Sida 175 av 355

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 22 sep 2020 21:22
av LarsL
Jerker skrev:
LarsL skrev:
Fick 36.11, enda nya funktionen var att jag kan sätta farthållaren genom att klicka på min nuvarande fart.
HW2.5
Men det är en bra funktion! Jag har irriterat mig många ggr på att man kommer från 80 till en 50-sträcka och bromsar in och vill lägga i farthållaren på 50 lite före skylten och farthållaren då tar hastigheten 80.
Ja, den går nog att lära sig att använda. Mycket lättare att träffa de siffrorna än hastighetsskylten som jag hyfsat ofta använder.

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 23 sep 2020 07:05
av MatsH
Morgonen efter 36.11 kunde jag inte låsa upp bilen med telefonen, testade med att slå av och på blåtanden men icke. Bootar alltid om datorn med broms och knappar efter varje update men får testa igen och se hur det blir imorgon bitti.

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 23 sep 2020 08:48
av Jerker
MatsH skrev:
Morgonen efter 36.11 kunde jag inte låsa upp bilen med telefonen, testade med att slå av och på blåtanden men icke. Bootar alltid om datorn med broms och knappar efter varje update men får testa igen och se hur det blir imorgon bitti.
Det där är nåt som jag drabbas av lite då och då. Har aldrig haft nåt med versionsuppdateringar att göra. Kommer och går helt spontant och utan nån som helst logik eller mönster.

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 23 sep 2020 10:10
av kikat
Jerker skrev:
MatsH skrev:
Morgonen efter 36.11 kunde jag inte låsa upp bilen med telefonen, testade med att slå av och på blåtanden men icke. Bootar alltid om datorn med broms och knappar efter varje update men får testa igen och se hur det blir imorgon bitti.
Det där är nåt som jag drabbas av lite då och då. Har aldrig haft nåt med versionsuppdateringar att göra. Kommer och går helt spontant och utan nån som helst logik eller mönster.
Att bilen inte vill låsa upp med mobilen lär inte ha något med Teslas mjukvara att göra.

Har märkt att min mobil ibland dödar Tesla-appen när den ligger i bakgrunden och då går det inte att öppna bilen. Måste starta upp appen och låta telefonnyckel ansluta så funkar det oftast. Sen går det ibland ändå inte, ofta då jag haft andra bluetooth enheter anslutna som om bluetooth blir överbelastat i mobilen. Då hjälper det att sätta flygplansläge och tillbaka igen. Att slå på och av bluetooth har aldrig hjälpt mig.

Min förra mobil var ännu värre, fungerade väl ca 2 gånger av 10. Med ny mobil fungerar det 9 ggr av 10, vilket jag anser får vara helt klart acceptabelt.
Bör vara en nästintill omöjlig uppgift för Tesla att få telefonnyckeln att fungera helt felfritt på alla världens mobiler.

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 23 sep 2020 10:28
av Jerker
Jag råkar ut för dessa olika fenomen, helt slumpmässigt:

* Bilen låser inte upp sig trots att BT är aktiverat i telefonen, men det går att låsa upp den med appen. Sen kan det gå att starta bilen utan nyckelkort.
* Det omvända: Bilen går att låsa upp med BT men när jag trampar på bromsen så uppmanas jag att använda nyckelkortet.
* Bilen låser inte upp sig och medan jag tar fram appen för att låsa upp den via fjärr så hör jag hur den vaknar till liv och relän klickar. Då tar jag i handtaget på nytt och då låser den upp sig. Den tog helt enkelt bara lite tid på sig att vakna.
* Bilen varken går att låsa upp eller starta på BT utan jag tvingas att använda nyckelkortet till båda funktionerna.

Det finns kanske fler varianter. Det märkligaste är ju när det ena av upplåsning och start inte funkar men det andra. Det betyder ju att BT i telefonen funkar, men bilen gör olika bedömningar för olika funktioner.

Men för det mesta funkar allt som det ska. Det är oftast så att detta går i perioder och jag ser inga logiska förklaringar till det.

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 23 sep 2020 10:33
av taliz
Jerker skrev:
Jag råkar ut för dessa olika fenomen, helt slumpmässigt:

* Bilen låser inte upp sig trots att BT är aktiverat i telefonen, men det går att låsa upp den med appen. Sen kan det gå att starta bilen utan nyckelkort.
* Det omvända: Bilen går att låsa upp med BT men när jag trampar på bromsen så uppmanas jag att använda nyckelkortet.
* Bilen låser inte upp sig och medan jag tar fram appen för att låsa upp den via fjärr så hör jag hur den vaknar till liv och relän klickar. Då tar jag i handtaget på nytt och då låser den upp sig. Den tog helt enkelt bara lite tid på sig att vakna.
* Bilen varken går att låsa upp eller starta på BT utan jag tvingas att använda nyckelkortet till båda funktionerna.

