "min" avfart från motorvägen så skedde inte detsamma. Jag antar detta beteende vid infarten till Nyköping är insamlad erfarenhet från alla Teslor som tagit av där. Men det var nytt efter den här uppdateringen, för detta har jag aldrig upplevt tidigare trots att jag svänger av ofta. Att den inte gjorde det på vägen hem antar jag beror på att det inte finns tillräckligt stort underlag. (Kanske bara jag som kör av där regelmässigt).

Re: Senaste version 2020.12

InläggPostat: 14 mar 2020 14:39
av RagWal
Jerker skrev:Nu upplevde jag något het nytt (med 2020.8.1). Jag körde på E4 från söder och svängde av vid södra infarten till Nyköping (Gumsbacken). Jag hade AP på som kopplades ur när jag blinkade till avfarten (men farthållaren är fortfarande aktiv). Den avfarten är ju ganska långsträckt och plötsligt började hastighetsbegränsaren (den med blå ring, "Max") att stegvis minska från 110 ned till 40 när jag var framme vid rondellen. Så bilen bromsade alltså in helt oberoende av skyltningen och det var inga bilar framför mig som begränsade hastigheten.

När jag sen åkte hem och svängde av vid "min" avfart från motorvägen så skedde inte detsamma. Jag antar detta beteende vid infarten till Nyköping är insamlad erfarenhet från alla Teslor som tagit av där. Men det var nytt efter den här uppdateringen, för detta har jag aldrig upplevt tidigare trots att jag svänger av ofta. Att den inte gjorde det på vägen hem antar jag beror på att det inte finns tillräckligt stort underlag. (Kanske bara jag som kör av där regelmässigt).

Det har varit så ett tag. Har med anpassningen av hastigheten till kurvan atr göra. Det är så det ska vara för att undvika att hamna i läget där styrningsutslag begränsas.

Re: Senaste version 2020.12

InläggPostat: 14 mar 2020 14:49
av Jerker
RagWal skrev:
Jerker skrev:Nu upplevde jag något het nytt (med 2020.8.1). Jag körde på E4 från söder och svängde av vid södra infarten till Nyköping (Gumsbacken). Jag hade AP på som kopplades ur när jag blinkade till avfarten (men farthållaren är fortfarande aktiv). Den avfarten är ju ganska långsträckt och plötsligt började hastighetsbegränsaren (den med blå ring, "Max") att stegvis minska från 110 ned till 40 när jag var framme vid rondellen. Så bilen bromsade alltså in helt oberoende av skyltningen och det var inga bilar framför mig som begränsade hastigheten.

När jag sen åkte hem och svängde av vid "min" avfart från motorvägen så skedde inte detsamma. Jag antar detta beteende vid infarten till Nyköping är insamlad erfarenhet från alla Teslor som tagit av där. Men det var nytt efter den här uppdateringen, för detta har jag aldrig upplevt tidigare trots att jag svänger av ofta. Att den inte gjorde det på vägen hem antar jag beror på att det inte finns tillräckligt stort underlag. (Kanske bara jag som kör av där regelmässigt).

Det har varit så ett tag. Har med anpassningen av hastigheten till kurvan atr göra. Det är så det ska vara för att undvika att hamna i läget där styrningsutslag begränsas.


Min bil har inte gjort det alls i den kurvan tidigare. Det kom plötsligt nu.

Re: Senaste version 2020.12

InläggPostat: 14 mar 2020 17:11
av LarsL
Så har min bil gjort länge, tror enda sedan jag köpte den. Om jag slår på AP igen så kommer den också klara rondellen (ibland).

Re: Senaste version 2020.12

InläggPostat: 14 mar 2020 17:12
av metchristian
LarsL skrev:Så har min bil gjort länge, tror enda sedan jag köpte den. Om jag slår på AP igen så kommer den också klara rondellen (ibland).


Samma här

Re: Senaste version 2020.12

InläggPostat: 17 mar 2020 16:10
av ChristerSjo
Satt och spana lite på Teslafi och det verkar vissa som får nedgradering av mjukvaran. Någon här som varit med om det?

Skärmklipp.Teslafi.PNG

Re: Senaste version 2020.12

InläggPostat: 17 mar 2020 16:16
av frippan
ChristerSjo skrev:Satt och spana lite på Teslafi och det verkar vissa som får nedgradering av mjukvaran. Någon här som varit med om det?

Skärmklipp.Teslafi.PNG
De har säkert fått HW3 installerat, då verkar man kunna backa i mjukvaran om man skall tro internet