Det finns kanske fler varianter. Det märkligaste är ju när det ena av upplåsning och start inte funkar men det andra. Det betyder ju att BT i telefonen funkar, men bilen gör olika bedömningar för olika funktioner.

Men för det mesta funkar allt som det ska. Det är oftast så att detta går i perioder och jag ser inga logiska förklaringar till det.
Var det samma förutsättningar varje gång?
Dvs samma telefon på samma mjukvaruversion?
Tilläts teslaappen att alltid se location?
Var bilen satt på laddning?
Stod den utan laddning? Vad var SOC? Var Sentry på?
Finns många variabler som kan spela in helt enkelt.

Själv har jag aldrig varit med om att nyckelkortet behövs.

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 23 sep 2020 10:42
av Jerker
taliz skrev:
Jerker skrev:
Jag råkar ut för dessa olika fenomen, helt slumpmässigt:

* Bilen låser inte upp sig trots att BT är aktiverat i telefonen, men det går att låsa upp den med appen. Sen kan det gå att starta bilen utan nyckelkort.
* Det omvända: Bilen går att låsa upp med BT men när jag trampar på bromsen så uppmanas jag att använda nyckelkortet.
* Bilen låser inte upp sig och medan jag tar fram appen för att låsa upp den via fjärr så hör jag hur den vaknar till liv och relän klickar. Då tar jag i handtaget på nytt och då låser den upp sig. Den tog helt enkelt bara lite tid på sig att vakna.
* Bilen varken går att låsa upp eller starta på BT utan jag tvingas att använda nyckelkortet till båda funktionerna.

Det finns kanske fler varianter. Det märkligaste är ju när det ena av upplåsning och start inte funkar men det andra. Det betyder ju att BT i telefonen funkar, men bilen gör olika bedömningar för olika funktioner.

Men för det mesta funkar allt som det ska. Det är oftast så att detta går i perioder och jag ser inga logiska förklaringar till det.
Var det samma förutsättningar varje gång?
Dvs samma telefon på samma mjukvaruversion?
Tilläts teslaappen att alltid se location?
Var bilen satt på laddning?
Stod den utan laddning? Vad var SOC? Var Sentry på?
Finns många variabler som kan spela in helt enkelt.

Själv har jag aldrig varit med om att nyckelkortet behövs.
Samma telefon sen jag köpte bilen. Både telefon och bil har uppgraderats och felet har fortsatt att komma slumpmässigt. Det händer både när den står på laddning och inte. När jag står hemma är inte Sentry på men det är det alltid när jag inte är hemma. Så sent som i morse, inte hemma, inte på laddning och Sentry på, då uppförde den sig som jag beskrev i tredje scenariot. Har aldrig kollat i appen efter location. Ibland har jag använt appen, ibland kortet för att låsa upp. Har aldrig varit med om att det inte gått att låsa upp den med appen.

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 23 sep 2020 15:03
av kenjon
Jag fick problem som jag trodde berodde på iOS14, men det är bara en gissning. Jag tog bort parningen av telefonen i bilen, och la' till den igen. Funkat helt OK sedan dess.

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 24 sep 2020 23:33
av Zalman3
Ring, Amazon’s home security company, is launching a new car product that will work with Tesla’s Sentry Mode and also with a new USB hub.

Tesla vehicles are the first cars to be integrated:

The first compatible vehicles for Ring Car Connect are Tesla models 3, X, S, and Y. Once users install this aftermarket device, they can watch Tesla Sentry Mode and recorded driving footage in the Ring app over wifi or from anywhere via LTE (with an optional connectivity plan).

It basically allows you to link your Tesla Sentry Mode to your Ring home security system.



https://electrek.co/2020/09/24/tesla-se ... g-usb-hub/

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 25 sep 2020 12:40
av Bjelke
Zalman3 skrev:
Ring, Amazon’s home security company, is launching a new car product that will work with Tesla’s Sentry Mode and also with a new USB hub.

Tesla vehicles are the first cars to be integrated:

The first compatible vehicles for Ring Car Connect are Tesla models 3, X, S, and Y. Once users install this aftermarket device, they can watch Tesla Sentry Mode and recorded driving footage in the Ring app over wifi or from anywhere via LTE (with an optional connectivity plan).

It basically allows you to link your Tesla Sentry Mode to your Ring home security system.



https://electrek.co/2020/09/24/tesla-se ... g-usb-hub/
Borde ju räcka med EnTraktors tråd och vad har det med 2020.36 osv att göra egentligen? :lol:

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 25 sep 2020 13:35
av larsw
Fungerade t om m både tillfälligt rödljus och tillfälliga hastighetsgränser på vägbygge. Trevligt.

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 26 sep 2020 11:42
av Zalman3
2020.36.12
Traffic Light and Stop Sign Control (Beta)
Navigate on Autopilot (Beta) –
Exit Passing Lane
Driving Visualization Improvements
Autosteer Stop Sign and Stop Light Warning
Green Traffic Light ChimeSpeed Assist Improvements
Suspension Instrument Panel Display
Cruise Set Speed Improvements
Pedestrian Warning

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 26 sep 2020 13:10
av Elmil
2020.36.12 har ju samma release notes som 36.11, som det ser ut på teslafi verkar 36.12 vara en bugfix för Model Y.

Re: Senaste version 2020.36

Postat: 30 sep 2020 09:07
av Remuz
40 kom nu

Re: Senaste version 2020.40

Postat: 30 sep 2020 09:10
av BrooklynS
Remuz skrev:
40 kom nu
Utveckla!

Re: Senaste version 2020.40

Postat: 30 sep 2020 10:06
av Remuz
BrooklynS skrev:
Remuz skrev:
40 kom nu
Utveckla!
Se första inlägg:

Senaste version 2020.40
Inläggav Teslaägare Remuz » 14 sep 2017 10:33

Denna tråd uppdateras löpande med senaste versionen som är nedladdad till en bil som är ansluten till TeslaFi. Rubriken uppdateras så snart jag hinner med, alla som hör om en ny version som laddats ner, skriv gärna i tråden. Vidare är diskussioner välkomna om versionerna såklart.

Jag har ingen aning om vad som finns i v40 :(

Re: Senaste version 2020.40

Postat: 30 sep 2020 10:08
av JonasH
Verkar bara rulla ut i USA än så länge.

Re: Senaste version 2020.40

Postat: 30 sep 2020 11:48
av BrooklynS
Såg på en kanadensisk sajt att det är Autopark för M3.

Re: Senaste version 2020.40

Postat: 30 sep 2020 12:11
av LarsL
BrooklynS skrev:
Såg på en kanadensisk sajt att det är Autopark för M3.
Autopark har väl funnits jättelänge, bara det att det ligger i FSD eller EAP paketet.

Re: Senaste version 2020.40

Postat: 30 sep 2020 13:40
av Hertsh
Kan 2020.40 vara testversion av v11 med nya omskrivningen av mjukvaran? (hoppas)


Skickat från min iPad med Tapatalk

Re: Senaste version 2020.40

Postat: 30 sep 2020 13:48
av RagWal
Hertsh skrev:
Kan 2020.40 vara testversion av v11 med nya omskrivningen av mjukvaran? (hoppas)


Skickat från min iPad med Tapatalk
You wish! Nä, lite tidigt va?

Även om det är en rejäl rewrite på ingång så blir man ju lite orolig för tiden det bör ta att lära om AIn att se i 3d och programmeringen ovanpå detta. Kommer säkert vara ett steg tillbaka i de första versionerna även om det sen förhoppningsvis går fortare framåt. Vad tror ni?

Re: Senaste version 2020.40

Postat: 30 sep 2020 14:36
av fth
RagWal skrev:
Hertsh skrev:
Kan 2020.40 vara testversion av v11 med nya omskrivningen av mjukvaran? (hoppas)


Skickat från min iPad med Tapatalk
You wish! Nä, lite tidigt va?

Även om det är en rejäl rewrite på ingång så blir man ju lite orolig för tiden det bör ta att lära om AIn att se i 3d och programmeringen ovanpå detta. Kommer säkert vara ett steg tillbaka i de första versionerna även om det sen förhoppningsvis går fortare framåt. Vad tror ni?
Det jobbet är ju iofs redan gjort, versionen som Elon pratade om på BD har ju redan varit ute på test hos en sluten, intern krets (Elon själv t.ex.), sannolikt under flera månader.

Det som som skulle komma inom typ en månad var ju en begränsad betaversion till utvalda "vanliga" förare.

Jag håller dock med om att det nog är lite för optimistiskt att tro att 2020.40 skulle vara denna beta ;)

/fth

Re: Senaste version 2020.40

Postat: 30 sep 2020 16:09
av PeteAstro
Releasenotes 2020.40...

Re: Senaste version 2020.40

Postat: 30 sep 2020 16:14
av wcarlsson
Ahh glovebox pin är ju svinbra!

Re: Senaste version 2020.40

Postat: 30 sep 2020 16:18
av Mickep
Tills man glömmer koden.
Minns en kollega som glömde pinkoden till telefonen. Det var många bilder på den dens son första år som försvann när telefonen återställdes. Tesla kan säkert ordna med det när folk glömmer, för det kommer hända.